וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם רביעית ביממה: לוחמי מג"ב הותקפו על ידי מתנחלים ביצהר

13.8.2020 / 16:22

אבנים ובקבוקי צבע הושלכו לעבר רכב של כוח משמר הגבול, שהיה במהלך חילופי משמרות באזור. לא נרשמו נפגעים באירוע. אתמול אירעו שלוש תקיפות נוספות לאחר פינוי מבנים בלתי חוקיים

בווידאו: רעולי הפנים מיידים אבנים לעבר לוחמי מג"ב ביצהר/דוברות משטרת ישראל

כוח של משמר הגבול הותקף היום (חמישי) בידי מתנחלים סמוך ליצהר. זאת, בפעם הרביעית בה כוחות הביטחון מותקפים ביומיים האחרונים מאז פינו הכוחות מאחז בלתי חוקי באזור. במהלך האירוע הפורעים יידו אבנים והשליכו בקבוקי צבע לעבר רכב של מג"ב. לא היו נפגעים.

במשמר הגבול גינו את התקיפה, ואמרו: "לא נעבור לסדר היום על האירועים האחרונים בהם מותקפים הלוחמים שפועלים בגזרה בהגנה על התושבים ובאכיפת החוק והסדר".

התקריות האלימות החלו אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן שכוחות הביטחון פינו שני אוהלים, סככה ומבנה מעץ שהוקמו באופן בלתי חוקי במאחז שבח הארץ שליד יצהר. בזמן הפינוי עשרות מתנחלים תקפו כוח של שוטרי מג"ב, השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר השוטרים, וכתוצאה מכך שוטרת נפצעה באורח קל.

נזקי השלכת בקבוקי הצבע שהשושכלו על לוחמי משמר הגבול ביצהר 13 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
צבע מרוח על ג'יפ מג"ב לאחר התקיפה, היום/דוברות משטרת ישראל

שתי תקריות נוספות אירעו בהמשך אותו היום, כשהאחרונה התרחשה סמוך לחצות, אז חשודים שוב יידו אבנים ובקבוקי צבע לעבר שוטרי מג"ב. החשודים נמלטו מהמקום ולא היו נפגעים, נזק קל נגרם לרכב.

גורמי ביטחון אמרו אתמול לוואלה! NEWS כי בתקופה האחרונה יש כמות רבה של תקריות אלימות מצד המתיישבים ביצהר ובאזור, המופנות כלפי כוחות הביטחון. במהלך החודשיים האחרונים נרשמו כמה אירועי זריקות אבנים לעבר כוחות הביטחון באזור זה.

עוד בוואלה!

שוב תקרית אלימה ביצהר: מתנחלים יידו אבנים והשליכו צבע על שוטרי מג"ב

לכתבה המלאה
עשרות מתיישבים רעולי פנים תקפו באבנים ובקבוקי צבע את כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בסמוך ליישוב יצהר.12 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
המאחז הבלתי חוקי שפונה אתמול/דוברות משטרת ישראל

מקרי האלימות באזור זה מתבצעים לרוב על ידי מתנחלים ונערי גבעות. בסוף החודש שעבר מתנחלים יידו אבנים לעבר רכב של לוחמי מג"ב שאכפו צו שטח צבאי סגור סמוך ליצהר. בתקרית זו נגרם נזק קל לרכב והפורעים נמלטו.

שבועיים לפני מקרה זה שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בהתפרעות של עשרות צעירים במהלך פינוי המאחז "כיפה סרוגה", שנהרס בעבר והוקם בשנית. כשהכוחות הגיעו לאזור הם נתקלו בחסימות צירים ובאלימות מצד המתפרעים, שכללה שימוש בגז פלפל, השלכת חפצים, הבערת צמיגים ואגרופים.

לבסוף הצליחו השוטרים לפרק את המבנה הלא חוקי, ועצרו את אחד המתפרעים, צעיר כבן 20.

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully