וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה בתימן הוציא להורג רופא שיניים ש"ריגל" לארה"ב

הארגון הקיצוני ירה למוות באדם במרכז המדינה, אחרי שהואשם בהעברת נקודות ציון לצורך תקיפות מל"טים אמריקניים. גופתו נצלבה והותרה מחוץ למרפאה שלו

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אנשי אל-קאעדה בתימן הוציאו להורג רופא שיניים באשמת בריגול למען הממשלה וסימון מטרות לתקיפות מל"טים אמריקניים נגד הארגון הקיצוני - כך אמר היום (ראשון) גורם מקומי. הגורם, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הג'יהאדיסטים ירו למוות במות'ר אל-יוסופי, ואז צלבו את גופתו והשאירו אותה מחוץ למרפאה שלו. הוא הוצא אתמול להורג בסוומעה, אזור במחוז ביידא שבמרכז תימן.

שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב הפעילה בתימן מוגדרת על ידי ארצות הברית כזרוע המסוכנת ביותר של ארגון הטרור הסוני. ארצות הברית מנהלת נגדה קמפיין ממושך בתימן שסועת המלחמה, באמצעות תקיפות כלי טיס בלתי-מאוישים.

שלט של אל-קאעדה בעיירה בדרום תימן, 2012. AP
הזרוע המסוכנת ביותר של הארגון. שלט של אל-קאעדה בתימן/AP

הארגון הסוני הקיצוני מנצל את הכאוס בתימן המצויה במלחמה בין הממשלה הנתמכת על ידי הקואליציה הסעודית לבין המורדים החות'ים השיעים, הנתמכים על ידי איראן ושולטים בבירה צנעא. לפי הארגון, אותו רופא שיניים "התוודה" כי עבד למען שירותי הביטחון במדינה והשתיל צ'יפים כדי לכוון את הטילים האמריקניים.

הגורם המקומי אמר כי אל-קאעדה פעיל במחוז, שנמצא תחת שליטה רופפת של הממשלה, אחרי שנהדף מעמדותיו בדרום ובמזרח המדינה. הגורם הוסיף כי אל-קאעדה מתכנן להוציא להורג אזרח נוסף המואשם בריגול וכי הוא מחזיק בחמישה נאשמים ושבע נאשמות נוספים בריגול.

זרוע אל-קאעדה בחצי האי ערב נאבקת הן בממשלה והן בחות'ים, והיא ביצעה בעבר כמה פיגועים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully