וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההסכם עם האמירויות: אשכנזי שוחח עם שר החוץ בעומאן

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 18:09

בסולטנות מסרו כי יוסוף בן עלאווי אמר למקבילו הישראלי כי עומאן תומכת בכי יש לעשות מאמץ לחידוש המו"מ. עוד נמסר כי הוא שוחח עם בכיר פתח ג'יבריל רג'וב. עומאן הוזכרה כמי שעשויה ללכת בעקבותיה של האמירויות. ריבלין בירך את נתניהו: "הישג גדול"

בווידאו: נתניהו מצהיר שישראל עובדת על טיסות ישירות לדובאי מעל סעודיה/צילום: יותם רונן

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום (שני) עם מקבילו מעומאן, יוסוף בן עלאווי על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ועל תהליך השלום באזור - כך נמסר ממשרד החוץ בסולטנות.

לפי ההודעה, בן עלאווי אמר לאשכנזי בשיחת הטלפון כי עומאן תומכת בשלום כולל באזור, וכי יש לעשות מאמץ כדי לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. עומאן הוזכרה כמי שעשויה ללכת בעקבותיה של איחוד האמירויות, שהגיעה להסכם נורמליזציה עם ישראל בחמישי.

אשכנזי, ששוחח אתמול עם מקבילו מהאמירויות, אמר לשר החוץ של עומאן בשיחתם כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל שר החוץ לשלום וליציבות במזרח התיכון. דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר כי שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף, ולהמשיך את "הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון".

היית'ם בין טריק אל-סעיד שמונה להיות סולטאן עומאן, ב-11 בינואר 2020. AP
מדינת מפתח באזור. סולטאן עומאן היית'ם בין טריק א-סעיד/AP

בנוסף לכך, נמסר בהודעת משרד החוץ של עומאן, בן עלאווי שוחח עם בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב. הרשות הפלסטינית זעמה על ההסכם בין ישראל לבין האמירויות, שתווך על ידי ארצות הברית, והחזירה את שגרירה מאבו דאבי אחרי שכינתה זאת "בגידה" בסוגיה הפלסטינית.

עומאן נחשבת למדינה מתווכת באזור, וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בה ב-2018. היא שימשה בעבר מתווכת לשיחות בין ארצות הברית לבין איראן, שהובילו להסכם הגרעין ב-2015.

פגישת נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה, בנימין נתניהו בבית הנשיא 17 באוגוסט 2020. קובי גדעון/ לע"מ, אתר רשמי
דנו בהתפתחויות הביטחוניות והפוליטיות. ריבלין ונתניהו, היום/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע"מ

במקביל, בירושלים נפגשו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הנשיא, שם בירך הנשיא את ראש הממשלה על היחסים עם איחוד האמירויות.

"אני רוצה לברך אותך, את הנשיא טראמפ ואת יורש העצר בן זאיד על ההישג הגדול שיכול להביא לתפנית חשובה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון ובהיסטוריה של העם בישראל ושל עם ישראל", אמר ריבלין.

ראש הממשלה הודה לנשיא. "זהו הסכם היסטורי שיטיב לא רק עם כל אזרחי ישראל ועם איחוד האמירויות. אני חושב שהוא מקדם שלום ישראלי-ערבי שבסופו של דבר יקדם שלום כולל. אבל זו בהחלט תפנית גדולה וחשובה", אמר נתניהו.

ריבלין שלח היום איגרת ליורש העצר של איחוד האמירויות ובה הזמין אותו לביקור בישראל. "אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח". כתב הנשיא. "אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully