וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות: הצהרות איראן על ההסכם עם ישראל - סכנה ליציבות

16.8.2020 / 18:02

הנציג האיראני באבו דאבי זומן לשיחה על ידי משרד החוץ, אחרי שרוחאני אמר כי הנורמליזציה עם ישראל היא "טעות קשה". באמירויות אמרו כי אלו דברים "לא מקובלים", שעלולים להוביל להשלכות חמורות על יציבות האזור

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איחוד האמירויות הערביות זימנה היום (ראשון) לשיחה את הנציג הדיפלומטי האיראני הבכיר באבו דאבי בעקבות דבריו של הנשיא חסן רוחאני. בהודעת משרד החוץ, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית, נאמר כי דבריו של רוחאני, על כך שהמדינה עשתה "טעות גדולה" כשחתמה על הסכם הנורמליזציה עם ישראל, הם "לא מקובלים".

במשרד החוץ של האמירויות אמרו כי לנאומו של רוחאני, שהזהיר מפני דריסת רגל של ישראל באזור, עשויות להיות השלכות חמורות על היציבות באזור. בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי הנציג האיראני הממונה על היחסים עם אבו דאבי, קיבל "מזכר עם מילים תקיפות".

אתמול התקיימה הפגנת מחאה קטנה בטהראן מול השגרירות של איחוד האמירויות, בתגובה להסכם הנורמליזציה שנחתם בתיווכה של ארצות הברית.

עוד בוואלה!

טראמפ: נכפה את החזרת כל הסנקציות הבינלאומיות על איראן

לכתבה המלאה
שוטרים מחוץ לשגרירות איחוד האמירויות הערביות בזמן מחאה על הסכם עם ישראל, טהראן, איראן, 15 באוגוסט 2020. רויטרס
שוטרים מחוץ לשגרירות האמירויות בטהראן, אתמול/רויטרס

איראן, שכינתה את ההסכם עם ישראל "צעד בוגדני", טרם הגיבה לדברי איחוד האמירויות, שראו בהצרת רוחאני התערבות בענייניה הפנימיים ומתקפה על הריבונות שלה. במשרד החוץ האמירותי הזכירו לאיראן שהיא מחויבת להגן על הנציגות הדיפלומטית שלה בטהראן. איראן, יחד עם טורקיה, מובילה את ההתנגדות להסכם הנורמליזציה.

האמירויות, כמו ישראל ומדינות אחרות במפרץ, רואות באיראן את האיום הגדול ביותר על האזור. באבו דאבי טוענים שהם מקדמים מדיניות שתמנע הסלמה מול שכנתה, איראן. באמירויות ישנה קהילה של כמה אלפי איראנים.

מוקדם יותר היום אמר מפקד צבא איראן, גנרל מוחמד בגארי, כי הגישה של טהראן ביחס לאיחוד האמירוית תשתנה בעקבות ההסכם. "אם משהו יקרה במפרץ הפרסי והביטחון הלאומי שלנו ייפגע, אפילו אם משהו קטן, אנחנו נראה באיחוד האמירויות הערביות כמי שאחראית לכך ואנחנו לא נסבול זאת", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully