וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף מטרות חמאס בדרום רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 7:32

מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס תקפו עמדות צבאיות ותשתיות תת קרקעיות של הארגון, בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה לעבר הנגב המערבי. 36 שריפות פרצו אתמול באזור כתוצאה משיגור הבלונים. מערכת הביטחון העלתה את הדריכות באוגדת עזה

בווידאו: תקיפת צה"ל בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל/מתוך טוויטר

מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתיות תת קרקעיות של חמאס בדרום רצועת עזה - כך הודיע הלילה (שלישי) דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. עוד נמסר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי ישראל והפרת ריבונותה".

התקיפה הלילה מגיעה לאחר שאתמול פרצו בעוטף עזה 36 שריפות בעקבות שיגור בלוני תבערה. כמדי יום בשבועיים האחרונים, צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוחות צה"ל פעלו לכיבוי מוקדי האש, שמרביתם היו במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

הפרחת בלוני התברה גוררת בשבועות האחרונים תקיפות חוזרות ונשנות של יעדי חמאס ברצועה על ידי כוחות צה"ל, האחרונה שבהן במהלך הלילה הקודם. בהודעת דובר צה"ל מאמש, נמסר כי מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה.

תקיפה ישראלית ברצועת עזה, 25 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
תגובה על 36 השריפות שפרצו במהלך היום. תקיפה ישראלית ברצועת עזה/רויטרס, רויטרס

בשעות הערב דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב כי צה"ל תקף מוצב של חמאס בשכונת שג'אעיה במזרח רצועת עזה, אך גורמי ביטחון בישראל הכחישו את מעורבות צה"ל והבהירו כי מדובר באירוע פנימי בתוך הרצועה. לפי הדיווח הפלסטיני, בפיצוץ נהרג אדם אחד וכמה נוספים נפצעו.

בתוך כך, מערכת הביטחון העלתה את הדריכות באוגדת עזה. זאת, מחשש שחמאס יגביר את הטרור באזור הגדר אם ביקור שליח קטאר ברצועה, הצפוי להתקיים בימים הקרובים, לא יעמוד בציפיות. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מצפה שהקטארים יאשרו להעביר לרצועה סיוע גדול יותר מהסכום הקבוע, תוך מתן התחייבות לכמה שנים. במקרה שיתגלו פערים או עיכובים בפגישתם, הוא עלול להגיב בשיגור רקטות לכיוון העוטף.

עוד בוואלה!

דיווח: פלסטיני נהרג בפיצוצים ברצועת עזה, גורמי ביטחון: מדובר באירוע פנימי

לכתבה המלאה

בימים האחרונים הועלתה הכוננות באזור בעקבות הפרחת בלוני התבערה. במסגרת הצעדים שננקטו, תוגברו צוותי כיבוי האש באוגדה וגויסו חיילי מילואים. כמו כן, תוגבר גם מערך ההגנה האווירי של צה"ל בדרום ובשפלה בסוללת כיפת ברזל, בעקבות חשש שארגוני הטרור ישגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אשדוד, ואף צפונה ממנה.

בנוסף, גורמי ביטחון העריכו כי בצה"ל לא יכולים להוציא מכלל אפשרות שכדי להרתיע את חמאס, ישראל תיאלץ לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. החשש הוא שהפלגים הפלסטינים ברצועה יראו בכך "הכרזת מלחמה", כפי שמסרו בשבת גורמים לעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הפלגים הזהירו כי אם ישראל תחזור לחיסולים הממוקדים, "נבעיר את תל אביב באלפי טילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully