וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שני מוצבי האו"ם: העמדה ממנה בוצע הירי לעבר כוח צה"ל

26.8.2020 / 20:00

בתיעוד זירת האירוע הביטחוני מאתמול, נראית העמדה ששימשה לירי לעבר כוח צה"ל על שלוחת ההר שממול גדר הגבול, במרחק של כ-250 מטרים בלבד, ובקרבת עמדות של כוח שמירת השלום הבינלאומי. מסוקי קרב וכלי טיס תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול בתגובה לירי

בווידאו: תיעוד המרחב ממנו בוצע ניסיון התקיפה של חיזבאללה בגבול לבנון/צילום: דובר צה"ל

העמדה שממנה בוצע אמש ירי לעבר כוח צה"ל שהיה במהלך פעילות מבצעית במנרה, נמצאת במרחק של כ-250 מטרים בלבד מהגבול, על שלוחת ההר שממול לגדר, בין שתי עמדות של האו"ם - כך עולה הערב (רביעי) מתיעוד של זירת האירוע שפרסם דובר צה"ל.

באירוע עצמו לא היו נפגעים, ומסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול בתגובה. לדברי גורמים ביטחוניים, החולייה שירתה לעבר עמדת צה"ל ככל הנראה נמלטה. במהלך הזמן שבו נערכו סריקות באזור, נורו עשרות פצצות תאורה לאוויר, צירים נחסמו לתנועה ותושבי היישובים הסמוכים הונחו להישאר בבתיהם.

תיעוד זירת אירוע הירי מגבול לבנון, 24 באוגוסט 2020. דובר צה"ל, צילום מסך
תיעוד זירת אירוע הירי מגבול לבנון/צילום מסך, דובר צה"ל

לטענת הגורמים הביטחוניים, חוליית המחבלים ביצעה ירי באמצעות נשק קל במטרה להרוג חייל, ולאחר מכן נמלטה לתוך הסבך בעומק לבנון באמצעות כלי רכב. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור. צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש".

במהלך היום אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "מה שקרה בדרום לבנון אתמול הוא עניין חשוב ורגיש". הוא הבטיח כי יתייחס לנושא בפירוט "בהמשך", ולא סיפק פרטים נוספים.

עוד בוואלה!

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון; חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בתגובה

לכתבה המלאה

האירוע מגיע ברקע המתיחות הקיימת בגבול הצפון, בעקבות סדרת אירועים ביטחוניים שהתרחשו לאחרונה באזור. בין האירועים, ירי לעבר רמת הגולן שנענה במתקפה של חיל האוויר בדרום סוריה, כשעוד לפני כן בוצעה בסוריה מתקפה שיוחסה לישראל בפרסומים זרים, בה נהרגו חמישה בני אדם, בהם פעיל חיזבאללה.

ביום שבת רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית בגבול. דובר צה"ל מסר כי אין חשש לדליפת מידע. זאת, לאחר שברשת אל-מנאר דווח כי חיזבאללה הפיל כלי טיס לא מאויש של צה"ל מעל שמי הכפר עייתא א-שעב שבדרום המדינה.

שריפה בכפר חולא בסמוך לגבול לבנון בעקבות תקיפה של צה"ל על יעדים של חיזבאללה בתגובה לירי  אל עבר כוחותינו 25 באוגוסט 2020. רויטרס
ירי פצצות התאורה אמש, בגבול הצפון/רויטרס

ניסיון פיגוע נוסף משטח לבנון אירע לפני כחודש באזור הר דב. אז, חוליית חיזבאללה שמנתה חמישה מחבלים חצתה את קו הגבול, התקדמה לעבר מוצב גלדיולה, ולאחר שצה"ל ביצע ירי הרתעתי נמלטה מהמקום. במהלך האירוע, תושבי היישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתים וצירים באזור נחסמו לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully