וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין כוחות מג"ב למתנחלים בזמן פינוי מבנים בלתי חוקיים בבנימין

27.8.2020 / 16:53

כוחות המשטרה בליווי המנהל האזרחי הגיעו לפנות מתוקף צו הריסה שבעה מבנים ב"מעלה שי", ונתקלו בהתנגדות של עשרות מתנחלים. חלק מיושבי המקום התבצרו על גגות, ולוחם משמר הגבול תועד כשהוא מכה באגרופים את אחד מהם. חשוד נעצר לאחר שפעל באלימות נגד השוטרים

בווידאו: עימותים במהלך פינוי 7 מאחזים בגזרת בנימין/צילום: משפחות מעלה שי, עריכה: ניר חן

עימותים בין כוחות מג"ב לעשרות מתנחלים פרצו היום (חמישי) במהלך הריסת מבנים לא חוקיים ב"מעלה שי" שבבנימין. במהלך הפינוי כמה מיושבי המקום התבצרו על גגות המבנים, ולוחמי מגשמר הגבול נאלצו לטפס על המבנים ולהתעמת עמם על מנת לפזרם. חשוד אשר פונה מהמבנים וחזר מספר פעמים נעצר לאחר שנהג באלימות כלפי הכוחות.

"כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל יחד עם המנהל האזרחי פועלים ברגעים אלה באכיפת צו הריסה של שבעה מבנים לא חוקיים שהוקמו בגזרת בנימין בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו עבוויין", נמסר בהודעת המשטרה.

בארגון חוננו מסרו כי לדברי המשפחות במקום, שוטרי מג"ב הפעילו אלימות קשה כלפי יושבי המקום, וכי הכוחות הגיעו עם גרזנים ופטישים. באחד מפעולות הפינוי הפיזי תועד שוטר מג"ב מכה באגרופים את אחד מהמתנחלים.

כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי במהלך פינוי שבעה מבנים לא חוקיים שהוקמו בגזרת בנימין בסמוך לכפרים סינג'ל ואבו עבוויין 27 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות משמר במהלך הפינוי, היום/דוברות משטרת ישראל

העימותים במהלך הפינוי מגיעים על רקע אירועים חוזרים של מנתחלים התוקפים לוחמי מג"ב סמוך ליצהר. לפני כשבועיים, כוח של משמר הגבול הותקף בידי מתנחלים סמוך ליצהר. במהלך האירוע הפורעים יידו אבנים והשליכו בקבוקי צבע לעבר רכב של מג"ב. לא היו נפגעים.

במשמר הגבול גינו את התקיפה, ואמרו: "לא נעבור לסדר היום על האירועים האחרונים בהם מותקפים הלוחמים שפועלים בגזרה בהגנה על התושבים ובאכיפת החוק והסדר".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה כי מפר הסדר שנראה בסרטון התבצר על גג אחד המבנים לאחר שפונה פעם נוספת זמן קצר קודם לכן. במהלך הניסיון להורידו בבטחה מהגג הוא שילב בחוזקה את ידיו על מנת למנוע את הפינוי. הלוחם נאלץ להשתמש בכוח בכדי לשחררו ולאפשר את הורדתו מהגג. למרות האמור,כמקובל האירוע יבדק ויתוחקר כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully