וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 30 איש בשטח פתוח, עד 20 בשטח סגור: הגבלות ההתקהלות החדשות

עודכן לאחרונה: 14.8.2020 / 13:44

קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני סטנדרט אחיד לפעילות במרחבים סגורים ופתוחים, בהם מסעדות ובתי כנסת. החלטת פורום השרים תיכנס לתוקפה ביום ראשון, לאחר אישור ועדת חוקה. המסעדנים מאיימים במרד: "החלטות פוליטית לא מענייננו, נשמור על בריאות הציבור"

בווידאו: יו"ר הנהגת ההורים בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

קבינט הקורונה אישר היום (שישי) במשאל טלפוני סטנדרט אחיד לפעילות במרחבים סגורים ופתוחים, בהם מסעדות קטנות ובתי תפילה. על פי התקנות שאושרו, בשטח פתוח ההתקהלות תהיה מותרת עד 30 אנשים. בשטח סגור שמידותיו קטנות מ-80 מ"ר תותר התקהלות של עד 10 אנשים, ובשטח שגודלו יותר מ-80 מ"ר תותר התקהלות של עד 20 איש.

בהחלטה, שתיכנס לתוקפה החל מיום ראשון בשעה 14:00, הוגדרו העסקים שעליהם חלה התקנה ככל מקום ציבורי או עסקי, שפעילותו לא נאסרה כמו קניון, מוזיאון, שוק, חנויות, אטרקציות תיירותיות, בריכות, חדרי כושר ועוד.

במסגרת ההחלטה, התקהלות במקום ציבורי או עסק שאינו בית תפילה או מסעדה תתאפשר גם לפי אדם לכל 7 מ"ר. כמו כן, נקבע כי ההגדרה של "אנשים הגרים יחד" תורחב גם למלווה של אדם בעל מוגבלות.

הגבלות ההתקהלות החדשות שאושרו בקבינט הקורונה

  • נקבע סטנדרט אחיד לפעילות במרחבים סגורים ופתוחים החל מיום ראשון
  • היקף ההתקהלות במסעדות הושווה לזה הקיים בבתי כנסת
  • בשטח פתוח ההתקהלות תהיה מותרת עד 30 איש
  • בשטח סגור שמידותיו קטנות מ-80 מ"ר - עד 10 אנשים
  • בשטח שגודלו יותר מ-80 מ"ר תותר התקהלות של עד 20 איש
  • התקהלות במקום שאינו בית תפילה או מסעדה תתאפשר גם לפי אדם לכל 7 מ"ר
לקוחות במסעדה עוטים מסיכות להתמגנות מפני נגיף הקורונה, תל אביב. 15 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
סטנדרט אחיד ייקבע. מסעדה בתל אביב/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

פורום השרים אישר את ההחלטות לאחר שפגישתו בנושא הופסקה אמש בעקבות ההודעה על חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. במסמך שהועבר לשרים טרם המשאל הטלפוני נכתב כי "מטרת התיקון שבנדון היא לייצר אחידות בכללי התפוסה וההתקהלות שנקבעו עבור מקומות שונים, וזאת גם במטרה גם להגביר את הבהירות ביחס לכללים החלים על הציבור".

"מסעדנים חזקים ביחד" ונציגים נוספים מתחום המסעדנות הביעו התנגדות להמלצה, שכן היא צפויה לצמצם את מספר האנשים שיוכלו לשבת במסעדה. "ההגבלה תפגע במיוחד בעסקים הקטנים בתעשייה, אלו שנאבקים כיום הכי קשה כלכלית להשאיר את הראש מעל המים. המסעדנים בשטח כבר מאבדים את אמונם במקבלי ההחלטות", מסר מנכ"ל הארגון, תומר מור.

המסעדנים הזהירו כי אם ההחלטה תתקבל - לא ישתפו פעולה. לדבריהם, "לאור העובדה אשר מוכיחה שנתוני ההדבקות במסעדות, בתי קפה ובארים הינו אפסי, אין סיבה אמיתית להוסיף הגבלות. ההחלטות הפוליטיות לא מענייננו ומשכך המסעדנים ימשיכו לשמור על בריאות הציבור כפי שעשו בהצלחה עד כה במשבר".

עוד בוואלה!

הקבינט אישר: ישראלים יוכלו לטוס לקרואטיה, בולגריה ויוון ללא חובת בידוד

לכתבה המלאה
תפילה מחוץ לבית כנסת באפרת, 20 באפריל 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
התקהלות אחידה כמו במסעדות. מתפללים מחוץ לבית כנסת/פלאש 90, גרשון אלינסון

הקבינט אישר אתמול את רשימת "המדינות הירוקות" שהשבים מהן לא זקוקים לבידוד. ההחלטה מתייחסת לשתי קבוצות של מדינות: הראשונה כוללת את בולגריה, קרואטיה ויוון (600 תיירים בשבוע), כשמדינות אלה לא דורשות מישראלים להכנס לבידוד, והחוזרים מהן לא זקוקים לבידוד.

הקבוצה השניה כוללת את איטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה. בניגוד לקבוצה הראשונה, מדינות אלה כן דורשות מישראלים שמגיעים אליהן להיכנס ל-14 יום. אולם, לאור ההחלטה השבים לישראל ממדינות אלה לא יחוייבו בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully