וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טיהורים בסעודיה: בכירים ביטחוניים הודחו בחשד לשחיתות

צו מלכותי הורה על חקירה של מפקד כוחות הקואליציה בתימן ושל בנו, שניהם בני משפחת המלוכה. יחד עמם הודחו עוד ארבעה גורמים, והשישה ייחקרו על "עסקאות חשודות" במשרד ההגנה. מתנגדיו של יורש העצר סבורים כי המאבק שלו בשחיתות נועד להסיר את יריביו לכתר

בווידאו: יורש העצר הסעודי הורה על מעצר בכירים במשפחת המלוכה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כמה גורמים בכירים בערב הסעודית, בהם שני נסיכים, הודחו בצו מלכותי של המלך סלמאן והם ייחקרו בחשד לשחיתות. הצו, שפורסם הלילה (שלישי) הוביל להדחת הנסיך פהד בן טורקי מתפקידו בתור מפקד הכוחות המשולבים של הקואליציה הסעודית בתימן. בנו, עבד אל-עזיז בן פהד, הודח מתפקידו כסגן מושל. על פי הצו, הם ועוד ארבע גורמים רשמיים, עומדים בפני חקירה על "עסקות פיננסיות חשודות" במשרד ההגנה.

לפני שפיקד על כוחות הקואליציה בתימן, הנאבקים מאז 2015 במורדים החות'ים הפרו-איראנים, הנסיך פהד היה מפקד כוחות הקרקע, הצנחנים והיחידות המיוחדות של משמר המלוכה הסעודי. אביו היה סגן שר ההגנה.

מאז עלה המלך סלמאן לשלטון, בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, מוביל קמפיין נגד מה שהוא מתאר כמעשי שחיתות בתוך הממשלה. עם זאת, מתנגדיו סבורים כי אלו טיהורים פוליטיים, לאור המעצרים של דמויות בכירות שנועדו להסיר את מכשוליו בדרך לשלטון. הנסיך הצעיר מוגדר כשליט בפועל של הממלכה הסונית.

מוחמד בן סלמאן בישיבת קבינט וירטואלית בריאד, 18 באוגוסט 2020. רויטרס
השליט בפועל של הממלכה. בן סלמאן/רויטרס

מוקדם יותר השנה נעצרו שלושה בני משפחה בולטים, כולל אחיו הצעיר של המלך, הנסיך אחמד, ויורש העצר לשעבר מוחמד בן נאיף. לפי הדיווחים, הם נעצרו באשמת קשירת קשר להפיכה נגד בן סלמאן בן ה-35.

הטיהור הגדול והמתוקשר ביותר היה ב-2017, אז נעצרו עשרות נסיכים, שרים ואנשי עסקים שהוחזקו במלון ריץ-קרלטון המפואר בריאד. רובם שוחררו, אך רק אחרי הסדרים שבהם שולמו בסך הכול 106 מיליארד דולר לממשלה.

בן סלמאן זכה לשבחים בעולם על רפורמות חברתיות וכלכליות שהעביר במדינה השמרנית, אך הוא היה מעורב בשורת שערוריות בינלאמיות, בראשן רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול ב-2018 וניסיון להתנקש בקצין מודיעין לשעבר בקנדה. בנוסף לכך, הוא ספג ביקורת רבה על המשך המלחמה ההרסנית בתימן ועל מעצרן של פעילות למען זכויות נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully