וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני 1 בספטמבר, ההסלמה מדאיגה את הורי הדרום: "הילדים בחרדות"

28.8.2020 / 13:09

מעל פתיחת שנת הלימודים מרחפים סימני שאלה רבים בשל משבר הקורונה, אך השיגורים המתמשכים ביישובי עוטף עזה מאיימים לשבש אותה לחלוטין. כשהאש באזור רק מתגברת, יש כבר מי שמצהיר: "אם זה יימשך ככה - לא נשלח את ילדינו לבית הספר"

בווידאו: גל תקיפות של צה"ל ברצועת עזה/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

אחרי עוד לילה מתוח בנגב המערבי, שכלל מטח רקטות ושתי תקיפות ברצועה, ביישובי האזור חוששים היום (שישי) שההסלמה תשבש את פתיחת שנת הלימודים ביום שלישי הקרוב - שמעליה מרחפים ממילא סימני שאלה רבים לאור משבר הקורונה.

מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, לא מתכוונת לשלוח את הילדים שלה לבית הספר אם המצב הביטחוני לא יירגע. "אנחנו תמיד בהסלמה", היא אמרה וציינה כי עשרות בלוני תבערה הופרחו לעבר האזור רק אתמול. "תמיד יש לנו חשש לשלוח את הילדים לבתי ספר, בפרט כשהיו רקטות בשדרות בשבוע שעבר, ואתמול רקטות נורו שוב. אם המצב יימשך אני לא אשלח את הילדים לבתי הספר".

שריפה במושב בית הגדי שבמועצה האזורית שדות נגב בעקבות בלון תבערה משטח רצועת עזה 27 באוגוסט 2020. אבי אלון, אתר רשמי
שריפות בקיבוץ בית הגדי, אתמול/אתר רשמי, אבי אלון

"אי אפשר להמשיך לחיות ככה, הילדים בחרדות וחייבים למצוא פתרון, ככה אי אפשר להמשיך, המצב פה מטורף", היא מדגישה. "חייבים לפרק את חמאס מנשק, עפות על תושבי העוטף רקטות וכלום לא קורה. אני מתביישת בהתנהלות הרופסת שלנו מול הטרור. מישהו חייב להציל אותנו, מישהו חייב להתעורר".

מדמוני אינה לבדה. גם מעיין שניאור פולד, תושבת נתיב העשרה, אומרת כי החרדה מהמצב הביטחוני משפיעה גם על ילדי האזור, וגם על ההורים. "יכול להיות שאנחנו בפתחה של הסלמה נוספת. אנחנו מקווים מאוד שהפעם יעשו לדבר הזה סוף, אנחנו לא נוכל להמשיך להכיל את הטרור הזה יותר", אמר. "בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים הילדים שוב בחשדות ובחרדות וגם ההורים. אנחנו מתוחים לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה".

מורן הילה מדמוני וילדיה. 28 באוגוסט 2020. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
"מישהו חייב להתעורר". מורן הילה מדמוני וילדיה/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

עבור תושבי כפר עזה, ההסלמה הנוכחית ערב שנת הלימודים כוללת מורכבות נוספת, כשהתפרצות של קורונה נרשמה בין חבריו. 17 חולים אותרו בקיבוץ וכ-140 מתוך אלף תושביו נכנסו לבידוד. בימים האחרונים, כך מעריכים בקיבוץ, המחלה התפרצה בגן הילדים ומשם לכלל היישוב. בעקבות זאת נסגרו כל השירותים הקהילתיים, הבריכה ומערכות החינוך.

כעת, חוששים בקיבוץ מתרחיש של אזעקות שיחייב שהייה משותפת בממ"ד של חולים וחייבי בידוד ושל אנשים בריאים. לדברי אילנית סוויסה, המציאות הזו מעיבה אף היא על פתיחת שנת הלימודים. "אנחנו באותו מצב כבר שנים, אנחנו בחשש מ-1 בספטמבר", היא אמרה, והבהירה: "הקיבוץ בבידוד, ולך תהיה בבידוד כשיש צבע אדום - ויש רק ממ"ד אחד, זה האבסורד הכי גדול".

מעין שנאור וילדיה. 28 באוגוסט 2020. שי מכלוף, שי מכלוף
"לא נוכל להמשיך להכיל את הטרור הזה יותר". מעיין שניאור פולד וילדיה/שי מכלוף, שי מכלוף

השיגור המתמשך של בלוני התבערה לעבר הדרום בשבועות האחרונים, גורר תקיפות חוזרות ונשנות של יעדי חמאס ברצועה על ידי כוחות צה"ל. רק אתמול פרצו 26 שריפות באזור עוטף עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לשטח ישראל. רוב השריפות הציתו שדות קוצים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. בארגון כבאות והצלה מסרו כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות.

בעקבות זאת, תקפו לפנות בוקר מטוסי קרב, כלי טיס וטנק תקפו תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי הצבא "מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות נגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". כשעה לאחר מכן, בסביבות השעה 05:07, נשמעו התרעות צבע אדום ביישובים נחל עוז ועלומים, וזוהה שיגור של שש רקטות. בתגובה, חיל האוויר תקף פעם נוספת מוצב ברצועת עזה.

כפר עזה בבידוד, 27 באוגוסט 2020. שי מכלוף
בין הקורונה להסלמה. כפר עזה בבידוד/שי מכלוף

בצבא מקיימים התייעצויות בשעות האחרונות, וגורמי ביטחון אומרים כי צה"ל עשוי להחריף את חומרת התגובות. גורמי צבא אמרו הבוקר כי על רקע ההסלמה עם חמאס והסנקציות שהטילה ישראל על רצועת עזה, כולל מניעת העברת סולר ובנזין, הוחלט במשרד הביטחון על הפסקת העבודה של כל עובדי הקבלן במעבר הדלקים. העברת הדלקים הופסקה לפני 12 ימים ולפי הגורמים, לא נראה שיחול שינוי בקרוב על רקע ההסלמה, ולכן הוחלט על הצעד הקיצוני, לראשונה זה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully