וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרט פנטזיה": מכתבי "האהבה" בין טראמפ לקים נחשפים בספר חדש

בספרו החדש, העיתונאי הוותיק בוב וודוורד חושף 25 תכתובות פרטיות בין שני המנהיגים שרקמו קשרים קרובים בתקופת כהונתו של טראמפ. הנשיא סיפר בעבר כי השניים "התאהבו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי יחסיו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היו כמו "סרט פנטזיה" - כך לפי ספר חדש, שאמור לחשוף 25 מכתבים פרטיים בין שני המנהיגים. היחסים ביניהם הניעו את המגעים הדיפלומטיים בין וושינגטון לפיונגיאנג, שעברו מעלבונות ואיומי מלחמה להצהרת אהבה של טראמפ.

הספר חובר על ידי העיתונאי בוב וודוורד, שקיבל גישה למכתבים שלא פורסמו עד כה. הספר, "זעם", אמור להתפרסם על ידי בית ההוצאה לאור "סיימון ושוסטר" ב-15 בספטמבר. הוא המשכו של הספר "פחד", מ-2018. "קים מתאר את הקשר בין שני המנהיגים כאילו שהיו מתוך 'סרט פנטזיה', לאור הריקוד הדיפלומטי יוצא הדופן בין שני המנהיגים", נכתב בתיאור הספר באתר אמזון.

טראמפ וקים נפגשו שלוש פעמים, כולל לפסגה היסטורית בסינגפור ביוני 2018, אך מעט מאוד התקדמות נרשמה במאמצים לפרק את קוריאה הצפונית מנשקה הגרעיני. המשא ומתן נתקע מאז קריסת השיחות בפסגה השנייה בווייטנאם, בפברואר אשתקד.

נשיא ארה"ב טראמפ וקים ג'ון און בהאנוי, ויאטנים 27 בפברואר 2019. רויטרס
יחסים אישיים טובים. קים וטראמפ בהאנוי, פברואר 2019/רויטרס

כמה חודשים אחרי הפסגה הראשונה ביניהם, אמר טראמפ בעצרת פוליטית כי השניים "התאהבו". "לא, באמת, הוא כתב לי מכתבים יפים, והם היו מכתבים נהדרים. התאהבנו", אמר נשיא ארצות הברית. גם כשהמשא ומתן בין המדינות היה תקוע, טראמפ המשיך לספר על מכתבים "יפים מאוד ונהדרים" שקיבל מהרודן הצפון קוריאני.

וודוורד, שחשף את פרשת ווטרגייט שהובילה להתפטרות הנשיא ריצ'רד ניקסון, זכה הפעם לשיתוף פעולה מצד טראמפ. את הספר הראשון שלו, שבו נתן העיתונאי הוותיק הצצה לכאוס בבית הלבן, תיאר הנשיא בתור "בדיחה" ו"הונאה". הספר מכר 1.1 מיליון עותקים בתוך שבוע בלבד.

"התראיינתי על ידי סופר, כתב, מאוד מאוד טוב", אמר טראמפ בריאיון לפוקס בינואר השנה. "אני יכול לומר בוב וודוורד. הוא אמר שהוא עושה משהו, והפעם אמרתי, 'אולי אני אשב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully