וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת ששכב באוהל: אדם נהרג בתקיפה נדירה של דוב קוטב באי בנורבגיה

29.8.2020 / 0:44

תייר הולנדי בן 38 הותקף באתר קמפינג באיי סבאלברד, ומיד לאחר מכן מטיילים נוספים ירו לכיוונו של הדוב. הוא הצליח להימלט, אך בהמשך גופתו נמצאה בחניון שדה תעופה מקומי. הפעם האחרונה בה תקיפה כזאת נגמרה במוות הייתה ב-2011

עריכה: עמית שמחה

תייר הולנדי בן 38 נהרג אתמול (שישי) כשהותקף על ידי דוב קוטב באוהל באתר קמפינג באיי סבאלברד. התקרית הנדירה אירעה בארכיפלג שבאזור הארקטי הנורבגי בשעות הדמדומים. ההרוג זוהה כיוהאן יעקובוס קוטטה, אזרח הולנד.

"הדוב נורה על ידי אנשים במקום וצעד לעבר שדה התעופה שנמצא בקרבתו", מסר סגן מושל המחוז סולביי אלבדאל. "זמן קצר לאחר מכן הוא (הדוב) נמצא מת בחניון של שדה התעופה".

דובי הקוטב נחשבים למין מוגן והירי בהם מותר בחוק רק כמוצא אחרון ולצורך הגנה עצמית. הפעם האחרונה בה נהרג אדם על ידי בעל החיים הייתה בשנת 2011, כשהקורבן אז היה נער בן 17.

תמרור אזהרה מפני דובי קוטב באיי סבאלברד בנורבגיה. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
תקרית נדירה. תמרור אזהרה מפני דובי קוטב באיי סבאלברד/רויטרס

איי סבאלברד נמצאים בין הקצה הצפוני של יבשת אירופה לקוטב הצפוני והם מכוסים בהרים ובקרחונים מושלגים. לפי הלשכה לסטטיסטיקה של נורבגיה והמכון למחקר הקוטב הצפוני במדינה, באיים מתגוררים 2,939 איש ו-975 דובי קוטב.

מחוץ לאזורים המיושבים בסבאלברד אנשים מחויבים על פי החוק לשאת אמצעים להברחת בעלי החיים או להגנה עצמית, והרשויות אף ממליצות למבקרים במקום לשאת נשק.

עוד בוואלה!

נכנסו למבנים ותקפו תושבים: מצב חירום באיים ברוסיה בשל פלישת דובי קוטב

לכתבה המלאה
האוהל של התייר ההולנדי שהותקף למוות על ידי דוב קוטב באיי סבאלברד בנורבגיה. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
האוהל של האדם שהותקף למוות, אתמול/רויטרס
אתר הקמפינג שבו נהרג התייר ההולנדי שהותקף למוות על ידי דוב קוטב באיי סבאלברד בנורבגיה. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
הרשויות ממליצות לשאת נשק. תמרור אזהרה באתר הקמפינג בו אירעה התקיפה, אתמול/רויטרס

הפעילויות השונות של בני אדם באיים הולכות ומתרחבות עם השנים, בעיקר בתחום התיירות והמחקר המדעי. בנוסף לכך, הצטמצמות שטח הקרחונים באזור שהולכים ונמסים, מביאה להקטנת טריטוריית הנדידה של דובי הקוטב. בעקבות זאת, המפגשים באיים בין בני אדם לבעל החיים, שעשויים להיות קטלניים, נעשים שכיחים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully