וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על זיכויו החלקי ועל עונשו של משה איבגי: "אין ביטוי למעשיו"

24.8.2020 / 15:17

לטענת הפרקליטות, ביהמ"ש השלום שגה בכך שלא ביסס את הרשעת השחקן על מהימנות כל אחת מהמתלוננות, "בחינה כוללת של עדויות הנשים וקביעות בית המשפט לגביהן, חייבה את המסקנה ולפיה יש להרשיע את איבגי באישומים שיוחסו לו בכתב האישום". איבגי ממשיך לטעון לחפותו

בווידאו: גזר הדין של משה איבגי/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על זיכויו מחמת הספק של השחקן משה איבגי מאישומים של מעשה מגונה והטרדה מינית, וכן מהעונש שהוטל עליו בסך שישה חודשי עבודות שירות ופיצוי בסך 10 אלף שקל למתלוננת. בנימוק הגשת הערעור, הסבירה הפרקליטות כי הזיכוי "אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי, המחייבים אמירה ברורה וחד-משמעית". ההחלטה על הגשת הערעור התקבלה על ידי פרקליט המחוז, עו"ד עמית איסמן.

בערעור שהוגש טענה המדינה כי בית משפט השלום שגה, הן בכך שלא ביסס את הרשעתו של איבגי בהסתמך על מהימנותן של כל אחת מהמתלוננות, והן בכך שבחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו, אך נמנע מלבחון את התמונה הכוללת. "המדינה סבורה כי בחינה כוללת של עדויות הנשים ושל כלל הראיות שהוגשו בתיק, וקביעות בית המשפט לגביהן, חייבה את המסקנה ולפיה יש להרשיע את איבגי באישומים שיוחסו לו בכתב האישום".

משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"מעשיו מחייבים אמירה ברורה וחד משמעית". איבגי בביהמ"ש בחיפה, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול הגיש איבגי לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו. סנגורו, עו"ד מיכאל כרמל, ביקש להגיש "ראיות חדשות" וייתכן כי אף לזמן מחדש חלק מהעדים, בהם המתלוננת א', "בהתאם להתפתחויות שחלו לאחר מתן גזר הדין".

איבגי טוען לחפותו לאורך כל הדרך, ועורך דינו הביע את כוונתו לערער כבר עם מתן הכרעת הדין. אז, הבטיח "להגיש ערעור על ההרשעה הלא נכונה של מרשי ולהילחם על זיכויו בדין מכל אשמה".

בתגובה להכרזת הפרקליטות לערער, אמר עו"ד כרמל כי היא נובעת מחוסר ביקורת פנימית. "רק במדינה כמו ישראל אותו גוף שניהל משפט כושל והפסיד יכול להחליט בעצמו על הגשת ערעור על זיכוי", אמר. "בלי כל ביקורת חיצונית של פרקליט אחר שיבחן אם יש ממש בערעור אני משוכנע שערעור המדינה ידחה כל רבדיו ובדין".

עוד בוואלה!

איבגי ערער על הרשעתו ועונשו: "ישנן ראיות חדשות"

לכתבה המלאה
משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
טוען לחפותו. איבגי בבית משפט השלום בחיפה, אתמול/ראובן קסטרו

בנימוק הפרקליטות להגשת הערעור נכתב כי "ודאי כאשר שלוש המתלוננות בתיק - נשים שהן זרות זו לזו, ממקומות ומתחומים שונים, סיפרו כל אחת על האופן שבו פגשו את איבגי ונפגעו ממנו - בין במגע מיני אסור, ובין בדיבור מבזה ומשפיל".

עוד הוסיפו כי "המעשים שתיארו השלוש מלמדים על שורה של עבירות מין שביצע איבגי כלפי נשים, על ניצול של סיטואציות ועל ניצול מעמדו, הגם שאין מדובר ביחסי מרות או תלות. בנוסף, הראיות שנחשפו בפני בית המשפט לימדו על גישה עקבית ועל התייחסות מינית מבזה ומשפילה של איבגי כלפי נשים, במעשים ובמלל", הוסיפו.

לפיכך, סיכמה הפרקליטות ואמרה כי " הקביעות האמורות לצד מכלול האירועים והראיות שהובאו בפני בית משפט השלום, היו צריכים להוביל להרשעתו של איבגי באישומים מהם זוכה". ביחס לעונש שנגזר על איבגי טענה הפרקליטות כי "הוא אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי, המחייבים אמירה ברורה וחד-משמעית, לפיה גופן של נשים איננו הפקר וכי עבירות מעין אלה ייענו בענישה חמורה ומרתיעה".

פרשת איבגי נחשפה בתחקיר וואלה! NEWS. לפחות 20 נשים העידו בתקשורת על הטרדות ותקיפות מיניות שלטענתן גרם להן השחקן, מתוכן 12 בתחקיר ובפרסומים אחריו בוואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully