וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 2,183 אובחנו ביממה האחרונה, 423 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי מספר הנדבקים המאומתים בישראל עלה ל-119,627. אמש התקבלו תוצאות ל-27,920 בדיקות, מתוכן אחוז החיוביים לנגיף הוא 8.1%. בבתי החולים מאושפזים 864 חולים, מהם 114 מונשמים. מספר המתים עלה ל-963

בווידאו: הכנות לראש השנה באומן/צילום: שרוליק וולס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 2,183 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-119,627. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,920 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 22,002. בבתי החולים מאושפזים 864 חולים, מתוכם 114 מונשמים ו-423 חולים קשה. נכון להיום מתו 963 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 2,180 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 30,853, מתוכן 7.4% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה. יולי/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע אושרה תכנית "הרמזור" של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. התכנית תיושם החל מיום ראשון הקרוב - ב-6 בספטמבר - ולפיה יתנהל המאבק במגיפה בחודשים הקרובים. כמו כן, השרים אישרו את התנאים לסיווג יישובים לפי רמת תחלואה והמגבלות התואמות, וכן תקנות המסדירות לזמן מוגבל את אופן קיום התפילות בחגי תשרי.

לפי המתווה של ממונה הקורונה, כבר מהשבוע הבא יוטלו הגבלות על ערים "אדומות", בהן כניסה ויציאה מהיישוב לעובדים חיוניים בלבד, יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד לטווח של 500 מטר, אפשרות הטלת עוצר לילי בין השעות 22:00-05:00, וסגירת עסקים.

עיקרי תכנית "הרמזור":

נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות
העברת סמכויות ניהול המשבר לידי הרשויות המקומיות
אוטונומיה רבה יותר ליישובים בניהול מגבלות הקורונה, בהתאם למצב התחלואה
תכנית "הרמזור" כוללת 5 דרגות:
פעילות רגילה, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה
יישובים יסווגו לפי 4 רמות תחלואה:
ערים "ירוקות" - בעלות רמת תחלואה נמוכה
ערים "אדומות", "כתומות" ו"צהובות" - בעלות רמת תחלואה המחייבת מגבלות

בתוך כך, ממשלות ישראל ואוקראינה חוששות כי בראש השנה יתקשו ההמונים הצובאים על אומן להקפיד על ההנחיות, ולכן מנסות להוביל מתווה שבו יאשרו רק מספר מצומצם של טסים בתנאים מחמירים. באומן שוהים כעת כ-2,500-2,000 חסידי ברסלב שהגיעו לעיר קודם איסור כניסת הזרים או בסמוך לכניסתו לתוקף. חלקם שוהים במקום עד לראש השנה, ולרוב, הם מקפידים על ההנחיות.

בניסיון לשכנע את הרשויות באוקראינה בהיתכנות המתווה, פרסמו החסידים תיעוד מהקבר באומן, ובו נראה מאבטח בכניסה לקבר בודק חום לבאים, מוודא שהנכנסים עוטים מסיכות ומחטאים את ידיהם. כמו כן, המתחם עצמו חולק לקפסולות באמצעות מחסומים. גם 16 רבנים בכירים בחסידות פרסמו השבוע מכתב לתלמידיהם לפיו "חובה מוחלטת מוטלת על כל אחד מחסידי ברסלב המגיע לאומן לשמור על כל ההנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully