וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם גנץ; אין התקדמות במו"מ לפתרון המשבר הקואליציוני

20.8.2020 / 20:27

ראש הממשלה קרא ליו"ר כחול לבן "לפתור עוד היום" את המשבר, ולקבל את הצעת הליכוד שכוללת העברת תקציב דו שנתי בתנאי שתתקיים הצבעה נוספת ב-2021. בכחול לבן טענו כי הם לא מכירים הצעת הפשרה. מאז יום שני, הצדדים עסוקים בעיקר בהאשמות הדדיות על האחריות לבחירות

בווידאו: נתניהו מבקר בשוק מחנה יהודה בירושלים/עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ברקע המחלוקת בקואליציה והאפשרות לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות. בהודעת הליכוד נמסר כי נתניהו "ביקש ממנו למען אזרחי ישראל לעשות כל מאמץ כדי לא לגרור את ישראל לבחירות מיותרות". לדברי נתניהו: "צריך לשים כל שיקול פוליטי אחר בצד. אזרחי ישראל צריכים ממשלה מתפקדת שפועלת למען הצלת חייהם ופרנסתם. אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בחירות. בוא נעשה הכול כדי לפתור זאת עוד היום".

הפגישה האחרונה של צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן היתה ביום שני בערב, והצדדים לא הגיעו בה להסכמות. בכחול לבן אומרים כי הם לא מכירים שום הצעת פשרה שהוגשה להם כפי שנתניהו אמר בהודעת הליכוד שנמסרה הערב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
נתניהו וגנץ במהלך ישיבת ממשלה/פול צלמים, מארק ישראל סלם

במהלך הפגישות האחרונות הועלו מספר מתווים להצעות לנושאים במחלוקת, אך בשלב זה אין הסכמות. כך לדוגמא, בליכוד הסכימו להיענות לדרישה להעביר תקציב דו שנתי, אך בתנאי שתהיה הצבעה נוספת על התקציב במהלך 2021, מה שמותיר בכחול לבן את החשש שנתניהו ישתמש בהצבעה כנקודת יציאה מאוחרת יותר לקראת בחירות.

בנוסף, בסוגיית המחלוקת של המינויים הבכירים - בליכוד הציעו לכחול לבן להקים ועדה ציבורית שתורכב מאישים שימונו על ידי שתי המפלגות, שתחליף או תהיה מעל הוועדות הקיימות למינויים בכירים ותמליץ בפני הממשלה על המועמדים לתפקידים כמו מפעל המשטרה, היועמש ופרקליט המדינה. בכחול לבן מסרבים בשלב זה להצעה ומתנגדים לפוליטיזציה של תהליך המינויים.

מאז יום שני לא התקיימו מגעים רשמיים בין הצדדים והליכוד וכחול לבן עסקו בעיקר בקרב תקשורתי ובהאשמות על האחריות לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully