וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "אין לנו נשק בנמל ביירות, מכירים יותר את נמל חיפה"

יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 8.8.2020 / 0:37

מזכ"ל חיזבאללה הכחיש את הטענות לפיהן הפיצוץ בנמל ביירות נגרם מתחמושת של הארגון, ואמר כי "אנשי חיזבאללה היו בקרב אלה שנפגעו". הוא האשים פוליטיקאים בלבנון בפילוג, וקרא לחקור את הנושא. "מי שאחראי לאירוע - בין אם מתוך הזנחה ובין אם במכוון - ייענש"

בווידאיו: שריפות וגז מדמיע: עימותים מחוץ לבניין הפרלמנט בביירות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שישי) נאום לאזרחי לבנון, אותו הקדיש לפיצוץ בנמל בביירות. בנאום שתוכנן להתקיים אתמול ונדחה בשל האסון, הכחיש נסראללה את הטענות לפיהן המחסן שהתפוצץ הכיל תחמושת של חיזבאללה. "כוחות פוליטיים רצו להטיל את האשמה לפיצוץ על הארגון, וזה לא צודק", אמר. "אנשינו היו בקרב אלו שנפצעו ונהרגו מהפיצוץ".

"כל הטענות לפיהן חיזבאללה מנהל את הנמל - הן שקרים. זו רמה גבוהה של חרפה וחוסר צדק", אמר נסראללה ואף התייחס בעקיפין לישראל. "אנחנו לא מנהלים את הנמל ולא יודעים מה יש בו. נמל ביירות לא באחריות של חיזבאללה - נמל חיפה כן".

הוא המשיך להכחיש את מעורבות ארגונו בפיצוץ, וטען כי לא היה בנמל ביירות "לא מחסן טילים, לא נשק, לא פצצה, ולא קליע של חיזבאללה - לא בעבר ולא כיום". הוא הוסיף כי "חקירת הפיצוץ תחשוף את האמת".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לעם הלבנוני בנושא הפיצוץ בביירות. 7 באוגוסט 2020. צילום מסך, אתר רשמי
"כוחות פוליטיים רצו להטיל את האשמה לפיצוץ על חיזבאללה". נסראללה בנאומו, היום/אתר רשמי, צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה דרש לערוך חקירה רצינית בנוגע לפיצוץ בביירות, בשיתוף עם הצבא. "מי שיימצא האחראי לאירוע זה - בין אם כתוצאה מהזנחה ובין אם במכוון - ייענש", מסר. "זו צריכה להיות חקירה הוגנת ונטולת פניות. אין מקום לשיקולי פוליטיקה בענישה של האחראים לפיצוץ".

הוא הוסיף כי "ליחס של הבכירים והדרג המדיני לאירוע יש השפעה גורלית. הוא זה שיקבע אם יש תקווה לשיקום המדינה או לא". לדבריו, "הפיצוץ מעיד על רשלנות ושחיתות, ואנו חייבים לדעת את האמת".

עוד אמר נסראללה כי זו לא העת לעסוק בפוליטיקה. "כעת לבנון זקוקה לסולידריות ולרוגע, אנחנו צריכים ללקק את הפצעים", אמר. "אחר כך נוכיח שיש אנשים שחיים באשליות, ונבהיר את עמדותינו הפוליטיות בצורה ברורה".

עוד בוואלה!

נשיא לבנון: ייתכן שהפיצוץ בנמל ביירות נגרם מהתערבות זרה

לכתבה המלאה
נזקי הפיצוץ העז שפקד את ביירות, לבנון 5 באוגוסט 2020. רויטרס
"האחראי לאירוע, בין אם במכוון או לא, ייענש". נמל ביירות לאחר הפיצוץ/רויטרס

בפתח דבריו, הסביר נסראללה כי לפני האסון בביירות, התכוון לדבר בנאומו על המתיחות עם ישראל ונושאים נוספים. "רציתי לדבר על כמה נושאים מעניינים בימים אלה: על הגבול עם האויב הישראלי, על בית הדין הבינלאומי ומגיפת הקורונה", אמר בנאומו. "אך כשקרה האירוע המפתיע ביום שלישי, דחיתי את הנאום, והיום אדבר על נושא אחד - האסון ההומניטרי שקרה לעם הלבנוני".

"ההשלכות של האסון יהיו קשות וחמורות מאוד. מדובר בהשלכות חברתיות, בריאותיות וכלכליות", הזהיר. "אני מוסר את תנחומיי לכלל משפחות החללים, ומאחל החלמה לפצועים. נצא מהאירוע מחוזקים".

אזור נמל ביירות הרוס אחרי הפיצוץ, 6 באוגוסט 2020. GettyImages
"המחזן שהתפצוץ אינמו שייך לחיזבאללה". נמל ביירות לאחר הפיצוץ/GettyImages

הפיצוץ האדיר במחסן בנמל שהרעיד את הבירה ביירות ואף הורגש במדינות שכנות, התרחש ביום שלישי האחרון. לפחות 150 בני אדם נהרגו, כ-4,000 נפצעו, וייתכן כי נוספים עדיין לכודים מתחת להריסות. על פי נשיא לבנון מישל עאון, הסיבה לפיצוץ טרם נקבעה, אך חקירת האירוע תבדוק חשד ל"התערבות חיצונית דרך טיל, פצצה או מעשה אחר". זאת, אחרי שאמר כי 2,750 טונות של אמוניום חנקתי שאוחסנו בנמל בתנאים לא בטיחותיים במשך שנים אחראים לפיצוץ.

הריסות לאחר הפיצוץ בביירות, לבנון, 5 אוגוסט 2020. רויטרס
יותר מ-150 נהרגו ואלפים נפצעו. ההריסות באזור הפיצוץ בביירות/רויטרס

בשבועיים האחרונים עלה רף המתיחות בין ישראל ולבנון, לאחר שפעיל חיזבאללה נהרג בתקיפה אווירית בסוריה שיוחסה לישראל. מאז התקיפה, אירע רצף של תקריות בגבול לבנון וסוריה וצה"ל החליט להגביר את הכוננות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully