וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק האוסרת על נאשם להרכיב ממשלה נדחתה; נתניהו: עיוות רצון העם

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 14:23

הדיון על הצעת החוק שאותה יזמה יש עתיד עורר עימות ישיר בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה. לפיד תקף את נתניהו: "אתה מפחד שתגמור בכלא, קמפיין הבחירות החל". ראש הממשלה: "לפיד פוגע ברצון העם כמו במשטרים רודניים". ההצעה נדחתה ברוב של 57 ח"כ לאחר שבכחול לבן נעדרו

בווידאו: עימות בין נתניהו ללפיד על הצעת החוק שאוסרת על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה. הצעת החוק שאותה יזמה יש עתיד נדחתה ברוב של 57 חברי כנסת שהצביעו נגד לעומת 37 שהצביעו בעד. בכחול לבן נעדרו מההצבעה, כך גם חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא מימינה.

הדיון על הצעת החוק עורר סערה ועימות ישיר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. יו"ר יש עתיד אמר בפתח הדיון לחברי הכנסת במליאה כי אם "אתם רוצים להבין למה ההצעה הזו חיונית, תקראו את המכתב שכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט".

לדברי לפיד, "הבן אדם הולך ומתחרפן לנגד עינינו. מי שאחראי על הכלכלה והביטחון של מדינה שלמה, לא מתעסק בכאלה דברים. ההצעה הזו, שנכתבה יחד עם גנץ ואשכנזי, לא נועדה להטריל. אנחנו בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הגדול ביותר בתולדות המדינה וראשו של נתניהו במקום אחר, הוא לא איתנו. התוצאות בהתאם. אי אפשר לנהל משבר כזה גרוע יותר ממה שהוא מנהל אותו".

מיקי זוהר ויאיר לפיד בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
זוהר ולפיד במליאת הכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה עלה לדוכן הנואמים במליאה להשיב בשם הממשלה ואמר כי "דווקא בכנסת, במה שאמור להיות היכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב לעריפתה בידם".

נתניהו הוסיף כי "אני עומד כאן כראש ממשלת ישראל מתוקף בחירת העם ורצון העם. ציבור עצום, חסר תקדים בגדולו, נתן בי את אמונו בבחירות האחרונות. ציבור עצום, למעלה ממיליון אזרחים, הצביעו בפתק הליכוד בראשות נתניהו לראשות הממשלה". נתניהו תקף את יו"ר האופוזיציה ואמר כי "לפיד ועודה רוצים לפגוע ברצון העם כפי שקורה במשטרים רודניים, ההצעה הפרסונלית הזו היא עיוות מוחלט".

עוד אמר נתניהו כי "אצלנו יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים, תתביישו לכם. יאיר לפיד, אלף מסכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. ביד אחת אתם מארגנים ומעודדים הפגנות שמאל וביד אחרת אתם מביאים חוק איראני לכנסת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים". נתניהו במליאה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נתניהו ציטט דברים של שר המשפטים לשעבר טומי לפיד, אביו של יו"ר האופוזיציה, ופנה ללפיד: "אביך ביקר את החוק הרודני שאתה מקדם. דווקא אתה מכל האנשים רוצה להביא את החוק הזה? איך אתה עושה דבר כזה? עוד לא דיברתי על חזקת החפות שאתה והתקשורת דורסים בכל יום. אצלך הכל פייק, אתה כל הזמן מתחזה. בלי תעודת בגרות ובלי תואר ראשון ניסית להשיג פייק דוקטורט. אתה מתחזה לדמוקרטור, אבל אתה דיקטטור עם חוקה שכתבת לעצמך ומינוי אנשים שלך לרשימה".

לפיד עלה לדוכן להשיב לדבריו של ראש הממשלה ואמר: "ציטטת בשבוע שעבר את אביך, אבל הוא גם אמר לך 'אל תגע בכסף', חבל שלא הקשבת לו. כל הנאום שלך על הדמוקרטיה, נעלם ולא היה כשלא היה מדובר בך".

בהמשך עלה נתניהו בשנית להשיב ללפיד ואמר כי "אין לי שום כוונה להתייחס לגופו של אדם, אלא להתייחס להיעדר ערכיו של אדם. אומר טומי לפיד בהצעת חוק יסוד הממשלה: התפטרות ראש הממשלה עקב כתב אישום, 'אתה לא רוצה להפקיד בידי היועמ"ש את הסמכות הבלעדית לפיטוריו של ראש הממשלה. האם הדמוקרטיה לא יקרה לך? אתה רוצה שפקידים יסלקו ממשלה ויפטרו ראש ממשלה'. התשובה שקיבלנו היום מיאיר לפיד היא 'כן'. אתה מדבר על שלטון החוק, מה עם השוויון בפני החוק".

לפיד עלה לדוכן בפעם השלישית ואמר כי "למי שלא הבין, יש בחירות. אנחנו יודעים איך נתניהו מתנהל כשהחליט שיש בחירות. מה שראיתם פה - זה קמפיין. על מה הוא רוצה שיהיו בחירות? כל הדיונים על השחיתות. כי הוא לא רוצה שנדבר על הכלכלה בישראל שנמצאת במצב הכי גרוע בגלל הניהול הכושל שלך, על העסקים שקורסים ונסגרים בגלל הניהול הכושל שלך, על כך שלא עבר חוק דמי אבטלה לעצמאיים בגלל ניהול כושל שלך. על זה יהיה הקמפיין ואתה לא תברח מזה".

הכנסת דחתה את הצעת החוק של יש עתיד

בווידאו: נדחתה את הצעת החוק האוסרת על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה/צילום: ערוץ הכנסת
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"למי שלא הבין, יש בחירות". לפיד/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סיעת כחול לבן הודיעה אתמול כי לא תשתתף בהצבעה על הצעת החוק ומסרה כי "עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה".

"בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית", נימקו בכחול לבן את החלטתם. "כחול לבן מפצירה בכל סיעות הבית, ובראשן הליכוד, להתעשת ולפעול יחד לטובת אזרחי המדינה, שלא רוצים ולא צריכים עוד טלטלה פוליטית על חשבונם".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully