וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה נוספת של אש בעוטף עזה: 26 דליקות פרצו בעקבות בלוני תבערה

27.8.2020 / 19:33

רוב השריפות שהוצתו בעקבות בלוני נפץ ששוגרו מהרצועה דלקו בשדות קוצים במועצות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. בארגון כבאות והצלה מסרו כי מרביתן של השריפות היו קטנות ולא מסכנות

בווידאו: שריפות מבלוני תבערה במועצה האזורית שדות נגב/חדשות ביטחון שדה

26 שריפות פרצו במהלך היום (חמישי) באזור עוטף עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. רוב השריפות הציתו שדות קוצים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. בארגון כבאות והצלה מסרו כי מרביתן של השריפות היו קטנות ולא מסכנות.

צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים, ובסיוע רבש"צים, צוותי כיבוי של חיל האוויר, כבאים של פיקוד העורף ומתנדבים פעלו למיגור האש.

מקורות בחמאס מסרו הערב כי כשלו המאמצים להשגת רגיעה ברצועת עזה, וכי השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי עזב את הרצועה מבלי להשיג הסכמות. מקור בארגון מסר לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי "המגעים נכשלו כתוצאה מהתעקשות ישראל על משוואת 'שקט תמורת שקט', ולא שקט תמורת שבירת המצור".

בהודעת חמ"ל הפלגים המשותף ברצועת עזה, נמסר כי הארגונים לא יאפשרו לישראל "להשתמש בתירוץ הבלונים כדי להפציץ את המוצבים ברצועה", וכן כי בחמאס ישיבו על כל תקיפה ישראלית. לפי הודעת הפלגים, "הכיבוש מנסה לנצל את הקורונה ככלי מחליש, אבל אנחנו בוחרים להתאים את ההתנגדות לקורונה".

שריפה במושב בית הגדי שבמועצה האזורית שדות נגב בעקבות בלון תבערה משטח רצועת עזה 27 באוגוסט 2020. אבי אלון, אתר רשמי
שריפה במושב בית הגדי, היום/אתר רשמי, אבי אלון

הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה התרחשה גם אתמול, במסגרת ההסלמה הביטחונית בדרום בשבועות האחרונים, שכוללת שיגורי רקטות, הפגנות על גדר הגבול ובתגובה תקיפות של צה"ל ברצועה.
33 שריפות פרצו במהלך יום רביעי בשדות קוצים במועצה אזורית שער הנגב ואשכול. בדומה להיום, רובן היו קטנות וצוותים השתלטו על האש.

במהלך ההסלמה בדרום דווחו תקיפות חוזרות ונשנות של יעדי חמאס ברצועה על ידי כוחות צה"ל, האחרונה שבהן במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי. מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו במהלך אותו לילה עמדות צבאיות ותשתיות תת קרקעיות של חמאס בדרום הרצועה.

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully