וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השריפות פינה מקום לדאגה אחרת: התפרצות קורונה בקיבוץ בעוטף עזה

26.8.2020 / 10:19

17 חולים אותרו בקיבוץ כפר עזה ו-140 מחבריו נשלחו לבידוד, לאחר שהנגיף התפרץ בגן הילדים. השירותים החברתיים בקיבוץ הופסקו ומאות תושבים ביקשו להיבדק במהירות. "זה נראה כמו סגר, יש הרבה לחץ במערכת". ביממה האחרונה אובחנו כ-2,000 נדבקים חדשים

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

תושבי קיבוץ כפר עזה שבנגב המערבי מתמודדים לאחרונה לא רק עם שריפות שהציתו בלוני תבערה והדי פיצוצים של יירוטים ותקיפות צה"ל, אלא גם עם התפרצות קורונה משמעותית. 17 חולים אותרו בקיבוץ וכ-140 מתוך אלף תושביו נכנסו לבידוד. בימים האחרונים, כך מעריכים בקיבוץ, התפרצה הקורונה בגן הילדים ומשם לכלל היישוב.

ורדה גולדשטיין, דוברת כפר עזה וחברת הקיבוץ, נמצאת אף היא בבידוד ואמרה כי "לפי מה שאנחנו משערים, ההדבקה התחילה בגן ומשם נדבקו הורים וסבים. בקיבוץ נכנסו לנוהל חירום". גולדשטיין הוסיפה כי "נסגרו כל השירותים הקהילתיים, נסגרה הבריכה, ומערכות החינוך. גם המרכולית וחדר האוכל נסגרו ועברו למתכונת של שירות משלוחים עד הבית או איסוף בכניסה למתחמים".

כפר עזה 26 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"הכול סגור בקיבוץ". הכניסה לכפר עזה/אתר רשמי, -

עשרות מתושבי כפר עזה יישלחו לבדיקות קורונה בימים הקרובים וקיים חשש שעוד מספר רב של תושבים נדבק. חבר הקיבוץ סיפר הבוקר כי "הכול סגור בקיבוץ, נראה כמו סגר, כל הפעליות החניכות. הכול קרה פה מהר, ותושבים מבקשים לעשות בדיקות באפן מיידי, יש הרבה לחץ במערכת".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,943 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים עלה ל-107,341, מהם כ-20,581 חולים פעילים. כ-430 מוגדרים כחולים קשים ו-118 מונשמים. עד כה, 85,893 מאובחנים החלימו מהנגיף. אתמול, התקבלו תוצאות לכ-33,272 בדיקות ו-6.1% מהם היו חיוביות. בנוסף לכך - כ-11 חולים מתו ובכך עלה מניין המתים ל-867.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully