וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: השליח הקטארי עזב את הרצועה, כשלו המאמצים להשגת רגיעה

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

27.8.2020 / 17:44

מקורות בארגון טענו כי לא הושגו הסכמות בנוגע להפסקת שיגורי בלוני התבערה בתמורה לשיפור התנאים ברצועה, והאשימו בכך את "התעקשות ישראל". חמ"ל הפלגים המשותף ברצועה מסר כי תהיה תגובה על כל תקיפה ישראלית, והבהירו: "לא ניתן לישראל להשתמש בתירוץ הבלונים"

בווידאו: פגיעת רקטה בבית בשדרות/צילום: יניב כליף, TPS, דו"צ עריכה: עמית שמחה

מקורות בחמאס מסרו הערב (חמישי) כי כשלו המאמצים להשגת רגיעה ברצועת עזה, וכי השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי עזב את הרצועה מבלי להשיג הסכמות. מקור בארגון מסר לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי "המגעים נכשלו כתוצאה מהתעקשות ישראל על משוואת 'שקט תמורת שקט', ולא שקט תמורת שבירת המצור".

בהודעת חמ"ל הפלגים המשותף ברצועת עזה, נמסר כי הארגונים לא יאפשרו לישראל "להשתמש בתירוץ הבלונים כדי להפציץ את המוצבים ברצועה", וכן כי בחמאס ישיבו על כל תקיפה ישראלית. לפי הודעת הפלגים, "הכיבוש מנסה לנצל את הקורונה ככלי מחליש, אבל אנחנו בוחרים להתאים את ההתנגדות לקורונה".

"הישראלים חיים באשליה אם הם חושבים שלקורונה יש השפעה בשטח, וריבוי שיגור הבלונים הוא ההוכחה לכך", הוסיפו בהודעה המשותפת לכל ארגוני הטרור ברצועה.

פעיל חמאס עם נשק במהלך מפגן לציון 32 שנה להקמת חמאס בדרום הרצועה 30 בדצמבר 2019. רויטרס
המגעים לרגיעה נכשלו. פעילי חמאס ברצועה/רויטרס

לפי דיווח בסקיי ניוז בערבית, השליח הקטארי נפגש במהלך היום עם בכירים ישראלים, כשמקור מקורב לחמאס אמר שהארגון ביקש מהשליח להכפיל את מספר אישורי העבודה בישראל, להרחיב את אזור הסחר במזרח הרצועה ולחדש את אספקת החשמל לרצועה.

הודעה זו, לפיה המגעים נכשלו, מצטרפת לאזהרות ששיגרו מוקדם יותר גורמים בחמאס, מפני הידרדרות להסלמה שתערער עוד יותר את המציאות ההומניטרית, הכלכלית והבריאותית ברצועת עזה. לפי הדיווח שפורסם הבוקר בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, גורמים בחמאס שיגרו מסר כי "הימים הבאים יהיו חמים", נוכח התפשטות הקורונה ברצועה וחוסר ההיענות לסיוע מצד ישראל.

עוד דווח כי בעזה מבקשים מישראל אספקת ציוד רפואי הכולל בדיקות קורונה ומכשירי הנשמה באופן מידי, למרות דיווחים על העברת מענק הסיוע מקטאר. מנגד, גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי על ישראל להיזהר מפני המאמץ של מטה חמאס ברצועה לשקם תשתיות טרור ביהודה ושומרון - ולהוציא אל הפועל פיגועים.

עוד בוואלה!

הכסף הקטארי בדרך, אך בחמאס מאיימים: סייעו לעזה בקורונה - או שפנינו להסלמה

לכתבה המלאה
הכנות להפרחת בלוני תבערה, סמוך לרפיח, 21 באוגוסט 2020. פאדי פהד, פלאש 90
הכנות להפרחת בלוני תבערה, סמוך לרפיח/פלאש 90, פאדי פהד

על פי הגורמים, ארגון הטרור מנסה לנצל את הפגיעה הכלכלית הקשה באזור בשל מגיפת הקורונה. זאת, בזמן שממשלת ישראל מסייעת כלכלית לרצועת עזה, ומותירה את הרשות הפלסטינית במצב של תסכול וחוסר ודאות. "זה בדיוק מה שהחמאס רוצה", אמרו.

בתוך כך, צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע צה"ל ומתנדבים, פעלו בכ-15 שריפות במהלך היום בנגב המערבי, שרובם פרצו בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. חוקרי שריפות מכבאות והצלה מחוז דרום קבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה, כשמרביתן היו קטנות ולא מסכנות. שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות, בנוסף לפריסה מיטבית בשטח, מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully