וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: אין שום הסכמה - גם לא נסתרת - על מכירת נשק לאמירויות

19.8.2020 / 11:02

ראש הממשלה דחה את הפרסומים לפיהם ישראל הסכימה שארה"ב תעביר לאיחוד האמירויות מטוסי F-35 במסגרת הסכם הנורמליזציה בין המדינות. "יש לצערי פייק ניוז, אין כל הסכמה שלי, לא באופן גלוי ולא באופן סמוי"

בווידאו: נתניהו מכחיש הסכמה על מכירת נשק לאיחוד האמירויות במסגרת ההסכם/צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות "אין שום הסכמה שלי, לא בגלוי ולא בנסתר, על מכירת נשק". בדיון של שדולת הנגב בכנסת אמר נתניהו כי "ההסכם הוא הזדמנות כלכלית עצומה לנגב. הם מאוד מתעניינים להשקיע בישראל ואני מתכוון להביא אותם להשקיע בנגב. יש לצערי פייק ניוז סביבו, אני מבין שיש כאלה שקשה להם לקבל את זה".

נתניהו אמר אתמול בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא נתן כל הסכמה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות כחלק מההסכם, וכי במקרה שעסקה כזו תעלה בעתיד מצד הבית הלבן, הוא יתנגד לה - כולל מול הקונגרס האמריקני, כך לפי שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט. נתניהו פתח את הישיבה בנאום ארוך שבו הכחיש כי הסכם הנורמליזציה כולל הבנות כלשהן לגבי מכירות נשק אמריקני לאיחוד האמירויות.

ראש הממשלה נתניהו ביקר בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
נתניהו, השבוע/אתר רשמי, פול

לשכת נתניהו הכחישה את הטענות אתמול והדגישה כי "נתניהו הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה". בלשכה הוסיפו כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארצות הברית הבהירה שהיא תמיד תקפיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

על פי לשכתו של נתניהו, "ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ב-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת ראש הממשלה עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין". בנוסף, גם "בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, נתניהו הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully