וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מלכה לייפר: העליון דחה את ערעורה, הליך ההסגרה יימשך

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 14:30

העליון דחה את הערעור של לייפר, וקבע כי ניתן להמשיך בהליכי ההסגרה שלה לאוסטרליה, שם היא מבוקשת בגין ביצוע עשרות עבירות מין בקטינות. בנימוקו, כתב השופט עמית כי הדיונים בתיק נמשכו זמן רב מדי, "נקלענו להליך חריג של בדיקת כשירות, שנדיר שהיו כמותו בישראל"

בווידאו: דיון בבית המשפט בהסגרת מלכה לייפר לאוסטרליה/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את הערעור של מלכה לייפר, וקבע כי ניתן להמשיך בהליכי ההסגרה שלה לאוסטרליה, שם היא מבוקשת בגין ביצוע עשרות עבירות מין בקטינות. "הוחלט פה אחד לדחות את הערעור, משנקבע כי אין במצבה הנפשי של המערערת כדי למנוע את המשך הליכי הסגרתה לאוסטרליה", נכתב.

שופט העליון יצחק עמית ציין בהחלטתו כי הדיונים בתיק נמשכו זמן רב מדי מהמקובל. "ספק אם אי פעם נערכו כל כך הרבה בדיקות, נכתבו כל כך הרבה חוות דעת ונחקרו כל כך הרבה מומחים בחקירות נגדיות במסגרת" הליך מסוג זה.

מלכה לייפר שנאשמת באוסטרליה בגין עבירות מין בילדות, בדיון בבית המשפט בירושלים. 27 בפברואר 2018. AP
לייפר בדיון בעניינה בפברואר האחרון (צילום: אי-פי)/AP

לדבריו, "תיק זה הוא דוגמה לתיק שהביא לקרבות של מומחים, כאשר שורה של פסיכיאטרים ובעלי מקצוע אחרים מתחום בריאות הנפש עולים לדוכן העדים ונחקרים על חוות הדעת והנושאים שבמחלוקת. במסגרת הליכי הסגרה, שאמורים להיעשות באופן יעיל ותכליתי, נקלענו בתיק זה להליך חריג של בדיקת כשירות, שנדיר שהיו כמותו בישראל, אף לא במסגרת תיקי רצח "רגילים" ".

גם השופטת ענת ברון התייחסה לכך שההליך נמשך זמן רב. "היקף הדיון והמשאבים שהוקצו לבירור כשירותה של המערערת לעמוד לדין הוא חריג עד מאוד, אינו מתיישב עם אופיו וטבעו של הליך ההסגרה והאריכו הרבה מעבר לצורך".

עוד בוואלה!

פרשת מלכה לייפר: העליון דחה את הבקשה לעיכוב הדיונים בהסגרה

לכתבה המלאה
האחיות האוסטרליות אלי סאפר, דסי ארליך וניקול מאייר שהתלוננו על עבירות מין מצד מלכה לייפר כשהיו נערות, דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. 6 במרץ, 2019. יונתן סינדל/פלאש 90, פלאש 90
האחיות האוסטרליות סאפר, ארליך ומאייר שהתלוננו על עבירות מין מצד לייפר. ביהמ"ש המחוזי, מרץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90 ספק: פלאש 90)/פלאש 90, יונתן סינדל/פלאש 90

עו"ד טל גבאי ויהודה פריד, ממשרד פריד-גבאי המייצגים את מלכה לייפר בתיק ההסגרה, מסרו בתגובה להחלטת העליון כי "הסיבה שבית המשפט העליון קבע היום, בתום הערעור שהגשנו, כי הגברת לייפר כשירה לעמוד לדין נעוצה בפסיקה תקדימית, על פיה רף הכשירות לעמוד לדין בהליך ההסגרה הינו נמוך משמעותית מהרף הפלילי הנהוג".

לדבריהם, "בית המשפט העליון לא שלל את העובדה שמלכה לייפר טופלה בתרופות פסיכיאטריות, ואף הדגיש כי העובדה הזו מעוררת תמיהה ובסופו של יום לא קבע כי הייתה "התחזות" מצידה והותיר את ההכרעה הסופית בשאלת הכשירות לרשויות המשפט האוסטרליות. נזכיר שסוגיית ההסגרה טרם הוכרעה והדרך עד להחלטה סופית בעניין ארוכה. נמשיך לפעול נגד הסגרתה של לייפר".

מארגון מגן, אשר מלווה את הנפגעות נמסר כי "החלטת בית משפט העליון מהיום מהווה עוד חותמת למה שטענו מהרגע הראשון, מלכה לייפר היא עבריינית מין שמולה יש אינסוף סעיפי אישום חמורים. זהו צעד נוסף חשוב שמקדם את מלכה לייפר למקום שבו הייתה אמורה להיות מזמן - אוסטרליה, שם תיתן את הדין על מעשיה החמורים. ברגעים אלו אנו מחזקים את הנפגעות אשר עוברות מסע ארוך בדרך אל הצדק, אנחנו נמשיך לתמוך ולעשות כל שנדרש על מנת לסיים את הסאגה הזו בדרך הראויה".

ביולי האחרון דחה בית המשפט העליון את הבקשה לעיכוב הליכי ההסגרה עד לדיון בערעור של לייפר. מדובר בבקשה לעיכוב ביצוע שהגישו עורכי הדין של לייפר, לצד הערעור. "קביעת מועד דיון בעתירת ההסגרה אינה מהווה צעד בלתי הפיך ובוודאי שאין בעצם קיום הדיון בהליכי ההסגרה, המתמשכים בעניינה של המבקשת מזה שנים, כדי לפגוע בזכות מזכויות המבקשת, לרבות בערעור דנן", נכתב בהחלטה. בעקבות ההחלטה, יימשכו כרגיל הדיונים להסגרתה בבית המשפט המחוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully