וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחופשים לאישה ולפועל בניין: 3 גברים מואשמים בשוד חנות תכשיטים בצפון

28.8.2020 / 13:25

אמיר סאלם, אליאור אזמה ועאטף עבד אל חמיד הואשמו בשוד חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא. כשאחד מהם ממתין במכונית, נכנסו שניים לחנות, כיוונו אקדח דמה אל הבעלים ודרשו כסף זר במטבעות. השלושה נעצרו ועבד אל חמיד שנשבר בחקירתו - הודה במעשים והפליל את חבריו

בווידאו: שדדו את חנות התכשיטים, מחופשים לאשה ערבייה ופועל בניין/מערכת וואלה חדשות

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו ביום שני האחרון כתבי אישום כנגד שלושה גברים, בגין שוד בנסיבות מחמירות של חנות תכשיטים ולהמרת כספים בכפר מנדא בצפון. על פי כתב האישום, לשם ביצוע השוד התחפש אחד מהם לאישה בלבוש ערבי מסורתי והשני לפועל בניין.

האירוע התרחש ביום ראשון, 5 ביולי. על פי האישום, חברו שני עבריינים תושבי הדרום, אמיר סאלם בן ה-46 מאשקלון ואליאור אזמה בן ה-34 מאופקים, יחד עם אחיינו של אמיר, עאטף עבד אל חמיד בן ה-20 מכפר מנדא, לשדוד את החנות "עאלם תכשיטים" שבכפר, המשמשת גם כחנות להמרת כספים.

מכתב האישום עולה כי בסביבות השעה 14:00 נפגשו השלושה בצומת חנתון לשם הגיע עאטף עם תיק ובו רעלה, סכין יפנית, אזיקונים וסרט הדבקה. הם יצאו לכפר מנדא ברכב מיצובישי שחור בו נהג אליאור, תוך שבדרך הם עצרו בשטח פתוח סמוך לכפר, שם עאטף התלבש בגלבייה ורעלה שחורות, כך שיהיה מכוסה לחלוטין ולא ניתן לזיהוי.

אמיר סאלם בן ה-46 מאשקלון ואליאור אזמה בן ה-34 מאופקים ועאטף עבד אל חמיד בן ה-20 בשוד חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא שבצפון הארץ. 27 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
לובש אפוד צהוב זוהר, חובש כובע ומשקפי שמש. תיעוד השוד בכפר מנדא/אתר רשמי, אתר רשמי

אמיר חבש את ידו השמאלית בתחבושת על מנת להסתיר את הצלקות שיש לו ביד זו, והתחפש לפועל בניין, כשהוא לובש אפוד צהוב זוהר, חובש כובע ומשקפי שמש ועוטה מסיכת בד.

השלושה הגיעו לחנייה הסמוכה לחנות, אליאור עצר את הרכב ונותר בו ואילו שני חבריו, אמיר ואחיינו עאטף, ניגשו לחנות. אותה שעה היו בעסק הבעלים ובנו בן ה-21 העובד שם וכן ארבעה לקוחות.

מכתב האישום עולה כי עאטף נותר מחוץ לעסק, ואילו דודו אמיר נכנס פנימה, המיר סכום כסף משקלים לדולרים בזמן ששלושה מארבעת הלקוחות פתחו את הדלת החיצונית כדי לצאת. אז נכנס עאטף אל המבואה ואמיר ניגש אליו והנחה אותו להחזיק את הדלת החיצונית פתוחה בעוד הוא שב אל בעל החנות שהיה באולם התצוגה עם בנו וכן לקוח שנותר במקום.

בשלב זה ניגש אמיר לבעל העסק, ביקש ממנו להמיר סכום נוסף וכאשר הבעלים פתח את מגירת הכסף שלף אמיר אקדח דמי שהביא עמו, כיוון אותו אל בעלי החנות ואל בנו, דרש מהם שקית ולתוכה הוא הכניס שטרות כסף בהם כ-15 אלף דולר, כ-5,000 יורו, 1,500 לירות טורקיות, 3,000 דינר ירדני, 150 ריאל סעודי, 15 אלף שקל וסכום לא ידוע של פאונד בריטי.

התיק ששימש את אמיר סאלם בן ה-46 מאשקלון ואליאור אזמה בן ה-34 מאופקים ועאטף עבד אל חמיד בן ה-20 בשוד חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא שבצפון הארץ. 27 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
המשיכו למתחם צימרים במושב כלנית. התיק ששימש את השלושה בשוד/אתר רשמי, אתר רשמי

לטענת התביעה, מיד אחר כך הסתלקו אמיר ועאטף מהעסק אל הרכב בו המתין אליאור והשלושה נמלטו מהמקום לכיוון מגרש הכדורגל והשטחים החקלאיים של כפר מנדא, כשהם נוסעים בתוך דרך עפר המובילה לכיוון מזרח ולכביש 7955. זאת, תוך שהם משליכים את התיק והאפוד הצהוב של אמיר, את החולצה שלבש ואת הנעליים שנעל וכן את הגלבייה שלבש עאטף ואת נעליו.

משם המשיכו השלושה למתחם צימרים במושב כלנית ובאחד הצימרים חילקו ביניהם את השלל. אחר כך, בהנחייתו של דודו אמיר, נסע אחיינו עאטף לביתו של אמיר באשקלון, להחביא שם את חלקו של אמיר בשלל.

בינתיים התקבלה על השוד הודעה במוקד 100 של המשטרה. שוטרי תחנת משגב הוזעקו לזירה, הקימו מחסומים, אספו ממצאים, גבו עדויות, פרקו מצלמות אבטחה ופתחו בחקירה לאיתור זהותם של השודדים והתחקות אחר מסלול בריחתם.

סריקות של שוטרים ובלשים הביאו לאיתור תיק "אדידס", בו נמצאו אזיקונים, דבק ורעלה. באמצעים טכנולוגיים הופק מהרעלה DNA של עאטף, שהסגיר את העובדה שמדובר בגבר ולא באישה.

הגלבייה ששימשה את אמיר סאלם בן ה-46 מאשקלון ואליאור אזמה בן ה-34 מאופקים ועאטף עבד אל חמיד בן ה-20 בשוד חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא שבצפון הארץ. 27 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
התגלה ארבעה ימים אחר כך ביער "עין הכובש" סמוך לצפת. הגלבייה ששימשה להתחפשות/אתר רשמי, אתר רשמי

הרכב שנמלט מהזירה התגלה ארבעה ימים אחר כך ביער "עין הכובש" סמוך לצפת. על מסיכה שנמצאה בו היה DNA של אמיר ועל החלון טביעות אצבע של אליאור, למרות שלכאורה, לגרסתו, לא היה אמור להיות לו כל קשר לרכב.

עם התקדמות החקירה היא עברה לשלב הגלוי שלה. לפני כשלושה שבועות, בדיוק חודש לאחר השוד, ארבו בלשי המשטרה לשלושה בסמוך לבתיהם בצפון ובדרום בכפר מנדא, באשקלון ובאופקים ועצרו אותם. הם הוחזקו בהפרדה וממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי עאטף, נטול העבר הפלילי, נשבר בחקירתו והפליל את שני שותפיו.

הוא מסר פרטים מוכמנים רבים שהיו יכולים להיות ידועים אך ורק למי שהשתתף בביצוע השוד. אלה הוצלבו עם ראיות אחרות ונמצאו נכונים. אחר כך הוא אף ביצע שיחזור עם החוקרים, במהלכו נמצאו פריטי לבוש נוספים שלבשו. לבקשת החוקרים הוא גם השתתף בעימות. בהמשך החקירה חזר בו עאטף מהודאתו זו, וטוען כי החוקרים הדריכו אותו, הובילו אותו לבגדים ששתלו במקום והלבישו אותו בבגדים שנמצאו ושימשו את השודדים "האמיתיים".

התיק ששימש את אמיר סאלם בן ה-46 מאשקלון ואליאור אזמה בן ה-34 מאופקים ועאטף עבד אל חמיד בן ה-20 בשוד חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא שבצפון הארץ. 27 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
לשניים מהם יש עבר פלילי כבד. סכין ואזיקונים שנמצאו בתיק של השלושה/אתר רשמי, אתר רשמי

לעומת זאת, לאמיר סאלם ואליאור אזמה ששתקו בחקירתם, יש עבר פלילי עשיר. אמיר סאלם ריצה כבר שבעה מאסרים בהם כאלה של שנים, ואליאור ריצה שישה מאסרים בכלא. בחקירתו טען אמיר כי אינו מכיר את אליאור, אבל החוקרים העלו כי הם חברים שהכירו זה את זה היטב בקהילה טיפולית בה שהו בעבר בחלופת מעצר.

אליאור הכחיש שהיה אי פעם בכפר מנדא אך הוא אוכן שם בזמן ביצוע השוד ולאחר מכן גם במושב במתחם הצימרים. החוקרים העלו כי עבד בשיפוצים במתחם זה ואף השתמש בו מפעם לפעם. בטלפון שלו נרשמה שיחת טלפון לבעל המתחם זמן קצר לפני הגעת הכנופיה לשם, ומהטלפון שלו יצאה שיחה לנהג מונית שהוזמן לצימרים לאסוף את עאטף ולהסיע אותו לאשקלון.

עתה, במקביל להגשת כתב האישום, מבקש התובע יניב זוהר את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים ובינתיים, בהסכמת עו"ד פאטמה אבו עסבה ממשרד עו"ד סאהר פאר, המייצג את אמיר סאלם מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד יצחק לוי המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אליאור אזמה ועו"ד יוסף סלימאן המייצג את עאטף עבד אל חמיד שמאושפז בבית חולים, האריך השופט ניצן סילמן בשני דיונים נפרדים את מעצרם עד החלטה אחרת.

"אליאור מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום", אמר לוואלה! NEWS עו"ד יצחק לוי. "כתב האישום הוגש היום ואנו נלמד את חומר החקירה ונתייחס לאמור בכתב האישום בבית המשפט".

"היום קיבלנו את כתב האישום ובימים הקרובים אנחנו מתכוונים לצלם את חומר הראיות ורק לאחר מכן נשיב בצורה מלומדת לכתב האישום", אמר בתגובה עו"ד יוסף סלימאן.

עו"ד פאטמה אבו עסבה ועו"ד סאהר פאר מסרו כי "כתב האישום הוגש זה עתה. מרשנו מכחיש כל קשר לאירוע. אנו נבחן את חומר הראיות בתיק ונספק לו את השירות המשפטי הטוב והמתאים ביותר עבורו ונדאג כי גרסתו תובא בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully