וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להתעללות בגן בחולון: הגננת מכחישה שידעה על המעשים

18.8.2020 / 21:09

בעלת הגן אמרה בחקירתה כי לא ידעה על המתרחש בגן ומעולם לא הובא אליה מידע בדבר החשדות להתעללות. לדברי סניגורה, היא אינה מופיעה בסרטונים שנאספו מהגן. "מרשתי גננת מוכרת ואהובה. היא מסרה גרסה מפורטת למשטרה על מנת שהאמת תצא לאור". יחד איתה נעצרו עוד 5 סייעות

בווידאו: תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים בחולון ההורים צופים בסרטונים/עריכה: ניר חן

הגננת החשודה בפרשת ההתעללות בפעוטות בגן בחולון הכחישה היום (שלישי) בחקירתה כל קשר לפגיעה לכאורה בילדים. לטענת עו"ד ששי גז, פרקליטה של הגננת שנעצרה יחד עם חמש מעובדות הגן, היא אינה מופיעה באף אחד מהסרטונים שנאספו במסגרת החקירה.

עורך הדין גז טען כי היא כלל לא ידעה על המעשים שבהם נחשדות העובדות. "החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר", אמר, "מרשתי גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. מרשתי, אשר כואבת את כאבם של ההורים, מסרה גרסה מפורטת במשטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת. אנו סמוכים ובטוחים כי משטרת ישראל תבצע עבודתה נאמנה והאמת תצא לאור".

התעללות בגן ילדים בחולון, 18 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
מתוך תיעוד ההתעללות בגן בחולון/צילום מסך, ללא

מעצרן של בעלת הגן וחמש הסייעות הגיע לאחר תלונה שהגישו הורי הגן בתחנת משטרת בת ים, בעקבות סרטוני אבטחה שהופצו ותיעדו כמה מהעובדות בגן נוהגות באלימות כלפי הילדים, כשהן גוררת ילדים בידיהם, דוחפות ומטיחות במזרנים. את ההורים מייצג העו"ד עדי כרמלי.

יניר בר-אור, יו"ר התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל, אמר כי "האלימות שנחשפה היום היא מקרה מזעזע נוסף. מדינת ישראל חייבת לפעול על מנת לסייע לפעוטונים להקל ברגולציות מכבידות מחד, ומאידך לממן את התקנת המצלמות לכולם ולתת בידי מנהלי הפעוטונים את הכלים והאחריות לפקח על ההתנהלות במעון שהם מנהלים.

עוד דרש בר-אור לוודא כי כל פתיחה של מצלמה תהיה בשטח הגן תדווח ותתועד במילוי דוחות לאחר כל צפייה. "אנו נמשיך לדרוש לתת בידי מנהלי הפעוטונים את הכלים לוודא כי במסגרות שלהם לא נעשים מעשים שלא יעשו".

עוד בוואלה!

חשד להתעללות בחולון: בעלת גן ילדים וחמש סייעות נעצרו

לכתבה המלאה

מקרה זה של אלימות כלפי ילדים מגיע לאחר סדרה של אירועים דומים שאירעו במהלך השנה, בהם תועדו עובדי גנים וסייעות כשהם מכים פעוטות וילדים. המקרה האחרון אירע ב"גן טולי" ברמלה, וביום ראשון הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארבע סייעות הגן, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי. זאת, בתום חקירת המשטרה ופרסום תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו יותר מ-200 מקרי התעללות במשך חודש וחצי.

מכתב האישום עולה כי ארבע הסייעות, רוחמה סעד, נירית שויד, ננה (חני) צאצאשווילי ואורלי שרגני, עבדו בגן בו שהו 43 תינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים וחצי. הסייעות נאשמו בהתעללות ב-26 פעוטות, כשבין היתר אחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כיסאות, סטרו להם והשליכו עליהם חבילות מגבונים וצעצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully