וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס וביידן באירוע בחירות ראשון: "אמריקה זועקת למנהיגות"

13.8.2020 / 2:01

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב הציג את המועמדת שלו לתפקיד סגנית הנשיא באירוע ראשון בוושינגטון. "היא חכמה, קשוחה ולוחמת מוכחת עבור עמוד השדרה של המדינה הזאת", אמר. הסנאטורית מקליפורניה תקפה בפתח דבריה את הנשיא טראמפ: "דואג לעצמו יותר מלאנשים שבחרו בו"

בווידאו: אירוע בחירות משותף ראשון של ג'ו ביידן עם סגניתו קמלה האריס/צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית לסגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, ערכה הלילה (חמישי) את הופעת הבכורה שלה בתפקיד הסגנית למועמד לנשיאות ג'ו ביידן. היא מתחה ביקורת על הניהול הטועה של הנשיא דונלד טראמפ במגיפת הקורונה והעלתה טענה מוחצת לקמפיין של ביידן.

הסנאטורית האמריקנית מקליפורניה תקפה כבר בפתח דבריה את הנשיא טראמפ ואמרה כי הוא מסכן את האמריקנים בכך שלא התייחס ברצינות למגיפה, והוביל את המדינה למשבר כלכלי תוך שהיא נאבקת בגזענות.

"אמריקה זועקת למנהיגות, ובכל זאת יש לנו נשיא שדואג לעצמו יותר מלאנשים שבחרו בו, נשיא שעושה כל אתגר שעומד בפנינו קשה עוד יותר לפתרון", אמרה האריס.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, יחד עם המועמדת הדמוקרטית לסגן הנשיא, קמלה האריס, באירוע בחירות ראשון בוושינגטון. 13 באוגוסט 2020.. רויטרס
"מוכנים להתחיל לעבוד בבניית האומה הזו". ביידן והאריס באירוע משותף ראשון, הלילה/רויטרס

האריס, הכריז ביידן בתיכון בעיר וילמינגטון שבדלאוור, היא "חכמה, היא קשוחה, היא מנוסה, היא לוחמת מוכחת עבור עמוד השדרה של המדינה הזו".

לדברי ביידן, הוא עשה את "הבחירה הנכונה" שבחר לצרף את האריס לקמפיין שלו. "אין לי ספק שבחרתי באדם הנכון שיצטרף אלי כסגן הנשיא הבא של ארצות הברית, וזאת הסנאטורית קמלה האריס", אמר בעודו עומד לצידה. "היא מוכנה לעשות את העבודה הזו ביום הראשון. שנינו מוכנים להתחיל לעבוד בבניית האומה הזו", הוסיף.

האירוע התקיים בעיר הולדתו של ביידן, ביום השנה השלישי למפגן "איחוד הימין" בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שם התפתחו עימותים אלימים כשעלו טענות לעליונות לבנה וניאו-נאצים בעיירה.

ביידן אמר שדבריו של טראמפ לאחר העימותים, על כך שהיו "אנשים טובים מאוד בשני הצדדים" וגררו ביקורת נרחבת, שכנעו אותו להתמודד על התפקיד.

עוד בוואלה!

ביידן בחר בסנאטורית השחורה קמלה האריס כסגניתו במרוץ לנשיאות

לכתבה המלאה
המועמדת הדמוקרטית לסגן נשיא ארצות הברית, הסנאטורית מקליפורניה קמלה האריס, באירוע בחירות ראשון, וושינגטון. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
"יש לנו נשיא שדואג לעצמו יותר מלאנשים שבחרו בו". האריס באירוע בוושינגטון, הלילה/רויטרס

ההופעה המשותפת הגיעה ימים ספורים לפני שביידן יקבל רשמית את המינוי כמועמד הדמוקרטי לנשיאות בכנס המפלגות בשבוע הבא, שיתקיים ברובו באופן וירטואלי בשל הקורונה.

הוועידה הרפובליקנית, בה אמור להיבחר טראמפ להיות מועמד לכהונה שנייה, מתקיימת שבוע לאחר מכן ותפתח תקופה של עשרה שבועות לבחירות שהתקיימו ב-3 בנובמבר.

בחודשים האחרונים עבר אי שקט על ערים רבות במדינה בעקבות הרג ג'ורג' פלויד במאי האחרון. האריס הפכה לקול בולט שקרא לשינוי, צעדה לצד מפגינים ודחפה את החקיקה לרפורמה בשיטות השיטור.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, יחד עם המועמדת הדמוקרטית לסגן הנשיא, קמלה האריס, באירוע בחירות ראשון בוושינגטון. 13 באוגוסט 2020.. רויטרס
"אין לי ספק שבחרתי באדם הנכון". ביידן והאריס באירוע משותף ראשון, הלילה/רויטרס

האריס היא למעשה יריבה לשעבר של ביידן במרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית. רגע הקמפיין הזכור ביותר שלה הגיע במהלך דיון טלוויזיוני, אז ביקרה את עמדתו בעבר בנוגע לאוטובוס לשילוב בתי ספר.

האריס, בת 55, הוכרזה כבחירתו של ביידן ביום שלישי האחרון, בתום תהליך בחירה שגרר בדיקה נוספת בזכות גילו של ביידן. סגן הנשיא לשעבר, בן 77, יהיה הנשיא המבוגר ביותר אי פעם אם ינצח, דבר המעלה אפשרות שלא יחפש בחירות חוזרות בשנת 2024.

האריס נולדה למשפחת מהגרים משכילים מהודו ומג'מייקה. היא צעירה, שחורה ואסיאתית ואמורה להביא לקלפיות את הקבוצות האלה. היא נחשבת לשחורה הראשונה והאמריקנית האסיאתית הראשונה שנבחרה כמועמדת לתפקידה כזה באחת מן המפלגות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully