וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בצבא צרפת חשוד בהעברת מסמכים רגישים לרוסיה

30.8.2020 / 12:54

לפי דיווח במדינה, הקצין, בדרגת לוטננט-קולונל, הוצב באיטליה במסגרת משימה של נאט"ו. הוא נעצר לפני שיצא מגבולות המדינה. שרת ההגנה אישרה כי נעצר קצין בכיר בחשד לעבירות ביטחון, אך לא פירטה מעבר לכך

בווידאו: נשיא צרפת מקרון בביקור בזירת האסון בביירות/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קצין בכיר בצבא צרפת חשוד בהעברת מסמכים רגישים ביותר לשירותי הביון הרוסיים - כך דיווחה תחנת רדיו מקומית בצרפת. הקצין, בדרגת לוטננט-קולונל, שהוצב באיטליה במשימה של נאט"ו, נעצר בידי שירות הביטחון הצרפתי כשהיה בדרכו חזרו לאיטליה, והוא מוחזק בבית הכלא "לה סנטה" בפריז.

שרת ההגנה, פלורנס פרלי, אישרה היום (ראשון) כי קצין בכיר נעצר בחשד לעבירות ביטחון, אך לא פירטה מעבר לכך. לדבריה, משרדה עדכן את התביעה על המקרה. "נקטנו את כל צעדי הבטיחות הנדרשים", אמרה השרה בריאיון לתחנת רדיו אירופה 1, שחשפה את הפרשה. הרשויות בצרפת לא אמרו עבור איזו מעצמה זרה הוא חשוד בריגול.

מקור משפטי אמר כי הקצין הבכיר נאשם בבגידה וכי האישומים הראשונים נגדו הוגשו ב-21 באוגוסט באשמת פגיעה בסודות מדינה, שיתוף מידע מודיעיני עם מעצמה זרה המסכן את האינטרסים של המדינה ועבירות אחרות. הגורם דיבר בעילום שם משום שהוא דיבר על חקירה מתמשכת.

בנאט"ו אמרו כי הם לא מגיבים על סוגיות מודיעיניות והפנו את השאלות לרשויות בצרפת. שגרירות רוסיה בצרפת לא הגיבה בנושא.

נשיא צרפת מקרון בחגיגות יום הבסטיליה בפריז. רויטרס
רוסיה רואה בנאט"ו איום על ביטחונה. מצעד יום הבסטיליה בפריז, בחודש שעבר/רויטרס

בנוסף לכך, שרת ההגנה של צרפת אמרה היום כי המדינה משקיעה סכומים "עצומים" בפעילותה הצבאית בחלל, בעיקר אחרי ב-2018 לוויין רוסי ניסה ליירט תשדורות צבאיות מלוויין צרפתי.

בחודש שעבר נגזרו עונשי מאסר של 12 ושמונה שנים על שני סוכנים לשעבר בשירות הביון הצרפתי (DGSE), אחרי שהורשעו בריגול עבור סין. המשפט החשאי התקיים בבית משפט מיוחד מאחורי דלתיים סגורות, בנוכחות מצומצמת, והרשויות ניפקו מעט מאוד מידע על הפרשה שנחשפה ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully