וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות הקורונה יפוגו מחר, אך המחלוקת בין החרדים לגמזו מעכבת את הארכתן

24.8.2020 / 16:48

בוועדת החוקה של הכנסת טרם נקבע דיון להאריך את המגבלות על שהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים. הסיבה: עימות בין נציגי יהדות התורה וש"ס לפרויקטור הקורונה על מתווה חדש להפעלת בתי הכנסת. הצדדים הגיעו להסכמות בנושא, אך גורמים חרדים טענו: "גמזו נסוג בו"

בווידאו: פרויקטור הקורונה בביקור בביה"ח ברזילי/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

הגבלות הקורונה שאושרו בשבוע שעבר יפוגו מחר (שלישי) בחצות, אך טרם נקבע דיון בוועדת החוקה של הכנסת לטובת הארכת תוקפן. זאת בעקבות מחלוקת בין נציגי יהדות התורה וש"ס לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על מתווה חדש להפעלת בתי הכנסת בתקופת הקורונה.

התקנות קובעות הגבלות על שהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים, ובין היתר, על התקהלות של עד 20 איש בחללים סגורים, כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק ומגבלת התקהלות של עד 30 איש בחללים פתוחים תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

שר הפנים דרעי ושר הבריאות ליצמן סיירו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב״ג, 2 בפברואר 2020. אהוד אמיתון, TPS
ליצמן ודרעי/TPS, אהוד אמיתון

השרים יולי אדלשטיין, יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ יעקב אשר (ש"ס) נפגשו אתמול עם פרופ' גמזו, ודנו בין היתר על מתווה חדש לפעילות בתי כנסת. הצדדים הגיעו להסכמות עקרוניות, אך לטענת גורמים חרדים "גמזו נסוג בו, לא ברור למה".

סיעת יהדות התורה פרסמה הודעה לפיה היא דורשת ש"בדיון בקבינט עם ראש הממשלה לגבי בתי הכנסת, יוחלט לאשר את מתווה בתי הכנסת על פי גודלם".

עוד בוואלה!

מקורבי גמזו על המכתב לאוקראינה: "פוליטיקאים בכירים, בהם חרדים, ביקשו זאת"

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר אישר יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר את ההגבלות למשך שבוע בלבד, זאת בניגוד לעמדת הממשלה שביקשה לאשר את ההגבלות למשך 28 ימים. ח"כ אשר הסביר שהוא ממתין לאישור תכנית הרמזור של גמזו, בה גם קיים מתווה מקל לפעילות בתי הכנסת, אך זו עלתה מאז לדיון ולא אושרה בקבינט הקורונה.

אשר אמר בדיון כי החלטת קבינט הקורונה לאשר את התקנות המדוברות היא "במקרה הטוב חצי עבודה". לדבריו, "עשו תיקון של השוואת הגבלות אבל נעצרו באמצע הדרך, לא ייתכן שבבית כנסת או באולם הופעות ענק תהיה אותה כמות אנשים, אנחנו רוצים להוציא תחת ידנו מוצר מתוקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully