וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות אליהן יוכלו ישראלים לטוס ללא בידוד יפורסמו מחר, הדיונים נמשכים

משרד הבריאות הודיע כי מחר בצהריים תפורסם הרשימה המלאה של המדינות אליהן ניתן יהיה לטוס ולחזור ללא חובת בידוד. עם זאת, עדיין לא ידוע אם הן יסכימו לקבל אליהן ישראלים לאור נתוני התחלואה. שר החוץ אשכנזי ייפגש עם מקבילו היווני, לדיון באפשרות לחידוש הטיסות

בווידאו: פרופ' גרוטו בדיון הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי מחר בשעה 16:00 יפורסמו המדינות אליהן יוכלו ישראלים לטוס ולחזור ללא צורך בבידוד. זאת, בעקבות סיכום בין שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי ושר התיירות אסף זמיר. על פי ההודעה, הדיונים המקצועיים ימשכו במהלך היום וגם מחר. עדיין לא ידוע אם אותן מדינות, שאליהן ניתן יהיה לטוס ולחזור ללא בידוד, יסכימו לקבל אליהן ישראלים לאור נתוני התחלואה הגבוהים.

בתוך כך, בכיר במשרד החוץ אמר כי השר אשכנזי שוחח בטלפון עם מקבילו היווני ניקוס דנדיאס. השניים סיכמו כי השר היווני יגיע מחר לביקור בישראל. הסוגיה המרכזית עלייה דנו השניים היא המתיחות בין יוון לטורקיה על רקע המחלוקת על קידוחי הגז במזרח הים התיכון.

הבכיר במשרד החוץ ציין גם כי אחד הנושאים עליהם ידונו השרים הוא אפשרות חידוש טיסות בין שתי המדינות. אולם לדבריו, אין עדיין סיכום בנושא בין הצדדים.

שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
רשימת המדינות אליהן ניתן לטוס ללא בידוד תפורסם מחר. נתב"ג, מרץ/ראובן קסטרו

ארבעת השרים הוסמכו לקדם את מתווה "התו הכחול" לפתיחת השמיים, כשתאריך היעד שהוצב לחידוש הטיסות הוא 16 באוגוסט. על פי המתווה, שדה התעופה ישוב לפעול בטיסות בינלאומיות, כשהמשטרה היא לאפשר לישראלים לצאת למדינות שמשרד הבריאות הגדיר כירוקות, ללא חובת בידוד.

ההחלטה על הגדרת "התו הכחול", הגיעה לאחר שבמהלך דיון שנערך בתחילת החודש בוועדת הקורונה בכנסת, הועלו טענות מצד אנשי ענף התיירות, היצואנים וחברות התעופה נגד השיתוק הכמעט מוחלט בתחום בשנת 2020.

שדה התעופה בן גוריון, 10 במרץ 2020. רויטרס
תאריך היעד הוא 16 באוגוסט. נתב"ג/רויטרס

לפני כשבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז להקמת מעבדת בדיקות קורונה בנתב"ג לטסים ולשבים מחו"ל. עם זאת, משרד הבריאות לא לקח חלק בכתיבת המכרז, מה שעלול ליצור בעיות במתווה פתיחת השמיים.

על פי הודעת משרד התחבורה, מתחם הבדיקות יוקם סמוך לטרמינל 3, ויופעל בשלב הראשון בצורת דרייב-אין - אליו יגיעו הנוסעים כ-72 שעות לפני מועד הטיסה עם כלי הרכב שלהם. מתקני הבדיקות ישרתו הן כלי רכב והן הולכי רגל, ולצורך כך יופעלו שאטלים מטרמינל 3 למקום הבדיקה.

בנוסף, הבהירו כי לא יהיה הכרח להגיע לנתב"ג, שכן הזכיין יהיה רשאי לבצע את הבדיקה בכל מקום בארץ. זאת ועוד, המעבדה המדוברת תפעל רק מאמצע חודש אוקטובר - חודשיים לאחר המועד המתוכנן של פתיחת השמיים.

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
יוקם מערך בדיקות קורונה סמוך לטרמינל 3. מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

לדברי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, שדרכה פורסם המכרז, היקף הבדיקות צפוי לעמוד על 800 בשעה - אם כי תנאי זה אינו מופיע במכרז עצמו. לפי תחזית זו, תנועת הנוסעים צפויה להיות דלילה במיוחד; גם אם תיבדק הכמות המרבית של 800 נוסעים בשעה, התחלופה השנתית תהיה רק מעט יותר משבעה מיליון - פחות משליש מהכמות שנרשמה ב-2019.

כמו כן, מצוין במכרז כי זמן קבלת תוצאות הבדיקה לא יעלה על 14 שעות. זהו פרק זמן קצר מאוד ביחס לזה בו מתקבלות תוצאות הבדיקות שעורכת המדינה וקופות החולים - כ-96 שעות לפי נתוני משרד הבריאות לחודש יולי. בנוסף, הודיעו במכרז כי בדיקות שייערכו ב-72 השעות הקודמות לטיסה באמצעות מעבדות ישראליות יהיו בתוקף וקבילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully