וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: לא נשתוק על מות פעיל חיזבאללה בתקיפה בסוריה

יפעת רוזנברג

14.8.2020 / 21:11

מנהיג הארגון הבטיח נקמה בעקבות מות אחד מאנשיו בתקיפה בדמשק שיוחסה לישראל. "הפעולה שלנו תשרטט את מאזן העימות, התגובה - עניין של זמן", אמר. על ההסכם עם איחוד האמירויות: "טובה אישית לטראמפ ונתניהו, בגידה באסלאם ובפלסטינים"

בווידאו: נסראללה מאיים בתגובה למות פעיל חיזבאללה בתקיפה בסוריה/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח הערב (שישי) כי הארגון יגיב בעקבות מותו של אחד מפעיליו בתקיפה סמוך לדמשק בחודש שעבר, שיוחסה לישראל. "היה ידוע לישראלים שלא נשתוק על זה", אמר. "מהיום הראשון התקבלה החלטה להגיב. התגובה שלנו תשרטט מחדש את מאזן העימות".

"יש כללי משחק ואנחנו שומרים עליהם", אמר נסראללה ואף ציין את ההיערכות בישראל לקראת האפשרות שחיזבאללה יגיב. "אנחנו נעבוד לפי אותם כללים באופן רציני". הוא התייחס לסיכול החדירה בהר דוב, ואמר כי "מה שקרה בגבול, הוא רק חלק מהעונש. ההחלטה להגיב בעינה עומדת - והתגובה היא רק שאלה של זמן".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לעם הלבנוני בנושא הפיצוץ בביירות. 7 באוגוסט 2020. רויטרס
"התגובה - עניין של זמן". מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

במהלך הנאום שיועד לאזרחי לבנון, התייחס נסראללה לפיצוץ בנמל בבירות, למצב הכלכלי במדינה, אך הקדיש חלק נכבד גם להסכם לנרמול היחסים שנחתם בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. ההסכם, אותו נסראללה הגדיר "בגידה בפלסטינים ובאסלאם", בא לדבריו כחלק מטובה אישית של איחוד האמירויות לנשיא ארצות הברית דונלדט טראמפ. "זו תעמולת בחירות עבורו ועבור נתניהו", אמר.

"נתניהו מואשם בשחיתות, עבר שלוש מערכות בחירות והרביעית בדרך", ציין מזכ"ל חיזבאללה. "הוא צריך להביא משהו לעם שלו ולכן הוא אומר שזה הסכם היסטורי". הוא טען כי לטראמפ קיים צורך דומה. "עלינו לצפות מכאן ועד לבחירות בארצות הברית שעוד מדינות ערביות יחתמו על הסכמים כאלו". הוא הוסיף כי "העיתוי מעיד על כך שחלק מהמשטרים הערביים משרתים את האמריקנים".

עוד בוואלה!

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה את המיליציות הפרו-איראניות בדמשק; 5 נהרגו

לכתבה המלאה
פלסטינים שורפים תמונות של דונלד טראמפ, בנימין נתניהו ושל מוחמד בן זאיד בעיר שכם, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
"בגידה באסלאם". פלסטינים שורפים את תמונות טראמפ ומוחמד בן זאיד/רויטרס

המשך נאומו של נסראללה עסק בפיצוץ בנמל ביירות בשבוע שעבר. מזכ"ל חיזבאללה, שכבר ניסה בסוף השבוע הקודם להדוף כל ניסיון להאשים את הארגון באסון, שב היום על הדברים, תוך ניסיון לחזק את נרטיב "האשם מבחוץ". "אנחנו לא נדרשים לתת דין וחשבון כלל על האסון", אמר. "איננו יכולים לקחת אחריות על ביטחון הפנים. עכשיו גם ה-FBI מסייע בחקירה. לכן, אם ישראל קשורה בפיצוץ - ייתכן שלא נגיע לחקר האמת. אם אכן ישראל עמדה מאחורי זה - היא תשלם מחיר".

הוא אף האשים "גורמים פוליטים" בלבנון על ש"רתמו" את האסון למען צרכיהם, בניסיון "להפיל את המדינה וליצור מלחמת אחים". הוא הודה לממשלת לבנון על התפטרותה אחרי שלקחה אחריות על ההתרחשויות. "העמדה שלנו היא תמיד ממשלת אחדות לאומית שתזכה לייצוג הפוליטי והציבורי הנרחב ביותר, ותשים בראש מעייניה את חקירת הפיצוץ".

נזקי הפיצוץ העז שפקד את ביירות, לבנון 11 באוגוסט 2020. רויטרס
"אם ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ - היא תשלם מחיר", הריסות בביירות לאחר הפיצוץ/רויטרס

ברקע זה, ציין נסראללה גם את התכנסות טריבונל האו"ם לגזור את דינם של ארבעת אנשי ארגונו הנאשמים בחיסול ראש הממשלה רפיק אל-חרירי. "אנחנו לא מודאגים מההחלטה", אמר. "במקרה שאחד מאנשינו יימצא אשם, נעמוד על חפותו. ההחלטה בנוגע אלינו חסרת ערך וצריך לשים לב שיש מי שמנסים לנצל את המעמד כדי לפגוע בחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully