וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד חזר לשדרות, והתושבים כועסים: "אנחנו שבויים בידי חמאס"

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 10:00

בעיר הדרומית, למודת הניסיון מסבבי הסלמה, התושבים לא הופתעו מהרקטה שפגעה ישירות בבית - אבל חשים את החרדה והמתח חוזרים: "הפחד תמיד נמצא בעיר. אבל עכשיו הוא גדול שבעתיים". האיש שביתו נפגע: "היה לנו נס, הממ"ד הציל אותנו". בלוני תבערה הציתו שתי שריפות בעוטף

בווידאו: רקטה התפוצצה בחצר בית בשדרות/צילום: דוברות משטרה ישראל, סדי בוהדנה, תיעוד מבצעי מכבי אש ושי מכלוף

המתח והחששות מורגשים היטב בקרב תושבי שדרות, לאחר שרקטה פגעה הלילה (שישי) ישירות בבית בעיר, ולאחר שבועיים של של שגרה המורכבת משריפות, בלוני תבערה ותקיפות ליליות ברצועה.

עמית בן עמי, תושב שדרות, לא הופתע מהחרפת המצב ומשובן של הרקטות. "יש מתח בשבועיים האחרונים, ואנחנו למודי ניסיון", הוא אומר, "ברגע שהבלונים התחילו הבנו שיש רקטות בקרוב". הוא הזכיר כי גם במוצאי שבת נורתה רקטה לעבר העיר, וציין: "בלילות האחרונים אנחנו ישנים עם הילדים בממ"ד".

למרות הניסיון, הוא מדגיש כי ההשפעה על שגרת החיים היא עדיין קשה. "הילדים חסרו לפחד, הבת שלי לא מוכנה להיות לבד לרגע. המצב הזה לא יכול להימשך", אמר בן עמי, "הממשלה חייבת לקבל החלטה כדי ששדרות ועוטף עזה לא יישארו באמצע. שיקבלו החלטה: או ללכת להסלמה או לרגיעה, מצב הביניים הזה גורם נזק גדול".

בית שנפגע מרקטה על שדרות, 21 באוגוסט 2020. שי מכלוף
המתח חזר לעיר. שלמה מלכה בביתו שנפגע מהרקטה, הלילה/שי מכלוף

מורן הילה מדמוני, אף היא תושבת העיר, מתארת אף היא מציאות של חרדה. "לא שמענו את האזעקה, היו פיצוצים לפני שהיא הופעלה, היה לילה קשה מאוד. הפחד תמיד נמצא בעיר. אבל עכשיו הוא גדול שבעתיים", אמרה.

"אתה תמיד מפחד שהבית שלך יהיה הבית הבא בתור שבו תפגע הרקטה. הלילה אנחנו נמשיך לישון בממ"ד", אמרה. "אנחנו לא מרגישים חופשיים בארצנו, אנחנו שבויים בידי חמאס, כל הפוליטקאים מכל הקשת הפוליטית מבטיחים שקט ואלו הבטחות בלי כיסוי. יש 60,000 שבויים של חמאס בתוך מדינת ישראל".

המתיחות בדרום נמשכת בשבועיים האחרונים, עם שגרה הכוללת הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, במקביל לתקיפות ליליות של צה"ל בתגובה לכך. רק אתמול צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו לכיבוי 42 שריפות, שפרצו עקב שיגור בלוני תבערה ונפץ בנגב המערבי. מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים באזור, והוגדרו כ"קטנות ולא מסוכנות". הבוקר כבר פרצו שתי שריפות בסמוך לשני יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, כתוצאה מבלוני תבערה.

"הרקטה חתכה את הבית לשניים"

במסגרת מטח שכלל 12 שיגורים מרצועת עזה לעבר העיר, נפגע הלילה גם בית בעיר. הרקטה פגעה בגג הממ"ד בו שהו בני המשפחה, ולאחר מכן חדרה לתוך פרגולה וקראוון סמוך. צוותי מד"א העניקו טיפול לשלוש נפגעות חרדה באזור הבית שנפגע, כמו גם לאישה בת 52 שנפצעה בגפיים בזמן שרצה למרחב המוגן. בסך הכל, מערכת כיפת ברזל יירטה תשע מהרקטות שנורו משטח הרצועה לעבר ישראל.

בעל הבית, שלמה מלכה, תיאר את רגעי פגיעת הרקטה. "היא חתכה את הבית לשניים", סיפר. "היא פגעה בגג של הממ"ד ואז חדרה לתוך פרגולה ולקראוון". לדבריו, "הקראוון הגן על הבית שממול, אם זה היה ממשיך לשם, הנזק היה יותר גדול - גם בנפש".

"היה לנו נס", המשיך מלכה. "לא שמענו בכלל את התרעת הצבע האדום, התעוררנו מהפיצוץ. הרקטה פגעה בגג של הממ"ד, והוא הציל אותנו".

בית שנפגע מרקטה על שדרות, 21 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"המצב הזה לא יכול להימשך". הפגיעה בבית בשדרות, הלילה/שי מכלוף

בתגובה לירי הרקטות במהלך הלילה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה, בפעם השלישית מאז אמש, וזה הלילה העשירי ברציפות. על פי דובר צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתיות תת-קרקעיות בדרום הרצועה. מוקדם יותר, תקפו הכוחות מתחם צבאי של ארגון הטרור, שכלל אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים. כמו כן, אמש תקף חיל האוויר ‫אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת-קרקעיות ומנהרות של הארגון. זאת, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ ובלוני התבערה לשטח ישראל במהלך היום.

כשעה לאחר התקיפה הראשונה ברצועה, בסביבות השעה 23:30, התרעות צבע אדום נשמעו בכיסופים שבמועצת אשכול, ודובר צה"ל מסר כי שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. קודם לכן, בסביבות השעה 22:25, שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל, אך נפלו בשטח הרצועה. במועצה האזורית שער הנגב אמרו כי זיהו את הירי, אך לא נשמעה התרעת צבע אדום באזור ולא דווח על נזק או נפגעים.

בחמאס אמרו כי "לא יהססו לנהל מערכה עם האויב כל עוד נמשך המצור". דובר חמאס פאוזי ברהום מסר "ברכות להתנגדות הפלסטינית שלקחה על עצמה את האחריות להגן על עמנו ולהגיב ישירות על הסלמת הכיבוש והמשך המצור על עזה". לדבריו, "תגובת ההתנגדות מדגישה שהיא המגן על העם הזה ושהיא לא תהסס לנהל מערכה עם האויב כל עוד נמשכים ההסלמה ההפצצה והמצור. על הכיבוש הישראלי לשאת בתוצאות ולשלם את מחיר המשך המצור, שיבוש חיי התושבים והפצצת מוצבים של ההתנגדות. הוא לא יצליח לשבור את הנחישות של עמנו וההתנגדות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully