וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט פיקטיבי נגד ההפגנות בבלפור הופץ בשם רון קופמן ברשת - ועורר סערה

26.8.2020 / 10:06

בפוסט שהופץ על ידי משתמש בשם רוני טויטו נכתב כי המפגינים נגד ראש הממשלה מונעים משנאה לשוטרים. קופמן מכחיש שכתב את הפוסט, שנהפך לוויראלי, ותקף: "מאחל למתחזה שישקו אותו בתה כמו אצל פוטין"

בווידאו: לילה של עימותים בהפגנה בבלפור/צילום: רונ כנפו ודוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

פוסט פייסבוק שיוחס לעיתונאי רון קופמן, בו הוא תוקף את ההפגנות נגד ראש הממשלה בבלפור, הופץ אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות. אולם, לאחר שזכה לאלפי שיתופים ועורר סערה ברשת - התגלה כי מדובר בפוסט פיקטיבי שנועד להכפיש את ההפגנות נגד השחיתות.

"אתמול הייתי שם (בהפגנה בבלפור), לא היתה שם הפגנה ולא מחאה, רק שנאה. ואיזו שנאה... ראיתי להם את הלבן שבעיניים של השנאה שפיתחו כלפי המשטרה... וכמה אלימות הם הפעילו כלפי השוטרים... כמה אלימות, מי שלא ראה ולא היה לא יכול להבין, כי התקשורת מראה רק את מה שהיא רוצה להראות", נכתב בפוסט הפיקטיבי בשם קופמן, שנאם בעבר בהפגנת "הדגלים השחורים".

יוסי דורפמן, יועץ אסטרטגי ומומחה לדיגיטל העוסק באיתור פרופילים פיקטיביים ברשתות, צייץ הבוקר כי מדובר בניסיון הכפשת המחאה. דבריו של דורפמן הגיעו לאחר שנודע כי זמן קצר לפני שהפוסט פורסם בפייסבוק, הוא הועבר בקבוצה בשם "הליכוד-דיונים" בווטסאפ. מאז שפורסם בפייסבוק, הוא זכה ל-3,000 שיתופים ולאחר 18 שעות הוסר מהרשת החברתית.

רון קופמן בעצרת מחאה של תנועת ״הדגלים השחורים״ בכיכר רבין בתל אביב, 25 באפריל 2020. ראובן קסטרו
פייק נייוז בשמו. העיתונאי רון קופמן בהפגנת "הדגלים השחורים"/ראובן קסטרו

"ברגעים אלה הפוסט שהוא פייק בשם קופמן, כבר ויראלי. המשתתפים מוצאים בו צידוק לעמדתם התומכת בנתניהו ומתנגדת למחאה - לכך בין היתר נועד הפייק, הוא משמש כלי להפצת רעיונות הקיימים אצל הגולשים, כשהם מוצאים בו אישור וצידוק שחיפשו לעמדותיהם", כתב דורפמן.

מפרסם הפוסט שזכה ביממה האחרונה ל-2,700 לייקים, יותר מ-1,600 תגובות ו-3,000 שיתופים, הוא פרופיל בשם רוני טויטו. מדובר בפעיל ברשת החברתית, שעוסק לדברי דורפמן במתקפות נגד מי שמסומנים כפוגעים בשלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד בוואלה!

שוטרת שתועדה תוקפת אישה בהפגנה בבלפור במוצ"ש נחקרה במח"ש ושוחררה

לכתבה המלאה

טויטו פרסם תמונות רבות עם כיתובים נגד המחאה. קופמן, מצידו, הכחיש כי כתב את הדברים: "אני לא יודע מזה. לא כתבתי את הדברים. אין לי פייסבוק או אינסטגרם. שלחו לי צילום של זה", אמר. מאוחר יותר תקף בחריפות את המפרסמים בחשבון הטוויטר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully