וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בחר בסנאטורית השחורה קמלה האריס כסגניתו במרוץ לנשיאות

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 9:56

המועמד הדמוקרטי שיבח את הסנאטורית, ששימשה כתובעת הכללית של מדינת קליפורניה בעבר: "לוחמת חסרת פחד בשביל האזרח הקטן, ואחת ממשרתות הציבור הטובות ביותר". האריס: "ביידן יוכל לאחד את האמריקנים". אם הוא ייבחר בנובמבר, היא תהיה סגנית הנשיא הראשונה בתולדות ארה"ב

בווידאו: הסנאטורית קמלה האריס תשמש סגניתו של ביידן/צילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, בחר הלילה (רביעי) בסנאטורית מקליפורניה קמלה האריס כמועמדת שלו לסגנית הנשיא. האריס, הסנאטורית מקליפורניה, ששימשה כתובעת הכללית במדינה, נתפסה כפייבוריטית מבין רשימת המועמדות לתפקיד.

האריס אמרה כי לכבוד הוא לה להצטרף לקמפיין של ביידן כמועמד המפלגה הדמוקרטית במרוץ לבית הלבן, ואמרה כי הוא יוכל לאחד את האומה האמריקנית. סגן הנשיא לשעבר בירך אותה. "יש בידי זכות גדולה להכריז על בחירתי בקמלה האריס - לוחמת חסרת פחד בשביל האזרח הקטן, ואחת ממשרתות הציבור הטובות ביותר במדינה - לסגנית שלי במירוץ", הודיע ביידן בחשבון הטוויטר שלו.

מנגד, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, העלה סרטון לעמוד הטוויטר שלו ובו כינה את האריס "מזויפת", ותיאר אותה כנציגה של "השמאל הקיצוני". מהקמפיין שלו נמסר כי "זו ההוכחה שביידן הוא קליפה ריקה שמלאה באג'נדה של השמאל הרדיקלי".

מאוחר יותר, טראמפ התייחס לבחירה בהאריס באופן ישיר ואמר כי הוא מופתע. "אחת הסיבות שזה הפתיע אותי היא שהאריס נהגה בחוסר כבוד ובגסות כלפי ביידן בפריימריז למפלגה הדמוקרטית ובעימותים ביניהם", אמר טראמפ בתדריך בבית הלבן. "זה קשה לבחור במישהו חסר כבוד".

הסנאטורית מקליפורניה, קמלה האריס במהלך נאומה במסגרת וועידת המפלגה הדמוקרטית בניו-המפשייר, ארה"ב 7 בספטמבר 2019. רויטרס
"לוחמת חסרת פחד בשביל האזרח הקטן". קמלה האריס/רויטרס

אם ביידן ינצח בנובמבר את הנשיא הרפובליקני המכהן דונלד טראמפ, האריס תהפוך לסגנית הנשיא הראשונה בתולדות ארצות הברית. עד השנה, היו בסך הכול שתי מועמדות לתפקיד סגנית הנשיאה - שרה פיילין עם ג'ון מקיין הרפובליקני ב-2008, וג'רלדין פררו עם וולטר מונדייל הדמוקרטי ב-1984.

כמו כן, האריס תהיה האישה השחורה הראשונה והאישה האמריקנית-הודית הראשונה שרצה לתפקיד. דמוקרטים רבים ראו בה בחירה בטוחה לאור שאיפותיה להיות נשיאה בעצמה וכמי שתייצג את מגוון האלקטורט של המפלגה. הלחץ על ביידן לבחור באישה המייצגת מיעוט גבר לאור המחאה הציבורית הנרחבת בעקבות הרג ג'ורג' פלויד במינאפוליס על ידי שוטר לבן.

עוד בוואלה!

השגרירות תישאר בירושלים, הסכם הגרעין תלוי באיראן: מדיניות החוץ של ביידן

לכתבה המלאה
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, 29 ביולי 2020. אי פי, AP
מוביל בסקרים על טראמפ. ביידן/AP, אי פי

הנשיא האמריקני לשעבר מהמפלגה הדמוקרטית, ברק אובמה, שיבח את האריס ואמר כי היא אולי הדמות הפופולרית ביותר במפלגה. "במהלך כל הקריירה שלה היא עסקה בהגנה על החוקה שלנו, ונלחמה עבור אנשים שנזקקו לטלטול הוגן", צייץ אובמה בטוויטר. "זה יום טוב למדינה שלנו - עכשיו בואו ננצח את הדבר הזה".

גם הילרי קלינטון, שהייתה מועמדת לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, בירכה על הבחירה בהאריס ואמרה כי היא "נפעמת" מכך. "היא כבר הוכיחה את עצמה כעובדת ציבור ומנהיגה מדהימה", צייצה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה. "אני יודעת שהיא תהיה פרטנרית חזקה עבור ביידן".

אחת המועמדות לתפקיד סגניתו של ביידן, סוזן רייס, בירכה על הבחירה בהאריס וכינתה אותה "מנהיגה חזקה ופורצת דרך". רייס אמרה כי היא תתמוך בביידן ובהאריס, והוסיפה כי "היא בחירה מצויינת לתפקיד סגנית הנשיא. המרדף העיקש שלה אחר צדק עבור העם נחוץ בעת הזו".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נושא דברים במהלך תדריך בבית הלבן בוושינגטון. 12 באוגוסט 2020. רויטרס
"מופתע מהבחירה בהאריס, היא נהגה בחוסר כבוד כלפי ביידן". טראמפ/רויטרס

האריס ביקרה בישראל בסוף 2017 ונועדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. היא נחשבת לתומכת של ישראל, מתנגדת לתנועת ה-BDS והביעה בעבר תמיכה בפיתרון שתי המדינות. בנוסף לכך, בעלה של האריס, דאגלס אמהוף, הוא יהודי, ובתפקידה כתובעת מחוז סן פרנסיסקו היא אף הקימה יחידה לטיפול בפשעי שנאה, שרבים מהם כוונו כלפי יהודים. נושא זה הפך למוקד עבודתה גם כששימשה כתובעת הכללית של קליפורניה.

היא התמודדה בעצמה בפריימריז הדמוקרטיים השנה, אך נותרה מאחור במרוץ. היא הייתה האישה השחורה היחידה במרוץ, ומבקרת חריפה של הנשיא דונלד טראמפ. האריס נתפסה בעבר ככוכבת עולה בתוך המפלגה, אך לא הצליחה להתעלות על מועמדים כמו ברני סנדרס, אליזבת וורן, פיט בוטיג'ג' וביידן - שזכה לבסוף במועמדות.

היא השיקה את הקמפיין שלה בפני קהל של יותר מ-20 אלף איש באוקלנד, קליפורניה, והגיעה לספרות כפולות בסקרים לאחר שתקפה את ביידן על סוגיות הגזע במהלך עימות ביוני שעבר. אולם, בשלב מסוים המומנטום שלה נעצר והיא פרשה מהמרוץ סופית בדצמבר האחרון.

ההתנצחויות בינה לבין ביידן במהלך העימותים בתחילת הפריימריז בשנה שעברה נצרבו בתודעה, והן עשויות לשמש את הרפובליקנים ואת הנשיא דונלד טראמפ כדי לתקוף את ביידן דרכה. למרות העימותים ביניהם, כבר לאחר שפרשה, ביידן שיבח אותה.

"היא אינטלקטואלית מהשורה הראשונה, מועמדת מהשורה הראשונה", אמר סגן הנשיא לשעבר, והוסיף: "יש לי רגשות מעורבים משום שהיא באמת אדם סולידי ועמוס בכישרון. אני בטוח שהיא לא תפסיק לרצות לבצע את השינויים שאכפת לה מהם".

ביידן, סגנו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, הבטיח לבחור אישה בתור מועמדת, והרשימה הסופית שלו כללה חברות קונגרס וחברות ממשל לשעבר שחורות, בהן, לצד האריס, בלט גם שמה של היועצת לביטחון לאומי לשעבר סוזן רייס.

ביידן בן ה-77 מוביל בסקרים הכלליים ברחבי המדינה על הנשיא דונלד טראמפ, בן ה-74. החלטתו לרוץ לנשיאות עוררה תשומת לב מרובה בהתחשב בגילו, כמו גם לאור ההשערה שהוא עשוי להנהיג במשך כהונה אחת בלבד. אם ייבחר, ביידן יהיה הנשיא המבוגר בתולדות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully