וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לדחיית אישור התקציב ב-120 יום אושרה לקריאה שנייה ושלישית

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 8:52

בדיון מחודש שנמשך אל תוך הלילה אישרה ועדת הכספים את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר, אך במקום לדחות את אישור תקציב המדינה במאה ימים - כפי שקבעה ההצעה המקורית - הוחלט לדחותו ב-20 יום נוספים. ההצעה תעלה להצבעה במליאה ברקע המתיחות בין כחול לבן לליכוד

בווידאו: הדיון בוועדת הכספים נדחה בעקבות חוסר הסכמות בין הליכוד לכחול לבן/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ועדת הכספים בכנסת אישרה הלילה (שני) את הצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) לדחות את מועד הגשת התקציב. זאת, במטרה למנוע, או לכל הפחות לדחות, את פיזור הכנסת ה-23. הוועדה קבעה כי מועד התקציב יידחה ב-120 ימים, בניגוד להצעה המקורית לפיה המועד נדחה רק במאה ימים. לפי ההצעה שאושרה - המועד האחרון להעברת התקציב יהיה 23 בדצמבר 2020.

במסגרת התיקון להצעת החוק, סיכמה ועדת הכספים עם שר האוצר ישראל כץ על תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה לשנת 2020. זאת, בנוסף להצמדה למדד המחירים לצרכן. בכך, סך הכל יעמוד התקציב המעודכן על 411 מיליארד שקלים. התקציב נועד לממן בין השאר תוכניות וצרכים שונים שמומנו בשנת 2019 ולא נמצא להם מקור תקציבי בשל התקציב ההמשכי.

הדיון המחודש בוועדה נמשך עד לקראת השעה 05:00, לאחר שהופסק אתמול בשעות הצהריים. שר האוצר כץ, שלא נכח בהתכנסות הוועדה בצהריים, השתתף בדיון המאוחר. הוא התייחס בפתח הדיון לרצון של סיעות הקואליציה להרחיב את התקציב לשנת 2020. זאת, אף שטרם אושר תקציב מדינה לשנה זו.

דיון ועדת הכספים. 23 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת הכספים, הלילה/אתר רשמי, דוברות הכנסת

"אנחנו כאן סביב הצעת חוק פרטית, שבאה לדחות את המועד האחרון להגשת תקציב מדינה, ומאחר ויש רצון לקדם את זה, נכנסים מרכיבים נוספים, בעיקר סביב הצורך לעבות את התקציב הקיים", אמר כץ.

"זה לא סוד שאני חשבתי וחושב שהיה טוב מאוד אם היו מאפשרים להביא תקציב ל-2020, הכנו תקציב וחוק הסדרים", הוסיף שר האוצר. "הייתי שמח לראות את הכנסת נכנסת לדיונים מהירים, אך מאחר ונעשתה פשרה פוליטית ולא ניתן להביא את תקציב 2020, השאלה באיזו דרך נרחיב את האפשרות לתקצב כל מיני תחומים דחופים למשק, על סמך תקציב 2019 שנוהג גם ב-2020".

חידוש הדיון הגיע זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה הודיע כי הוא מקבל את הצעת הפשרה שהציע ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ). "הצעת הפשרה הזו היא התשובה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזו", אמר נתניהו. "זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק את הממשלה בתוך הממשלה", הוסיף.

עוד בוואלה!

נתניהו: מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר; כחול לבן: קיים את ההסכם

לכתבה המלאה

עיקרי פשרת האוזר:

  • דחיית אישור התקציב ב-120 ימים
  • הקפאת המינויים הבכירים למשך 100 ימים
  • תוספת תקציבית של כ-2.5% לתקציב שלפיו פעלו עד עכשיו
  • 400 מיליון שקלים יועברו לישיבות ולכוללים
דיון ועדת הכספים. 23 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון ממושך. ועדת הכספים, הלילה/אתר רשמי, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ האוזר, בירך על הודעת נתניהו. "שמחתי לשמוע שראש הממשלה אימץ את הצעת הפשרה שהנחתי, זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות", אמר האוזר. מנגד, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) תקף את ההצעה. "עוד 100 יום בלי תקציב ואז בחירות? זו הפשרה שלהם? להמשיך את הכישלון המוחלט של נתניהו?", תהה לפיד.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), אמר בסוף הדיון הקודם כי "היה וכחול לבן והליכוד יגיעו להסכמות, נגיע להצבעות על החוק שהצענו כאן. היה ולא יגיעו כחול לבן והליכוד להסכמות - יכול להיות שנבשר לעם ישראל על בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully