וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קיצר את עונשו של דורס הנער ארי נשר לשלוש שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 15:27

ביהמ"ש קבע כי עונשו של הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של הנער לאחר שנפגע ונהרג בתאונה בת"א, יקוצר בשנה וחצי. השופטים נימקו את החלטתם בכך שעונש המאסר חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים. משפחת נשר: "נכבד, אך נחיה בכאב עם החלטת העליון"

בווידאו: העליון דן בערעור יצחק אספה על העונש שנגזר עליו בגין הפקרת ארי נשר/עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) כי יש להפחית מעונש המאסר בפועל שנגזר על יצחק אספה, הכדורגלן שהורשע בהפקרתו של הנער ארי נשר לאחר שנפגע ונהרג בתאונת דרכים בתל אביב. בית המשפט קבע כי עונש המאסר יקוצר לשלוש שנים בפועל, וזאת במקום ארבע שנות מאסר וחצי שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי.

העליון נימק את החלטתו בכך שעונש המאסר שנגזר על הכדרוגלן אספה חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים ואף קרוב לענישה במקרים שבהם הנהגים הורשעו גם באחריות למוות של נפגעים בתאונת דרכים.

השופטים ענת ברון, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין ציינו את הכשל המוסרי הטמון בעבירת ההפקרה - בה הורשע אספה - ואת הזלזול בקדושת חייהם של הנפגעים וברגשות קרוביהם. עוד נקבע כי בית המשפט המחוזי בתל אביב צדק כאשר הטיל עונש מאסר שיש בו משום החמרה של רף הענישה בעבירות ההפקרה, אך הוסיפו כי החמרת ענישה צריכה להיעשות במתינות ובהדרגתיות.

יצחק אספה שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"עונשו חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים". אספה/לירון מולדובן

משפחתו של נשר מסרה בתגובה לקביעת העליון כי היא אינה מסכימה עם ההחלטה, "אך מכירה בצורך לכבד החלטות בית משפט, גם אם הן נתפסות כשגויות". המשפחה הוסיפה כי "בימים אלה, בהם יש ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה למערכת המשפט הישראלית, טובת הכלל מכתיבה לנו לחיות בכאב עם החלטה זו".

בפסק הדין צויין עוד כי משפחתו של ארי נשר "נותרה עם חלל עצום שהשאיר אחריו בנם שכל עתידו היה לפניו, וכי אין להקל ראש בצער הנוסף והבלתי נמנע שנגרם למשפחה כתוצאה מהפחתת העונש". ואולם, צויין כי "התאונה נגרמה שלא באשמתו של אספה, שנקלע אליה בעל כורחו והיא הסיטה גם את חייו ואת חיי משפחתו ממסלולם. מעשיו הם ללא ספק חמורים; ואולם אין מקום להשוות את עונשו של אספה לעונשם של נהגים שנוסף על הפקרה נמצאו אחראים גם לגרימת התאונה ולמות הנפגעים".

עורכי הדין אילן סופר, יונתן דור וספיר גבאי, שייצגו את אספה בערעור, מסרו: "פסק הדין מאזן כראוי בין נסיבות התאונה, נסיבותיו האישיות של אספה ויסוד ההרתעה. אנו שבים ומביעים את השתתפותנו באבלה הכבד של משפחת נשר".

עוד בוואלה!

יצחק אספה הגיש ערעור על עונשו: "אין יום שחולף מבלי שחש חרטה"

לכתבה המלאה
ארי נשר בבכורת הסרט "סיפור אחר" של אביו, אבי נשר, ב-22 בספטמבר, בפסטיבל חיפה. רפי דלויה
ארי נשר והוריו./רפי דלויה

הכדורגלן אספה נעצר בספטמבר 2018 בחשד להריגת הנער, בנו של הבמאי אבי נשר, ונהיגה בשכרות בעת שחזר מבילוי בתל אביב. בינואר השנה בית המשפט המחוזי גזר עליו ארבע שנות מאסר וחצי, וחודש לאחר מכן הוא החל לרצות את עונשו בכלא חרמון. היום פסק העליון כי עונשו יקוצר בשנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully