וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת שתועדה תוקפת אישה בהפגנה בבלפור במוצ"ש נחקרה במח"ש ושוחררה

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי השוטרת שצולמה כשהיא סוטרת למפגינה במהלך העימותים במחאה מול מעון רה"מ בירושלים שוחררה בסוף חקירה. שני שוטרים נוספים נחקרו בחשד לאלימות כלפי מפגינים. הדגלים השחורים: "מצפים להרחיק מההפגנות את כל מי שנחקר עד למיצוי החקירה"

בווידאו: שוטרת סוטרת לאישה מבוגרת במהלך המחאה נגד אלימות כלפי נשים בירושלים/באדיבות חדשות 13

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה כי שוטרת נחקרה היום (שני) בגין תקיפת מפגינה שמחאה נגד השחיתות השלטונית ביום שבת בירושלים. על פי החשד, השוטרת סטרה למפגינה, במסגרת העימותים בין הצדדים מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. ממח"ש נמסר כי היא שוחררה בתום החקירה.

הדגלים השחורים מסרו בתגובה כי הם "מצפים ממשטרת ישראל להרחיק מההפגנות את כל מי שנחקר במח"ש עד למיצוי החקירה והעמדתם לדין". במקביל, נודע כי מח"ש בודקת תיעוד שבו נראה קצין נוסף מושך בכוח מפגינה.

עימותים במהלך המחאה נגד ראש הממשלה, כיכר פריז ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"להרחיקם עד למיצוי החקירה והעמדתם לדין". העימותים בבלפור, בשבת/ראובן קסטרו

הודעת מח"ש מגיעה ברקע חקירת סגן ניצב ניסו גואטה, בעקבות תיעודים שלו מתנפל על אחד המפגינים באלימות, וממשיך להכות אותו גם לאחר שנפל אל הקרקע, ללא סיבה נראית לעין. בתום חקירה של יותר משלוש שעות, הוחלט אתמול על הרחקתו מתחנות המשטרה ל-24 שעות. בדיון היום בוועדת הפנים בנושא נהלי עבודת המשטרה בזמן ההפגנות, אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד כי גואטה צפוי לחזור לתפקידו בסיום ההרחקה.

בנוסף, טען ידיד כי מטרת המשטרה אינה להגיע לעימותים עם המפגינים. "המדיניות שלנו אחת ואחידה. אנחנו משטרה אחת שמאפשרת את חופש המחאה וזכות המחאה וחופש הביטוי. כששוטר מגיע במגע עם אזרח, הסיכוי לחיכוך הוא גבוה. בסוף נשארים קבוצות של בין 100-300 אנשים שהתכלית שלהם להתעמת איתנו".

עוד בוואלה!

מפקד מחוז י-ם על האלימות בהפגנות: התיעוד לא משקף הכול

לכתבה המלאה
בווידאו: סנ"צ ניסו גואטה מכה מפגין/עריכה: עמית שמחה

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) אמרה כי המשטרה יוצרת "אווירת פחד בבלפור". מנגד, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה טען כי השוטרים מבצעים את עבודתם נאמנה. "התפקיד של המשטרה הוא לאכוף את החוק והסדר הציבורי. היא כן גוף שבמקרה הצורך מפעיל כוח. היא אחת מזרועות המדינה", אמר, "מתוך עשרות אלפי האינטראקציות, הרוב מוחלט עובר ללא אירועים חריגים והיכן שיש כאלה נפעל לבירור האמת".

במהלך ההפגנה במוצאי שבת נעצרו 30 מפגינים. כעשרת אלפים איש השתתפו במחאה, שיצאה מגשר המיתרים והסתיימה בכיכר פריז. במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין המוחים לשוטרים שנכחו במקום, ושלושה מהשוטרים נפצעו. לדברי המשטרה, חרף התיעודים האלימים של השוטרים מכים מפגינים, נעשה שימוש "בכוח סביר". על פי הודעת המפגינים, לפחות שניים מהם התאשפזו כתוצאה מהעימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully