וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לראש המל"ל: עקפת את לשכתי ופנית למפקד חיל האוויר בנושא ה-F-35

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 22:12

שר הביטחון פנה במכתב חריף למאיר בן שבת, שבו כיתב את נתניהו, במחאה על עקיפת הסמכות. לטענתו, בן שבת עקף את לשכת שר הביטחון ופנה ישירות לעמיקם נורקין כדי לברר את עמדתו בנוגע למכירת נשק מתקדם מארה"ב לאיחוד האמירויות

בווידאו: גנץ מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

שר הביטחון, בני גנץ, שלח היום (חמישי) מכתב לראש המל"ל מאיר בן שבת, ובו הביע מחאה חריפה על כך שראש המל"ל עקף את לשכת שר הביטחון ופנה ישירות למפקד חיל האוויר, עמיקם נורקין, כדי לברר את עמדתו בנוגע למכירת נשק מתקדם מארצות הברית לאיחוד האמירויות. גנץ כיתב במכתבו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גנץ התבטא בנושא עסקת הרכש המסתמנת בין איחוד האמירויות לארצות הברית, במסגרתה על פי הדיווחים וושינגטון תמכור לאבו דאבי מטוסי F-35, ביום שלישי. בהצהרה שמסר מהקריה לאחר שחרורו מבית החולים שיבא, שם אושפז בשבוע שעבר בשל ניתוח שעבר בגבו, אמר שר הביטחון כי מדובר "במטוס המערכה המתקדם ביותר שקיים בעולם, ולא טוב שמטוס כזה יסתובב במקומות אחרים".

"אנחנו צריכים לדבר עם איחוד האמירויות ועם ארצות הברית, כדי לוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו מתקיימים", הוסיף גנץ. "לא בהצהרות כלליות - אלא בדיבורים קונקרטיים, צריך לרדת לסעיפים ולוודא שאנחנו נותננים מענה לכל אתגר".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, במהלך ביקור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, במכון הביולוגי בנס ציונה 7 ביוני 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"עקפת את לשכתי". גנץ ובן שבת בישיבה עם שר הבריאות וראש הממשלה/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ הדגיש כי "כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום. אפשר וצריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית".

גנץ התייחס להסכם נרמול היחסים עם המדינה הערבית. "ההסכם עם האמירויות הוא חשוב ובעל פוטנציאל להתפתחות אזורית שמאוד רצויה למדינת ישראל", אמר גנץ. "חשוב להבין שחוסנה ועתידה של ישראל תלויים באופן הדוק בשני מאמצים: החתירה לשלום, והקפדה ללא כל פשרה על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל בכל מקום במזרח התיכון". שר הביטחון הבהיר כי "אנחנו בדריכות ומוכנות בכל הזירות. חמאס משחק איתנו באש - אדאג שהאש תופנה אליו".

עוד בוואלה!

בכיר באמירויות: הבקשה שלנו לרכוש מטוסי F-35 לא קשורה להסכם עם ישראל

לכתבה המלאה

הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ודן עמו בענייני השיחה עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ב-2 ביוני בענייני היתרון האיכותי של צה"ל במזרח התיכון, ואפשרות המכירה של F-35 לאיחוד האמיריות. השיחה התקיימה באווירה טובה.

גורמי ביטחון אמרו הערב כי "הנהלים לשיחות בין המל"ל לאלופים במטה הכללי ברורים ולא זקוקים לעדכון. יש צינורות מקובלים ודרך לעדכן ולשאול בנושאים רגישים". גורמי הביטחון הדגישו כי פרט לאי נעימות נקודתית שנוצרה אין מתח בין שר הביטחון למפקד חיל האוויר.

מוקדם יותר הערב השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגאש, אמר כי הבקשה של מדינתו לרכוש מטוסי F-35 אינה קשורה להסכם עם ישראל. בתדרוך במכון מחקר בוושינגטון, בו נשמע בהתבטאות רשמית ראשונה בנושא עסקת הרכש המסתמנת, אמר גרגאש כי "הבקשה שלנו לרכוש את המטוסים האלה לא קשורה להסכם הנורמליזציה עם ישראל, אבל העובדה שלא יהיה מצב מלחמה עם ישראל בעקבות הסכם הנורמליזציה צריכה להקל (על ממשל טראמפ) לספק לנו את המטוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully