וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מלכה לייפר: העליון דחה את הבקשה לעיכוב הדיונים בהסגרה

בית המשפט העליון דחה את הבקשה לעיכוב הליכי ההסגרה עד לדיון בערעור של מלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע עשרות עבירות מין בקטינות. בעקבות ההחלטה יימשכו כרגיל הדיונים להסגרתה בבית המשפט המחוזי

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את הבקשה לעיכוב הליכי ההסגרה עד לדיון בערעור של מלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע עשרות עבירות מין בקטינות. מדובר בבקשה לעיכוב ביצוע שהגישו עורכי הדין של לייפר, לצד הערעור.

"קביעת מועד דיון בעתירת ההסגרה אינה מהווה צעד בלתי הפיך ובוודאי שאין בעצם קיום הדיון בהליכי ההסגרה, המתמשכים בעניינה של המבקשת מזה שנים, כדי לפגוע בזכות מזכויות המבקשת, לרבות בערעור דנן", נכתב בהחלטה. בעקבות ההחלטה, יימשכו כרגיל הדיונים להסגרתה בבית המשפט המחוזי.

ביום רביעי האחרון, הגישו פרקליטיה של לייפר ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה היא כשירה לעמוד לדין. במקביל, הם אף הגישו בקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית הדין על חידוש הליך ההסגרה.

מלכה לייפר שנאשמת באוסטרליה בגין עבירות מין בילדות, בדיון במעצרה בבית בבית משפט השלום בפתח תקווה. 13 בפברואר 2018. פלאש 90, פלאש 90
מלכה לייפר בדיון במעצרה בבית בבית משפט השלום בפתח תקווה/פלאש 90, פלאש 90

בהחלטתו, קבע בית המשפטי המחוזי כי לייפר "מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה". עם זאת, עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את לייפר, ציינו החלטה של בית המשפט ב-2016 להפסיק את כל ההליכים נגדה, שהתבססה על מסמכים רפואיים לצד חוות דעת מפורטות, שקבעו כי לייפר סובלת ממחלת נפש סכיזואפקטיבית וגם מסוג דיכאון פסיכוטי, ולכן אינה כשירה לעמוד לדין.

עורכי הדין פריד וגבאי ציינו בערעור כי למרות קביעת בית המשפט לפיה לייפר כביכול מתחזה לחולת נפש, היא מקבלת טיפול תרופתי אנטי פסיכוטי במינון משמעותי העלול לפגוע בבריאותה, עד כדי סיכון חיים. כמו כן, הם הוסיפו כי היא מאובחנת מזה למעלה משנתיים כחולת נפש על ידי פסיכיאטריים מומחים בשב"ס.

עוד בוואלה!

מה אנחנו צריכים לדעת על פרשת מלכה לייפר

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, הגישו עורכי הדין בקשה להוספת ראיה חדשה: מסמך של קצין רפואה ראשי בשב"ס לבא כוחה האזרחי של משפחת לייפר וממנו עולה כי הוא דוחה לחלוטין את החלטת בית המשפט המאמצת את הקביעה לפיה לייפר מתחזה לחולת נפש. במסמך אף נטען כי הפסיכאריים מטעם שב"ס עומדים מאחורי האבחנה שמדובר בחולת נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully