וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקוריאה נערכים לטייפון עוצמתי, קים שוב הזים שמועות על מצבו

26.8.2020 / 14:01

בחצי האי חוששים מנזקים כבדים כתוצאה מסופת "באווי", והרשויות בדרום סגרו פארקים ותחנות לבדיקת קורונה. בצפון, הרודן הופיע אחרי ספקולציות על בריאותו, והזהיר מפני אובדן חיי אדם ונזקים ליבולים

בווידאו: קים ג'ונג און כינס ישיבת ממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה/צילום: רויטרס

קוריאה הדרומית ביטלה מאות טיסות, ומנהיג הצפון קים ג'ונג און הביע היום (רביעי) דאגה מפגיעה בחיי אדם וביבולים עם הגעתו של טייפון עוצמתי, שצפוי להיות אחד החזקים שהכה בחצי האי השנה.

טייפון "באווי", עם רוחות במהירות של 162 קמ"ש, הכה כבר באי הנופש הדרום קוריאני ג'ג'ו, הציף כבישים, הפיל עצים ותלש שלטים עם התקדמותו לאורך החוף המערבי של האי. לא ידוע על נפגעים בשלב זה. במהלך הלילה, הסופה אמורה לפגוע בקוריאה הדרומית ומשם היא תעבור לחלק המערבי של קוריאה הצפונית. סוכנות מזג האוויר בדרום הזהירה מפני נזקים חמורים כתוצאה מרוחות עזות וגשמי זלעפות.

הרשויות בדרום הורו על סגירת פארקים ציבוריים והעבירו מאות סירות דיג וכלי שיט אחרים. בבירה סיאול, פירקו צוותי רפואה תחנות זמניות לבדיקת קורונה מחשש שהאוהלים לא יעמדו ברוחות החזקות.

טייפון באווי מתקדם לעבר חצי האי הקוריאני, 25 באוגוסט 2020. AP
הסופה תביא עמה רוחות עזות וגשמים. טייפון "באווי"/AP
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס המפלגה, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
קרא להישמר מפגיעה בחיי אדם וביבולים. קים בכינוס המפלגה/רויטרס

בצפון, סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה על כינוס המפלגה על ידי קים, שנראה בשליטה מלאה אחרי חרושת שמועות נוספות על מצבו הבריאותי. הסופה תכה במדינה שבועות אחרי שגשמים עזים גרמו להצפות ולנזקים חמורים בבתים וביבולים, ובכך החריפו עוד יותר את הקשיים הכלכליים של המשטר הקומוניסטי הנתון תחת סנקציות אמריקניות.

בסוכנות הידיעות הרשמית בצפון דווח כי אזהרת טייפון פורסמה ברוב חלקי המדינה. גורמים רשמיים העבירו סירות דיג ונקטו אמצעי זהירות במבנים, בחוות ובמסילות רכבת.

בסין, הרשויות הפסיקו את שירותי המעבורת בחלקים מהים הצהוב בשל התקרבות הסופה. הממשל בדליאן, עיר בת שבעה מיליון תושבים, קרא להישאר בבתים היום ומחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully