וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני קולות בסכנה: טראמפ מייבש את שירותי הדואר לקראת הבחירות

בסוכנות, שבראשה עומד מקורב לטראמפ, הזהירו מדינות שונות כי לא יצליחו לעמוד בעומס הצפוי בנובמבר. ביידן מאשים את הנשיא ב"מתקפה על הדמוקרטיה", אך טראמפ טוען ללא ביסוס כי הצבעה בדואר תוביל לזיופים ומסרב להעביר תקציב נוסף. איגוד הדוורים הביע תמיכה בביידן

בווידאו: טראמפ מתייחס למינויה של קמלה האריס לסגנית של ביידן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שירותי הדואר בארצות הברית מזהירים כי מיליוני קולות בדואר עשויים שלא להגיע בזמן כדי להיספר בבחירות לנשיאות. במכתבים שנשלחו לכמה מדינות בארצות הברית בחודש שעבר, הזהירה הסוכנות כי חלק מהדד-ליינים שניתנו להצבעה בדואר לא יאפשרו את הגעת הקולות בזמן. בין המדינות שקיבלו את המכתב הן פנסילבניה, מישיגן ופלורידה, כולן מדינות מתנדנדות החיוניות שהכריעו את הניצחון של טראמפ ב-2016.

הדמוקרטים מאשימים את ראש שירותי הדואר הפדרליים, המקורב לנשיא דונלד טראמפ, בהאטה מכוונת של המשלוחים. התפרצות הנגיף הובילה לכך שמספר שיא של מצביעים צפויים להצביע בדואר ולא בקלפי. עם זאת, טראמפ, שבעצמו הצביע בעבר דרך הדואר, טוען - ללא ביסוס - כי הצבעה זו תוביל לזיופים נרחבים ומסרב להגדיל את התקציב לשירות הדואר.

לדברי טראמפ, הצבעה בדואר תיטיב עם יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, המוביל עליו בסקרים. לפי סקר של אקסיוס, שלושה רבעים מהרפובליקנים מתכננים להצביע בקלפי, בעוד שמחצית מהמצביעים הדמוקרטים מתכוונים לבחור בהצבעה דרך הדואר. ביידן אמר כי זאת "מתקפה על הדמוקרטיה" מצדו של טראמפ.

משרד דואר בפילדלפיה, פנסילבניה, ארה"ב, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
פנסילבניה היא אחת ממדינות המפתח. משרד דואר בפילדלפיה/רויטרס

בראש שירותי הדואר, שנמצאים בחוב של 160 מיליארד דולר, עומד לואיס דה ג'וי, תורם רפובליקני בכיר. מבקריו אמרו כי צמצום השעות הנוספות ועצירת המשלוחים המאוחרים הגדילו את זמן ההמתנה לדואר. ראשי הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי וצ'אק שומר, קראו לטראמפ לאפשר את קיום הבחירות "ללא טקטיקות החבלה שלו" נגד שירותי הדואר.

באחת מהתבטאויתיו התקיפות ביותר נגד יורשו בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה תקף בחריפות את "ניסיונותיו של טראמפ לפגוע בבחירות" וכתב בטוויטר כי הממשל "עסוק יותר בדיכוי קולות מאשר בדיכוי נגיף", כשהוא מתייחס להשתוללות מגיפת הקורונה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם באירוע של משטרת ניו יורק בבדמינסטר, ניו ג'רזי. 15 באוגוסט 2020. רויטרס
טוען כי הצבעה בדואר תוביל לזיופים נרחבים. טראמפ בניו יורק, אתמול/רויטרס

עם זאת, טראמפ בשלו, ומסרב לאפשר תקציב נוסף לסוכנות. "הם צריכים את הכסף כדי שמשרד הדואר יפעל כך שהוא יוכל לקחת את כל מיליוני הקולות", אמר הנשיא הרפובליקני בריאיון לרשת פוקס. "עכשיו, אם לא נגיע להסכם, זה אומר שהם לא יקבלו את הכסף. זה אומר שהם לא יוכלו לקבל הצבעה אוניברסלית בדואר, הם לא יוכלו לקבל זאת".

בנוסף לכך, לפי דיווח של רשת VICE, שירותי הדואר הסירו במקומות שונים בארצות הברית כמה מכונות מיון דואר, שבדרך כלל משמשות לתהליך ספירת הקולות בבחירות, מסיבה לא ברורה. במקביל, כמה חברות חוקת דואר פרטיות, כמו פדקס, דחו את הקריאות למתן עזרה לשירותי הדואר הפדרליים כדי להקל מעליהם לחץ.

בצל יבוש התקציב לשירות הדואר, איגוד מחלקי הדואר, המונה 300 אלף חברים, הביע את תמיכתו בביידן ביום שישי. הוא זהיר כי הישרדות שירותי הדואר הפדרליים נמצאים בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully