וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי על הפצת הסרטונים נגד בנה: "הסתה שהובילה לאיומים על משפחתי"

12.8.2020 / 15:48

ביהמ"ש השלום בראשל"צ החליט שלא להוציא צו הטרדה בשלב זה נגד פעילת הליכוד אורלי לב, שהפיצה סרטונים המכפישים את התובעת בתיקי נתניהו ובנה. בדיון אמרה בן ארי כי מדובר בטענות סרק נגדה. "זה ערער את שלוות הנפש של משפחתי, אני רק אשת ציבור שמנסה לעשות את עבודתה"

בווידאו: דיון בבקשת צו מניעת הטרדה מאיימת על ליאת בן ארי ומשפחתה/צילום: ניב אהרונסון

בית משפט השלום בראשון לציון דן היום (רביעי) בבקשה להוציא צו הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד אורלי לב, שהפיצה סרטונים המכפישים את המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי. לב הפיצה סרטון שבו נראה נער שטענה כי הוא בנה של בן ארי, התובעת בתיקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך שהוא מאיים על שוטר. השופט החליט שלא להוציא צו כנגד לב בשלב הזה, ולהסתפק בהסרת הסרטון על ידה.

מחוץ לבית המשפט הפגינו כמה עשרות פעילי ימין, שקראו לבן ארי להתפטר, וחלקם אף תקפו מילולית עיתונאים שהגיעו למקום. במהלך הדיון, בן ארי טענה כי מדובר בהסתה נגדה ונגד משפחתה. "זה שצועקים שאורלי לב תמת לב - זה לא משכנע. בשבועיים-שלושה האחרונים היא לא מפסיקה להשמיץ את הבן שלי, וטוענת טענות סרק", אמרה.

"כל האירוע הזה ערער את שלוות הנפש שלי ושל בני ומשפחתי ולא מגיע לאף אחד יחס כזה. היא הסיתה והמשיכה להסית, וגם הבן השני שלי קיבל איומים בעקבות כך". בן ארי הבהירה כי "הגברת 'תמת הלב' ידעה היטב, וקיבלה הודעה רשמית שזה לא בני". היא הוסיפה כי "אני עובדת ציבור שמנסה לעשות את עבודתי כראוי, והגיע הזמן שבית המשפט יאמר דבר וחצי דבר כדי שעובדי ציבור אחרים ידעו שיש מי שמגן עליהם".

משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו , 19.7.2020. ראובן קסטרו
"אני רק עובדת ציבור שמנסה לעשות את עבודתי". בן ארי/ראובן קסטרו

נציגו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדיון, ניר גנצ'רסקי מפרקליטות תל אביב, אמר כי "הבקשה שהגשנו היא בקשה לפי החוק להטרדה מאיימת, שבניגוד למוצג בתגובת המשיבה, המחלוקת בעניינו ממש לא נוגעת לזכות ההפגנה של המשיבה או לחופש הביטוי, אלא לשאלה אם למשיבה קיימת זכות להטריד את עו"ד בן ארי באופן שעולה כדי הטרדה מאיימת".

הוא הבהיר כי "הבקשה מידתית ומתבקשת, רק ביחס לפרסומים ושיתוף מחדש ביחס לאירוע מ-27 ביולי, לפיהם בנה של בן ארי הוא שתקף שוטר, ולא נעצר כי אמו עשתה שימוש בתפקידה ומעמדה, כדי להבריח אותו לצפון ולשבש חקירה".

מנגד, אמרה עו"ד טלי גוטליב, המייצגת את אורלי לב, כי "אנחנו מאמינים בצדקת דרכנו. אנחנו חושבים שהיועמ"ש מתנהל בתת תרבות של סתימת פיות". הדיון גלש לצעקות רמות בין הצדדים, ולאחר מכן, טענה לב בעצמה כי "הגענו להפגנה בתום לב, לא הגענו כדי לפגוע. הגיע בחור ונעמד קרוב ל-5 מטרים מאיתנו ולא הפסיק לומר אל תקללו את אמא שלי".

עוד בוואלה!

היועמ"ש ביקש צו מניעת הטרדה מאיימת על ליאת בן ארי ומשפחתה

לכתבה המלאה

לדברי לב, "לא היתה כוונה לפגוע בבן ארי או כוונה של אלימות או משהו נגד החוק. קיבלנו אישור משטרתי וליווי משטרתי ולא היה שום דבר מנוגד לחוק". היא הוסיפה כי "הבחור, שעמד קרוב אלינו, לא הפסיק לומר אל תקללו את אמא שלי ואז התקרב לאחד הפעילים ובא לסתור לו".

השופט, שהזכיר ללב כי היא מעידה תחת שבועה וכי העונש על עדות שקר הוא שבע שנות מאסר, אמר כי "הבחור התנהג לא בסדר, אבל מה זה משנה שהוא אמר שהוא הבן שלה? לא ככה מסיקים מסקנות". בנוסף לכך, הוא תהה למה המשיכה עם הטענות כלפי בן ארי לאחר שהובהר לה כי לא מדובר בבנה. עו"ד גוטליב טענה כי "היועמ"ש פעל נגד האישה הקטנה הזו בגלל שהיא פרסמה משהו. יש כאן גברת תמת לב"

ולאחר שהפרקליט גנצ'רסקי הבהיר כי "יש מחלוקת שהיא תמת לב", הבהירה עו"ד גוטליב כי "יש כאן גברת שבאה להפגין בזכותה. ניגש אליה מישהו ואומר שהוא הבן של בן ארי והיא מפרסמת את זה. מה עושה בן ארי? פונה אליה? לא היא פונה לתקשורת וליועמ"ש". היא הבהירה כי בקשת היועמ"ש לא גובתה בתצהיר כלשהו, ותהתה: "אני אמורה לסמוך על ליאת בן ארי?".

פעילי ימין מפגינים נגד התובעת ליאת בן ארי, מחוץ לביהמ"ש השלום בראשל"צ. 12 באוגוסט 2020. לירן לוי, אתר רשמי
קיללו עיתונאים וקראו לבן ארי להתפטר. ההפגנה מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, לירן לוי

עו"ד גוטליב הוסיפה כי "אם היתה טענה לבן של ליאת בן ארי, אם הוא היה שולח התרעה לפני דיבה. מה הם עושים? מבקשים צו במעמד צד אחד. מדובר במחטף. אף אחד לא יטען את הטענות שלנו". היא הפנתה צעקות אל השופט: "השאלה היא אם בית המשפט ייתן יד למשהו שאינו הוגן. אם בן ארי היתה פונה לאורלי לב היא היתה מסירה את הסרטון. נציגי המדינה שלי יושבים כאן בדיון, ומגחכים עד חרפה מטיעונים שאנחנו אומרות".

עו"ד כנרת בראשי, המייצגת אף היא אל לב, אמרה כי "עומד אדם, אותו ילד, ומתחזה לאדם אחר. הוא תוקף שוטר והמדינה באמצעות היועמ"ש, במקום לבדוק מי הוא אותו אחד שמתחזה לבנה של בן ארי ותוקף שוטר, אנחנו מגיעים לבית המשפט בבקשה להסרת סרטון". היא הבהירה כי "אם היינו מקבלים בקשה להסרת הסרטון הוא היה מוסר לאלתר. עכשיו יוסר הסרטון".

במהלך הדיון, יצאה לב מהאולם, מחקה את הסרטון ששיתפה, והודיעה לשופט כי היא הסירה את הפרסום. השופט הבהיר שבכוונותו לסיים את הנושא בלא התערבות משפטית ולא צו, וציין כי "כתבתי לפני התחייבות של המשיבה למחוק כל פרסום, גם עתידי של סרטון זה או סרטון הקושר אותו לבנה של ליאת בן ארי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully