וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכן יותר מהקורונה": בכנסת דרשו להקים גוף אחראי לנושא משבר האקלים

17.8.2020 / 14:16

ועדת הפנים קראה להקים גוף במשרד הבריאות שיפעל לריכוז ההיערכות להשלכות משבר האקלים. העוצמה וההרס של משבר האקלים יהיו גדולים הרבה יותר", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ'. נציג רח"ל אמר "כי שינויי האקלים תופסים את המקום הכי משמעותי, לפני הסייבר"

האיחוד האירופי

ועדת הפנים והגנת הסביבה קראה היום (שני) למשרד הבריאות להקים גוף במשרד שיהיה אחראי לנושא משבר האקלים. נציג רשות החירום הלאומית הודיע בדיון כי בכוונתם להביא לאישור הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני, בתחילת הרבעון הראשון של 2021, תוכנית עם המלצה להכניס את משבר האקלים למפת האיומים הלאומית.

"אם לא נתעשת, אז ההשלכות הקשות של משבר הקורונה על כל תחומי החיים הן רק הקדמה למה שצפוי לקרות לנו עם משבר האקלים", אמרה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' בפתח הדיון על משבר האקלים וההערכות לקראתו ברמה המקומית והלאומית. לדבריה, "מאפייני המשבר יהיו דומים בתחומים מסוימים, וגם הוא עשוי להוביל פגיעה קשה, עולמית, בכלכלות, במערכות הבריאות ובחוסן הלאומי אבל לפי התחזיות העולמיות, העצמה וההרס של משבר האקלים יהיו גדולים הרבה יותר, יימשכו יותר זמן, ילכו ויחמירו עם הזמן, ולא יהיה לכך חיסון".

מיקי חיימוביץ' מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"מאפייני משברה אקלים יהיו דומים בתחומים מסוימים למשבר הקורונה". חיימוביץ'/ראובן קסטרו

גדי עבאדי, נציג רשות החירום הלאומית אמר כי "אישרנו את מפת האיום מול הגורמים המוסמכים. יש לזה היבטים תקציביים. המגמות העולמיות הן יבש יותר, ועם זאת מטחי גשם. מגוון אירועי אקלים שחייבים לקחת בחשבון. יש טווח מידי, איומים מתפתחים ועתידיים. התוכניות הן בהלימה לשיטפונות, שריפות, גלי חום. במפת הסיכונים העולמיים, שינויי האקלים תופסים את המקום הכי משמעותי, לפני הסייבר".

עוד בוואלה!

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה בבניית 5,000 דירות ברכס לשימור בירושלים

לכתבה המלאה

לדברי ניר סתיו, מנכ"ל השירות המטאורולוגי, "שינוי האקלים אינו תאוריה. זה קורה. מאז שנות ה-70 עלינו בישראל במעלה. עד סוף המאה ה-21, אם האנושות לא תעשה כלום הולכים להתחמם ב-4 מעלות. גם אם האנושות תתחיל לצמצם פליטות, ומאמצע המאה כמות הפליטות יורדת, עדיין נותרים ריכוזי הפחמן שכבר נפלטו באטמוספירה".

בדיון השתתפה גם ד"ר שירה עפרון מהמכון למחקרי ביטחון לאומי שהציגה את פעילות גופי הביטחון בעולם לאיום האקלים. "הצבאות האמריקנים נדרשים בכל שנה להגיש תוכניות היערכות לשינוי האקלים. שינוי האקלים הוא לא הגורם היחיד שמביא לטרור, אבל הוא מכפיל סיכון ומעודד אי יציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully