וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם צה"ל ושוטר נפצעו קל בפיגוע דריסה בצומת תפוח; המחבל נורה

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 12:16

נהג הרכב הפלסטיני פגע בחייל ובשוטר בצומת שבשומרון ופצע אותם, ולאחר מכן ירד מהרכב ורץ לעברם כשבידו סכין. שוטר נוסף שהיה במקום ירה בו ופצע אותו באורח בינוני. הפצועים פונו לטיפול בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. תיעוד הפיגוע

בווידאו: תיעוד פיגוע הדריסה בצומת תפוח/צילום: מועצה אזורית שומרון ו- TPS

לוחם צה"ל ושוטר נפצעו באורח קל היום (רביעי) בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. המחבל נורה על ידי הכוחות במקום ונפצע באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם להמשך טיפול בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

מחקירה ראשונית עולה כי החייל והשוטר עמדו בצומת תפוח ועסקו ברישום דוחות, אז הגיע נהג הרכב הפלסטיני שנסע לכיוונם במהירות ודרס אותם. בהמשך עצר המחבל, שזוהה כמחמד ג'בר חדיר מהכפר ביתא שליד שכם, את כלי הרכב, ירד ממנו ורץ לעברם עם סכין שלופה. שוטר שהבחין בחשוד ירה בו ונטרל את המחבל.

בתיעוד מצלמות האבטחה בצומת, רכב המשטרה נראה חונה בחניון בצד הכביש, לקראת הכניסה לכיכר. לפתע מגיע רכבו של המפגע, ונכנס בדופן השמאלית של רכב המשטרה בעוצמה. המחבל יורד מהרכב, רץ לעבר הכוח ונורה. לאחר מכן בסרטון נראים לוחמי צה"ל רצים לעבר הזירה מצדה השני של הכיכר.

פיגוע דריסה בצומת תפוח, 2 ספטמבר 2020. נדב גולדשטיין TPS, TPS
זירת פיגוע הדריסה בצומת תפוח, היום/TPS, נדב גולדשטיין TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל שנורה ונעצר בידי השוטרים בצומת תפוח, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בתגובה לפיגוע כי "לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם". גנץ הוסיף: "‏רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון בה התבצע הפיגוע, אמר: "תושבי השומרון מחבקים ומחזקים את חיילי צהל ואת כוחות הבטחון יחד עם עם ישראל כולו. ומחזקים את הגיבור שניטרל את המחבל". דגן קשר בין הוויתור על החלת הריבונות לאירוע, ואמר: "כשהממשלה נסוגה מריבונות ומגמגמת בנוגע לאחיזה בארצנו אין פלא שהמחבלים של הרשות הפלסטינית אוזרים אומץ ויוצאים לפגע בחיילים ואזרחים. רק עמידה נחושה על זכותנו על הארץ תביא לרגיעה ולשקט".

המפגע הוא מחמד ג'בר ח'ד'יר מהכפר ביתא ליד שכם חשד לפיגוע דריסה בצומת תפוח, 2 בספטמבר 2020. תקשורת ערבית, אתר רשמי
דרס, ירד מהרכב עם סכין, ונורה. מחמד ג'בר חדיר/אתר רשמי, תקשורת ערבית
סכין המחבל מפיגוע בדריסה בצומת תפוח שבשומורן, 2 ספטמבר 2020. דוברות המשטרה, צילום מסך
הסכין עמה יצא המחבל לעבר הכוח, היום/צילום מסך, דוברות המשטרה

בארגון הטרור חמאס בירכו על הפיגוע. "פעולת הגבורה נגד חיילי הכיבוש היא המשך המאבק הלאומי שמנהל עמנו נגד הכיבוש הציוני", אמר חאזם קאסם, דובר חמאס. "המשך פעילות ההתנגדות הפלסטינית בגדה המערבית פירושה כשלון נחרץ של כל ניסיונות הכיבוש להפסיק את המפכה בגדה".

פיגוע דריסה בצומת תפוח, 2 ספטמבר 2020. נדב גולדשטיין TPS, TPS
זירת פיגוע הדריסה בצומת תפוח, היום/TPS, נדב גולדשטיין TPS
חשד לפיגוע דריסה בצומת תפוח, 2 בספטמבר 2020. תקשורת ערבית, אתר רשמי
זירת פיגוע הדריסה בצומת תפוח, מתוך תיעוד מצלמות האבטחה/אתר רשמי, תקשורת ערבית

שב"כ הודיע שלשום כי אירוע הדקירה שבו נרצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה בסוף השבוע שעבר, הוא פיגוע טרור. לפי הודעת שב"כ, המפגע, חליל דויכאת, בן 46 מהכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו הוא רשאי לעבוד בארץ, ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי הגדה. הוא הפר את תנאי ההיתר בכך ששהה בישראל ברציפות כמה ימים עד למועד הפיגוע.

בחקירה משולבת של שב"כ והמשטרה, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן, במהלך חקירתו, הוא שיחזר את מעשיו. ראש צוות החוקרים עדכן את משפחת הנרצח לפני הפרסום.

  • עוד באותו נושא:
  • צומת תפוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully