וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב לאחר אישור תכנית חזרת הטיסות: "בשורה גדולה לאזרחים"

14.8.2020 / 10:58

שרת התחבורה עמדה על ההתקדמות בהכנות בנתב"ג לקראת החזרת הטיסות. בולגריה וקרואטיה הסכימו לקבל את הישראלים, וגם יוון באופן חלקי. בהתאם למדינה שאליה טסים, יבצעו הנוסעים בדיקת קורונה ולא יזדקקו לבידוד. מי שיגיע ממדינה אדומה, ייקלט בנפרד הישר לבדיקות ובידוד

בווידאו: שר החוץ היווני על הסכם חידוש הטיסות עם ישראל/דוברות משרד החוץ

שרת התחבורה מירי רגב נשאה אמש (חמישי) הצהרה בה בירכה על אישור התכנית לחזרת הטיסות. בביקור בנמל התעופה בן גוריון אמרה רגב כי "ההחלטה לפתוח את השמיים היא בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל המשוועים לצאת לחופשות, בוודאי בתקופת הקיץ ובמהלך החגים".

רגב הגיעה לשדה התעופה כדי לבחון את פעילות השדה לקראת פתיחת השמיים לטיסות בהיקפים גדולים יותר, לאחר אישור טיסות התיירות לבולגריה, קרואטיה ובאופן מוגבל כמה יעדים ביוון.

"זו בשורה גדולה גם לענף התעופה שמתחילת המשבר הוא הראשון שנפגע, וגרר יחד אתו פגיעה קשה בענף התיירות, המלונאות, סוכני נסיעות ועוד". מדבריה עלה כי לא כל השרים בקבינט ראו בחיוב את פתיחת השמיים, והיו בהם גם כאלו שהצביעו נגדה.

האור הירוק מראש הממשלה לקידום מתווה פתיחת השמיים ניתן לפני כשבועיים, אחרי כמה דחיות, תוך עבודה משותפת של משרדי הבריאות, החוץ והתחבורה. אתמול אישר כצפוי הקבינט את מתווה הטיסות, שאמור להחזיר את התעופה האזרחית אל והחוצה מישראל במתכונת פעילות רחבה יותר.

שרת התחבורה, מירי רגב במהלך סיור בשדה התעופה בן גוריון 13 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"בשורה גדולה". רגב בנתב"ג, אמש/ראובן קסטרו

גם כעת, פתיחת השמיים אינה סופית ובממשלה יעקבו אחרי רמת התחלואה של הנכנסים לישראל, בפרקי זמן של שבועיים. השרה רגב גם בירכה על החוק שאושר אתמול בכנסת, ואפשר דחייה נוספת (כרגע עד 1 באוקטובר) של מועד ההחזרים הכספיים של הלקוחות מחברות התעופה. לדבריה, לו לא היה מאושר החוק היו הכספים הללו יורדים לטמיון.

היא הבהירה כי "רוב המדינות הירוקות אינן ששות לקבל אותנו, הצלחנו בעבודה מאומצת של משרד החוץ לאפשר לישראלים להיכנס לשתיים וחצי מדינות". מי שהסכימו לקבל את הישראלים הן בולגריה וקרואטיה, כשיוון מהווה "חצי מדינה", משום שההבנות תקפות רק לגבי כמה יעדים במדינה. מדובר על 600 ישראלים שיפוזרו בין סלוניקי, אתונה, קורפו וכריתים. הנוסעים ליוון גם יחויבו בבדיקה בארץ ובדיקה נוספת ביוון, לאחריה תתחיל החופשה בבידוד של 48 שעות במלון, עד קבלת התוצאות.

עוד בוואלה!

הקבינט אישר: ישראלים יוכלו לטוס לקרואטיה, בולגריה ויוון ללא חובת בידוד

לכתבה המלאה
עומס בנתבג , אוגוסט 2019, חלק שני. ראובן קסטרו
גם כעת, פתיחת השמיים אינה סופית. תנועת מטוסים בנתב"ג/ראובן קסטרו

הטסים לבולגריה יעברו בדיקה בישראל, עד 72 שעות לפני הטיסה, ובהגעה לשם לא ידרשו לבידוד או בדיקה נוספת. הטסים לקרואטיה יתבקשו לבצע בדיקה בארץ, 48 שעות לפני הטיסה וגם שם לא יידרשו לבדיקה או לבידוד. אולם אם במהלך השהות הפכו המדינות האלו לאדומות, הישראלים החוזרים ארצה ייאלצו לשהות בבידוד. החוזרים ממדינות ירוקות, אינם נדרשים לבידוד או בדיקה.

עד הפעלת המכרז לבניית מנגנון בדיקות הקורונה הפרטיות בנתב"ג, יבצעו קופות החולים את הבדיקות לאזרחים שירצו לנסוע לשלושת היעדים הללו. משרד הבריאות, שהסתייג מכך בעבר, הסכים להקצות בדיקות לצורך העניין הזה, המהווה תנאי כניסה למדינות.

יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה, הודה לשרת התחבורה ולראשי הוועדים ואמר כי "היום נעשה צעד ראשון לחזרה למה שהיה בעבר". שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג, פירט את המרכיבים של המתווה החדש והתהליכים שאותם יעברו הנוסעים.

הנוסע יבצע בדיקת קורונה בטווח הזמן של 72 שעות מראש

בהתאם למדינת הטיסה, יבצע הנוסע בדיקת קורונה בטווח הזמן של 72 שעות מראש. עם ההגעה לשדה, יוודאו עובדי השדה כי הנוסע מצויד בכל המסמכים המתאימים. גם השדה עצמו יותאם, גם מבחינת המתקנים שבו, לטיסות בעידן הקורונה.

הנוסעים יובלו בשני מסלולים. הנוסעים המגיעים ממדינות אדומות יטופלו בנפרד באזור מיוחד, ויעברו לבידוד ובדיקות כפי שנדרש בתקנות משרד הבריאות. בעוד הנוסעים המגיעים ממדינות ירוקות יוכלו להמשיך הביתה כרגיל. "המתווה הזה", אמרה השרה רגב, "הוא נכון לרגע זה, המציאות היא דינאמית ואנחנו יודעים שמדינות ירוקות הופכות לאדומות ואדומות הופכות לירוקות". לדבריה, "השאיפה היא להרחיב את מספר המדינות שמאפשרות את הכניסה לישראלים בפרקי זמן של כל שבועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully