וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן תקף את נתניהו בישיבה הסגורה: "לא יכול להיות שלא נגיד 'עד כאן'"

12.8.2020 / 14:30

ביהדות התורה העניקו חופש הצבעה לחברי הסיעה על החוק לדחיית אישור התקציב, וחלק מהם הצביעו נגד עמדת הקואליציה. להצבעה קדמה ישיבה שבמהלכה נמתחה ביקורת על היעדר תקציב הישיבות: "אם יש סיכוי לסדר זאת, זה רק בהצבעה נגד. ביבי יבהל"

בווידאו: הצבעה בקריאה טרומית על חוק דחיית התקציב/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

יהדות התורה העניקה היום (רביעי) חופש הצבעה על החוק לדחיית התקציב שאושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וחלק מחבריה הצביעו נגד הצעת החוק, בניגוד להחלטת הקואליציה. מוקדם יותר קיימו חברי הכנסת במפלגה ישיבת סיעה קצרה שבה דנו איך להצביע, ובמהלכה מתחו ביקורת על היעדר תקציב הישיבות בעקבות המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ על תקציב המדינה, והאשימו בכך במרומז את נתניהו.

יו"ר המפלגה, השר יעקב ליצמן, פתח במהלך הישיבה במתקפה נגד נתניהו, ולפי נוכחים בישיבה, אמר כי "ראש הממשלה לא יודע כבר כמה חודשים אם יהיו או לא יהיו בחירות. ליצמן הוסיף בזעם כי "לא יכול להיות מצב שאנחנו לא נגיד עד כאן. אם יש סיכוי שזה (תקציב הישיבות) יסתדר, זה רק בהצבעה נגד החוק. ביבי ייבהל".

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"ראש הממשלה לא יודע כבר כמה חודשים אם יהיו בחירות". ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני הסכים עמו ואמר כי יש "לעשות מחאה", אולם, בישיבה עלו גם קולות של חברי כנסת במפלגה שטענו כי יש להימנע בהצבעה על החוק לדחיית התקציב. ח"כ אורי מקלב הסביר כי "אסור להצביע נגד עמדת הקואליציה", והוסיף כי אסור שההצבעה תתפרש כאילו המפלגה בעד בחירות.

הדיון החל בכך שגפני עדכן את חברי הכנסת בשיחה שקיים עם שר האוצר ישראל כץ שבה הבטיח כץ שיעביר כסף לישיבות. סגן השר מאיר פרוש אמר כי זה לא אפשרי והשר ליצמן הוסיף כי "הבעיה היא שאנחנו מדברים עם שר האוצר", ברומזו לכך שנתניהו לא עוסק בהיעדר תקציב לישיבות.

החרדים דורשים לקדם פתרון מיידי לבעיית תקציב הישיבות, ולטענתם, אם ישראל תלך לבחירות רביעיות מבלי לאשר תקציב מדינה, תקציב הישיבות יירד לשפל חסר תקדים. ראשי המפלגות החרדיות שוחחו בחודשים האחרונים עם נתניהו על כך, אך כעת טוענים שראש הממשלה מתעלם מפניותיהם ולא עוסק במשבר.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך נאומו במסגרת הצבעה על חוק המענקים בכנסת 29 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לעשות מחאה". גפני/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

עם זאת, ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מבינים כי יצטרכו לתמוך בנתניהו פעם נוספת לראשות הממשלה, במידה ויתקיימו בחירות. השבוע אמר גפני בראיון לביטאון המפלגתי שלו "יתד נאמן" כי "אנחנו לא יכולים לאיים באיום כזה (שלא יתמכו בנתניהו), הציבור שלנו שמצביע ליהדות התורה הוא ציבור המעוניין במדינה יהודית, בצביון דתי ובשמירה על כל מה שחשוב ליהדות. הציבור לא יקבל את זה שאנחנו הולכים עם גנץ. הרי גם אם נציע לגנץ ולפיד שנתמוך בהם, והם יתחייבו לשמור על הסטטוס קוו, הם יחתמו על זה בשתי ידיים אבל בפועל זה לא יעבוד".

ח"כ מקלב, שותפו של גפני, הוסיף כי "האיומים האלה אינם לרוחנו. נתניהו לא מתנהג כאילו אנחנו בכיס שלו, הוא מתחשב, אפילו שהוא מבין שבכל מקרה נתמוך בו. שנית, אם נתניהו רוצה ללכת לבחירות, הוא לא לוקח סיכונים הרבה יותר גדולים, ואם הוא לא לקח בחשבון סיכונים מהותיים יותר שעלולים להיות לו בהרפתקה הזו, אז את האיום שלנו בוודאי שהוא לא ייקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully