וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014 תובעות את חמאס

30.8.2020 / 19:11

משפחותיהם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הגישו תביעה בסך כחצי מיליארד שקל נגד הארגון. התביעה הוגשה בשם המשפחות על ידי "שורת הדין", שהסביר כי בכוונתו לבקש מבית המשפט להטיל עיקול על נכסים של הרשות הפלסטינית בגובה התביעה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

משפחותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014 - נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח - הגישו היום (ראשון) תביעה בגובה כחצי מיליארד שקל נגד חמאס. מלבד ארגון הטרור, נתבעים גם חוסאם קוואסמה שהיה מפקד חוליית החטיפה, ועזבונותיהם של שני חברי החוליה האחרים, מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה.

שלושת הנערים נחטפו ב-12 ביוני 2014, ונרצחו זמן קצר לאחר מכן. החיפושים אחריהם נמשכו יותר משבועיים, ובסוף אותו חודש אותרו גופותיהם סמוך לחברון. חוסאם קוואסמה, שהורשע כי תכנן את החטיפה ודאג לממן את המבצע באמצעות כספים שקיבל מעזה, מרצה כיום שלושה מאסרי עולם. מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה נהרגו בספטמבר 2014 בעת חילופי אש עם כוחות הביטחון בחברון.

ארגון "שורת הדין" הגיש את התביעה בשם המשפחות לבית המשפט המחוזי בירושלים. בארגון מסבירים כי בכוונתם לבקש מבית המשפט להטיל עיקול על נכסים של הרשות הפלסטינית בגובה התביעה - 520 מיליון שקלים - וזאת אף שהרשות עצמה אינה בין הנתבעים ולא נטען שיש לה אחריות ישירה לפיגוע.

נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
"בתביעה זו אין כמובן כדי לרפא את כאבנו". פרנקל, שער ויפרח/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

לדברי "שורת הדין", מחקר שערך עבורם סא"ל במיל' אלון אביתר, הרשות נותנת מדי חודש לחמאס בין חמישים למאה מיליון דולר. מחוות הדעת עולה כי הכספים מועברים למשרדי ממשלת חמאס בעזה ולגופים שונים שנמצאים בשליטת הארגון ברצועה. הטענה היא כי ניתן לעקל את הכספים עוד כשהם בידי הרשות הפלסטינית.

משפחותיהם של שלושת הנערים מסרו כי "בתביעה זו אין כמובן כדי לרפא את כאבנו, להפחית מצערנו, או להמעיט מגעגועינו לילדינו. אם בכוחה של התביעה להרתיע ולו במעט מכוחות הרשע הללו, והיה זה שכרנו".

עוד בוואלה!

3 שנים לרצח שלושת הנערים – האימהות השכולות מספרות: "בחרנו בחיים"

לכתבה המלאה

"זוהי תביעה תקדימית", אמרה נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, שמייצגת את המשפחות יחד עם עו"ד אברהם משה סגל ואברהם גז. "לראשונה יעוקלו כספים של הרשות הפלסטינית בגין פיגוע שבוצע על ידי החמאס. אם הרשות הפלסטינית תסרב לכבד את העיקול, ותמשיך את מימון החמאס על אף צו העיקול, אנחנו נתבע את סכום הפיצויים מכספי המיסים שמעבירה מדינת ישראל לידי הרשות הפלשתינית", מסרה.

עוד הוסיפה דרשן-לייטנר כי "כך או כך תשלם הרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בחמאס, וקורבנות הטרור יוכלו לקבל צדק. מה שלא מצליחה המדינה לעשות - לעצור את מאות מיליוני הדולרים המוזרמים לארגון החמאס מאת הרשות הפלסטינית, יצליחו קורבנות הטרור לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully