וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון ראשון לכלי תקשורת באמירויות: "בעולם הערבי תומכים בהסכם"

17.8.2020 / 17:55

ראש הממשלה אמר לרשת סקיי ניוז בערבית כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות יתרום לשלום, שלדבריו "נמצא בעדיפות העליונה כרגע". נתניהו הדגיש כי שיתוף הפעולה בין המדינות יוביל לתוצאות מרשימות במגוון תחומים, והוסיף: "עמי האזור עייפים ממלחמות וסכסוכים"

בווידאו - ראיון של ראש הממשלה, בנימין לנתניהו לכלי תקשורת באמירויות/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו התרייאן היום (שני) לראשונה לכלי תקשורת באיחוד האמירויות הערביות, בנושא הסכם הנורמליזציה בין המדינות. "הסכם הנורמליזיציה יתרום לשלום, ורבים בעולם הערבי תומכים בצעד הזה", אמר נתניהו לרשת סקיי ניוז בערבית. "הרחבת מעגל השלום נמצאת בעדיפות העליונה שלנו כרגע".

"עמי האזור עייפים ממלחמות וסכסוכים. הגיעה העת לשלום - יהודים ומוסלמים רוצים שלום", הוסיף נתניהו. "האנשים לא רוצים מלחמות וקיצוניות, רוצים עתיד טוב יותר להם ולילדים ולנכדים שלהם".

בראיון, התייחס ראש הממשלה גם לסוגיית הסיפוח ולכריכה שלה בהסכם הנורמליזציה. "השבתת הסיפוח היא דרישה אמריקנית כדי לאפשר את הרחבת השלום משום שזה הדבר שנמצא בראש סדר העדיפויות", אמר.

עוד ציין, כי לדעתו גם הפלסטינים יהיו מוכנים להסכם שלום בעקבות נרמול היחסים עם איחוד האמירויות. "ההסכם הזה ישנה את האזור שלנו, אני סבור שיהיו מדינות אחרות שיצטרפו לשלום הזה וגם הפלסטינים בסוף".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בראיון לסקיי ניוז בערבית 17 באוגוסט 2020. --, אתר רשמי
"רבים בעולם הערבי תומכים בהסכם עם איחוד האמירויות". נתניהו בריאיון לסקי ניוז בערבית, היום/אתר רשמי, --

לדברי נתניהו, חתימת ההסכם מעידה על שינוי ביחס לישראל בעולם הערבי. "ראיתי את התגובות בעולם הערבי , יש שינוי גדול. כשישראל עשתה שלום עם מצרים לפני עשורים כולם באותו זמן גינו את מצרים ועכשיו אנחנו רואים שרבים תומכים בצעד הזה".

נושא נוסף שאליו התייחס ראש הממשלה הוא האיום האיראני, המשותף לשתי המדינות, ולתגובה האיראנית להסכם. "התגובה באיראן להשגת ההסכם לא היתה מפתיעה משום שטהראן תמיד התנגדה לשלום, היא הורגת אנשים בסוריה ועיראק וזורעת אי שקט באיזור", אמר.

נתניהו נשאל בראיון גם על תחומים בהם הוא צופה שיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות בעקבות ההסכם. "אנחנו עושים היסטוריה בתחומי הטכנולוגיה והאנרגיה והסביבה והחקלאות", אמר. "המשקיעים הישראלים מחפשים להנות מהפוטנציאל המבטיח של האמירויות כמו ייבוא מאזור חופשי". לדבריו, "שיתוף הפעולה שלנו עם האמירויות במגוון תחומים יוביל לתוצאות מרשימות".

בנוסף, ראש הממשלה ציין כי הוא צופה את התפתחותם של קשרי תיירות בין המדינות. "יש גם שאיפה של ישראלים לערוך ביקורים תיירותיים בערי האמירויות", אמר. "ישראל תפתח גם את השער בפני תיירים מהאמירויות". כמו כן, הוא ציין את שיתוף הפעולה בנושא פיתוח חיסון לנגיף הקורונה, ואמר כי הוא "יסייע לעולם כולו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בראיון לסקיי ניוז בערבית 17 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"שיתוף הפעולה שלנו עם האמירויות יביא לתוצאות מרשימות". נתניהו במהלך הריאיון, היום/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום שוחח שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו מעומאן, יוסוף בן עלאווי על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ועל תהליך השלום באזור, כך נמסר ממשרד החוץ בסולטנות.

לפי ההודעה, בן עלאווי אמר לאשכנזי בשיחת הטלפון כי עומאן תומכת בשלום כולל באזור, וכי יש לעשות מאמץ כדי לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. עומאן הוזכרה כמי שעשויה ללכת בעקבותיה של איחוד האמירויות, שהגיעה להסכם נורמליזציה עם ישראל בחמישי.

אשכנזי, ששוחח אתמול עם מקבילו מהאמירויות, אמר לשר החוץ של עומאן בשיחתם כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל שר החוץ לשלום וליציבות במזרח התיכון. דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר כי שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף, ולהמשיך את "הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון".

במקביל, ריבלין שלח איגרת ליורש העצר של איחוד האמירויות ובה הזמין אותו לביקור בישראל. "אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח". כתב הנשיא. "אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן".

ישראל ואיחוד האמירויות הכריזו ביום חמישי האחרון על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית. הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית מוחמד בן זאיד א-נהיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully