וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 איש הפגינו ליד מטה מח"ש: דורשים לחשוף את התיעוד מזירת הירי באל-חלאק

עודכן לאחרונה: 3.9.2020 / 0:30

שלושה חודשים לאחר מותו, התכנסו המוחים בדרישה למצות את הדין עם השוטרים שירו באל-חלאק, ולשנות את הוראות הפתיחה באש של כוחות הביטחון. הם גם קראו להתפטרותו של השר אוחנה ומפקד מחוז ירושלים. "אנחנו כאן כדי למנוע את המוות הבא"

בווידאו: שחזור הירי באיאד אל חלאק בעיר העתיקה בירושלים/עריכה: טל רזניק

כמאה בני אדם השתתפו בהפגנה ליד מטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים, במלאת שלושה חודשים למותו של איאד אל-חאלק, שנורה למוות בידי שוטרים. המוחים דרשו לחשוף את תיעוד מצלמות האבטחה מזירת הירי באל-חאלק בעיר העתיקה בירושלים, למצות את הדין עם השוטרים שירו בו למוות, וכן לשנות את הוראות הפתיחה באש של כוחות צה"ל והמשטרה.

המפגינים קראו להתפטרותם של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. הם הניפו שלטים עם הכיתוב "צדק לאיאד", "עצרו את האלימות, הפסיקו לטייח" ו"דם איאד הוא לא הפקר".

בני משפחת אל-חאלק החליטו שלא להגיע להפגנה. זאת, לטענת אחת הנואמות, משום שלא רצו להיות במגע עם שוטרים.

הפגנה מול משרדי מח"ש במחאה על הריגתו של איאד אל חלאק 2 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"הפסיקו לטייח". ההפגנה ליד מטה מח"ש בירושלים, היום/אתר רשמי, -

הרב יעקב נגן מעתניאל הסביר כי ההפגנה מתקיימת משתי סיבות. "קודם כל לנוכח הכאב של אדם הוא עולם מלא, ומותו של איאד זה חורבן של עולם מלא", הסביר. "אנחנו גם כאן בשביל החצי השני - כדי שיימנע המוות הבא. וכדי לעשות זאת, קודם כל צריך לערוך חקירה, להבין מה היה, וליישם את הדברים. שאדם שנושא נשק ילמד מהמסקנות ויקבל את ההכשרה, כדי שלא יקרה עוד מוות מיותר כזה".

יו"ר תג מאיר גדי גבריהו נשא דברים בהפגנה. "אנחנו דורשים לדעת מדוע לוקח כל כך הרבה זמן לספר למשפחת אל-חאלק מה קרה בשבת בבוקר ב-30 במאי 2020 סמוך לכניסה הצפונית להר הבית? היכן הסרטונים של המצלמות במקום הכי מאובטח בירושלים?", אמר.

עוד בוואלה!

משפחתו של איאד לא מאמינה שישלמו על מותו: "לא יעשו דבר כי הוא פלסטיני"

לכתבה המלאה
הפגנה מול משרדי מח"ש במחאה על הריגתו של איאד אל חלאק 2 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"אנחנו כאן כדי למנוע את המוות המיותר הבא". המחאה בירושלים, היום/אתר רשמי, -
הפגנה מול משרדי מח"ש במחאה על הריגתו של איאד אל חלאק 2 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"מחאה על דיבור משותף, אנושיות וחמלה". ההפגנה ליד מטה מח"ש בירושלים, היום/אתר רשמי, -

גבריהו הסביר כי "המחאה הזו היא על דיבור משותף, אנושיות וחמלה. אנחנו מבקשים שילדה בת עשר שיוצאת מהבית עם מספריים תחזור בשלום לאבא ואמא שלה. אנחנו דורשים שלא ירו באדם חירש שעובר במחסום. אנחנו דורשים שבחור כמו איאד אל-חלאק, עם קווים אוטיסטים שפחד מחתולים ופרפרים, ושלא עשה רע לאף אחד - יגיע הביתה בשלום ולא ירו בו על מנת להרוג".

הוא הוסיף כי "אנחנו מבקשים שבהוראות פתיחה באש של כל חוליה צבאית או משטרתית יספרו המפקדים לחיילים שלהם על הילדות בנות העשר עם המספריים, על החירש מהמחסום ועל איאד אל-חלאק". גבריהו פנה באופן אישי למשפחת אל חלאק והבטיח: "נמשיך ללוות אתכם במסע הארוך שלכם ושל כולנו אל הצדק".

הפגנה מול משרדי מח"ש במחאה על הריגתו של איאד אל חלאק 2 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
פוסטרים שנתלו מול משרדי מח"ש בירושלים, היום/אתר רשמי, -

תנועת "זזים - קהילה פועלת" תלתה מול משרדי מח"ש פוסטרים עם תמונות של איאד אל-חאלק, סלומון טקה ומהדי סעדי, שנורו למוות בידי שוטרים, בקריאה להפסיק לטייח את החקירות של החשודים בהריגה.

פעילי התנועה לקחו חלק בהפגנה בדרישה למצות את הדין עם השוטרים שירו למוות באל-חלאק. "לצערנו, ההורים של איאד לא יכלו להגיע להפגנה, אבל מסרנו להם מתנה שכוללת קרוב ל-12 אלף חתימות על קמפיינים נגד אלימות שוטרים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully