וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן תיעדר מההצבעה על החוק לפסילת נאשם בפלילים מהקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 11.8.2020 / 15:02

מפלגתו של גנץ אמרה לקראת ההצבעה על החוק של יש עתיד כי על אף שעמדתם בנושא לא השתנתה, מדובר בניסיון לערער את היציבות במערכת הפוליטית. "בעיצומו של המשבר החמור בתולדות המדינה, אנו עושים הכול כדי למנוע בחירות". נתניהו טרם השיב לדרישת גנץ לדחיית אישור התקציב

בווידאו: נתניהו מתייחס למשבר התקציב/עריכה: ניר חן

סיעת כחול לבן הודיעה היום (שלישי) כי לא תשתתף בהצבעה על הצעת החוק של יש עתיד, שמטרתה למנוע הרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים. "עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה", נמסר מכחול לבן.

"בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית", נימקו בכחול לבן את החלטתם. "כחול לבן מפצירה בכל סיעות הבית, ובראשן הליכוד, להתעשת ולפעול יחד לטובת אזרחי המדינה, שלא רוצים ולא צריכים עוד טלטלה פוליטית על חשבונם".

אתמול הקצה גנץ לנתניהו יממה לקידום מהיר של החקיקה הממשלתית, שנועדה לדחות את מועד אישור התקציב בשלושה חודשים. הצעת החוק בנושא של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) נועדה לספק לכחול לבן ולליכוד זמן לגשר על הפערים בסוגייה, ובכך למנוע בחירות רביעיות.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, 10 באוגוסט 2020. אלעד מלכה
לא ישתתפו בהצבעה. גנץ בישיבת סיעת כחול לבן/אלעד מלכה

עד כה נתניהו אמר כי יסכים לקידום חוק דחיית התקציב רק בשלביו המוקדמים, ולכל היותר עד לקריאה ראשונה. בכחול לבן עלה חשש כי נתניהו לא באמת מעוניין למנוע בחירות, אלא רוצה למנוע מהם הצבעה בעד החוק של יש עתיד מחר.

מסיבה זו, גנץ דרש אתמול מנתניהו לקדם את החקיקה בתוך יממה. ואולם, בכחול לבן חששו מאפשרות שתמיכה בחוק תתן דלק למצביעי נתניהו ופרס לליכוד, זאת בעוד הם יישאו באחריות להפרת ההסכם הקואליציוני, והחליטו כאקט של מחאה להיעדר מההצבעה ולא לתמוך בהצעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו במסגרת ביקורו בבסיס חיל האוויר בחצור 11 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"צריך תקציב ומהר". נתניהו בחצור, היום/אתר רשמי, -

על אף הודעת כחול לבן בנוגע להצעת יש עתיד, נתניהו טרם השיב בחיוב לדרישת גנץ. "איני עוסק באולטימטום", אמר נתניהו מוקדם יותר במסגרת סיור שערך בבסיס חיל האוויר בחצור. "אני חושב שצריך תקציב במהירות על מנת לענות על הצרכים", הבהיר.

"צריך תקציב למערכת הביטחון וכדי לפתוח את הלימודים", אמר נתניהו. "צריך תקציב עבור תכנית הילה של משרד החינוך ושאר התכניות החינוכיות והצהרונים שהמשפחות מצפות להם. לא נוכל לעשות את זה עם תקציב דו שנתי, נוכל לעשות את זה עם תקציב מהיר ועכשיו. אחר כך נוכל לאשר את התקציב הבא בנפש חפצה".

במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא להימנע ככל הניתן מבחירות נוספות. בתום פגישה שערך עם שר התקשורת יועז הנדל אמר ריבלין: "לא אכביר באזהרות שידועות לך היטב, רק אומר לך, כאזרח בין אזרחים - זו אינה אפשרות".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך פגישתו עם שר התקשורת יועז הנדל 11 באוגוסט 2020. מארק ניימן, לע"מ, אתר רשמי
"הישמרו לכם". נשיא המדינה ראובן ריבלין/אתר רשמי, מארק ניימן, לע"מ

"לא ייתכן שנמשיך ונעסוק באפשרות הזו, כאילו היתה תרחיש הגיוני, בעוד שאנו סופרים את מתינו", הוסיף ריבלין. "אם לשם תקחו אותנו, אתם, הדרג הנבחר, מכל מפלגה שהיא, אם תובילו אותנו אל נקודת השפל המבהילה הזו, תכו את המדינה במכה קשה, מכאיבה ובלתי נסלחת. הישמרו לכם מפניה, הישמרו היטב".

"לא צריכים 24 שעות"

אתמול, עת הציב את התנאי, קרא גנץ לנתניהו להסיר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי. "נאפשר לציבור במקום פאניקה - ודאות", אמר. "בתוך יממה נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר זאת עוד הערב, כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך בלי טריקים ושטיקים - תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית".

מנגד, נתניהו סירב להתחייב על דחיית אישור התקציב. "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים 24 דקות, יש לנו תקציב מוכן, מותאם לקורונה, בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully