וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ לאפשר יציאת ישראלים לסיני: "אזור חופשי מקורונה"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד שלחה לשר הפנים את עמדת משרדה לפיה ניתן לאפשר את היציאה, אך החוזרים ייאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום. "שיעור התחלואה - עשירית מישראל", כתבה. בעקבות המלצת המשרד - דרעי ידון מחר בפתיחת מעבר הגבול בטאבה

בווידאו: גמזו ואדלשטיין חונכים את משל"ט משרד הבריאות בקרית שדה התעופה/לשכת העיתונות הממשלתית

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי הוא ממליץ לאפשר יציאת ישראלים לסיני, תוך חובת בידוד של 14 ימים לשבים. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי, שלחה מכתב לשר הפנים אריה דרעי. "ניתן לאפשר פתיחת מעבר הגבול עם סיני לנוסעים ישראלים, בכפוף לכניסתם לבידוד במשך שבועיים עם חזרתם", כתבה ד"ר אלרעי. על החלק הדרומי בסיני בו מרוכזים החופים והתיירים, הממשל הכריז כשטח 'חופשי מקורונה'". דרעי ידון מחר בפתיחת מעבר הגבול בטאבה.

ד"ר אלרעי הסבירה במכתבה כי "סיני מחולקת לשני חלקים: צפוני ודרומי. על החלק הדרומי, בו מרוכזים החופים והתיירים, הממשל הכריז כשטח 'חופשי מקורונה'. בפועל, המקרים המדווחים שם מעטים, והם מפוזרים גיאוגרפית". עם זאת, היא הדגישה כי "לא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר בתת אבחון ותת דיווח מצד מצרים".

הים האדום סיני. ShutterStock
"אזור חופשי מקורונה". סיני/ShutterStock

לפי ראש שירותי בריאות הציבור, במצרים המונה כמאה מיליון תושבים, דווחו פחות ממאה אלף מקרי הידבקות בנגיף. "שיעור התחלואה המדווח במצרים הינו כעשירית מזה של ישראל, והוא אף נמצא בהאטה בחודש אוגוסט", הוסיפה ד"ר אלרעי. "מספר הבדיקות שבוצעו במצרים עד כה הוא 135 אלף בלבד, שהם 1,315 למיליון - בהשוואה ל-241-135 למיליון בישראל. כמו כן, שיעור הקטלניות של המחלה הינו 5.5% - בהשוואה ל-0.8% בישראל".

לדבריה, "כלפי חוץ הממשל המצרי משדר אכיפה קשוחה של נהלים למניעת הדבקות. עם זאת, אין לדעת מה המצב לאשורו. ברור שהממשל מעוניין לשמור על אתרים אלה נקיים מקורונה משום שהם מהווים מקור הכנסה חשוב".

גיא פורן טייס ישראלי בסיני נואיבה בימי הקורונה. גיא פורן, אתר רשמי
"שיעור התחלואה המדווח במצרים הינו כעשירית מזה של ישראל". חוף בנואיבה, סיני/אתר רשמי, גיא פורן

ד"ר אלרעי הסבירה כי ההמלצה להטיל חובת בידוד של 14 ימים לחוזרים מסיני, היא בשל הספק המוטל באמינות נתוני הקורונה במצרים. "קיים ספק באם הנתונים הרשמיים של מצרים משקפים נאמנה את תמונת התחלואה במדינה, זאת בפרט לאור שיעור הבדיקות הנמוך ושיעור הקטלניות הגבוה".

עוד הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור כי "מצרים אינה מדינה ירוקה. לכן, כל נוסע החוזר ממדינה זו מחוייב ב-14 ימי בידוד, חובה המצמצמת מאוד את האפשרות לשרשראות הדבקה. במובן זה, המצב אינו שונה מזה במדינות אחרות אליהן נוסעים ישראלים".

לדבריה, גם אם ייפתח מעבר טאבה, על השבים מסיני יוטל איסור על נסיעה בתחבורה ציבורית למקום הבידוד, למעט מונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully