וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: ישראלים יוכלו לטוס לקרואטיה, בולגריה ויוון ללא חובת בידוד

עודכן לאחרונה: 13.8.2020 / 23:05

קבינט הקורונה אישר את שלושת "המדינות הירוקות" שאינן מחייבות ישראלים המגיעים עליהן בבידוד, וכעת גם השבים מהן ארצה לא יידרשו לכך. בנוסף, השרים ביטלו חובת בידוד לשבים מאיטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן ושורת מדינות נוספות

בווידאו: תדרוך של פרופ' רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) את רשימת "המדינות הירוקות" שהשבים מהן לא זקוקים לבידוד. ההחלטה מתייחסת לשתי קבוצות של מדינות: הראשונה כוללת את בולגריה, קרואטיה ויוון (600 תיירים בשבוע), כשמדינות אלה לא דורשות מישראלים להכנס לבידוד, והחוזרים מהן לא זקוקים לבידוד.

הקבוצה השניה כוללת את איטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה. בניגוד לקבוצה הראשונה, מדינות אלה כן דורשות מישראלים שמגיעים אליהן להיכנס ל-14 יום. אולם, לאור ההחלטה השבים לישראל ממדינות אלה לא יחוייבו בבידוד.

המהלך אושר בעקבות סיכום בין שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי ושר התיירות אסף זמיר. ארבעת השרים הוסמכו לקדם את מתווה "התו הכחול" לפתיחת השמיים, כשתאריך היעד שהוצב לחידוש הטיסות הוא 16 באוגוסט. על פי המתווה, שדה התעופה ישוב לפעול בטיסות בינלאומיות, כשהמטרה היא לאפשר לישראלים לצאת למדינות שמשרד הבריאות הגדיר כירוקות, ללא חובת בידוד.

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תורים פנויים בנתב"ג, מרץ/ראובן קסטרו

ההחלטה על הגדרת "התו הכחול", הגיעה לאחר שבמהלך דיון שנערך בתחילת החודש בוועדת הקורונה בכנסת, הועלו טענות מצד אנשי ענף התיירות, היצואנים וחברות התעופה נגד השיתוק הכמעט מוחלט בתחום בשנת 2020.

מוקדם יותר היום ישראל ויוון סיכמו על פיילוט לחידוש הטיסות, במהלכו בכל שבוע ימריאו 600 תיירים לארבעה יעדים - אתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו. "החלטה זו מבטאת את הקשר החם בין המדינות והרצון המשותף לחזור לשגרת חיים נורמלית בעידן הקורונה ומקווה שמדינות אירופיות נוספות יאמצו גם הן החלטה זו", בירך שר החוץ גבי אשכנזי.

עוד בוואלה!

600 תיירים בשבוע, 4 יעדים: ישראל ויוון סיכמו על חידוש הטיסות

לכתבה המלאה

לדברי בכיר במשרד החוץ, טרם נקבע מועד לתחילת הפיילוט, אך הוא יהיה בקרוב לאחר שהצוותים המקצועיים ימשיכו לדון בנושא. עוד הוסיף כי "התנאים המסתמנים יהיו שהייה של שבוע בלבד ביוון, בדיקות קורונה בהמראה ובנחיתה, בידוד במלון עד קבלת התוצאות, ללא בידוד בחזרה לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully